پايگاه خبري "المستقبل" عراق به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که نيويورک بتازگي شاهد جلسات طولاني مدت مسؤولان بلندپايه چهار کشور بزرگ با رئيس جمهور عراق، براي بحث و بررسي پرونده تشکيل کشور کردستان بوده است.

به گزارش گروه بين الملل مشرقبه نقل از اين وبگاه، اين منابع فاش کردند که اين جلسه که در حاشيه اجلاس ساليانه سازمان ملل متحد برگزار شد، شش ساعت به طول انجاميده و طي آن، مسؤولان بلندپايه چهار کشور آمريکا، انگليس، چين و روسيه با جلال طالباني، پرونده دولت کردي را از زواياي گوناگون به طور گسترده و مفصل، مورد بحث و بررسي قرار دادند.

منابع آگاه اعلام کردند دراين نشست که عده اي از همراهان کُرد طالباني نيز در آن حضور داشتند، يک شخصيت سياسي يهودي، شمايي خلاصه وار را از نقشه راه تشکيل کشور کُردي با هماهنگي و توافق طرف کردي که نام وي ذکر نشده، ارائه کرده است. اين پروژه که تنها مبلغ شش ميليون دلار براي آماده سازي واژگان آن تخصيص داده شده، شامل ترسيم نقشه کامل اعلام کشور کُردي در طي 10 سال و تا سال 2016 ميلادي است به نحوي که سال 2016، سال آغاز پروژه کشور کردستـان خواهد بود و مطابق با برنامه زمان بنديي که تعدادي از آنها به انجام رسيده و تعدادي ديگر در حال اجراست، پيش خواهد رفت.

اين منابع تأکيد کردند که بر اساس نقشه اين پروژه که يک يهودي معروف به "ابوعربي" يا "ابوعرب" آن را آماده کرده است در سال 2012 ميلادي مراحل مهم و بزرگ اين نقشه جنگي به مرحله اجرا در آمده و پيش بيني مي شود در سال 2013 ميلادي نيز درگيري هاي شديدي بين کردها و اعراب بر سر اجراي اين توطئه به وجود آيد که دستاويزي براي فراخوان جداسازي مناطق کردنشين در محدوده چهار کشور ايران، ترکيه، عراق و سوريه و زمينه ساز تشکيل کشور مستقل کردستـان خواهد شد.

اين منابع فاش کردند که در نشست رئيس جمهور عراق با نمايندگان اين چهار کشور که در برهه زماني حاشيه اجلاس سازمان ملل متحد برگزار شد،  موضوع بمباران برخي مناطق کردنشين شمال عراق توسط ايران و ترکيه (سرکوب گروهک هاي تروريستي پژاک و پ.ک.ک) نيز مورد بحث قرار گرفت و در اين جلسه ادعا شد که اين عمليات ها، نقشه مشترک بين ايران و ترکيه بوده که بدون موافقت آمريکا اجرا شده بويژه آنکه ترکيه تلاش فراواني دارد تا پروژه تشکيل کشور کردي را به شکست بکشاند.
 
اين نقشه که با عنوان کشور مستقل کردسـتان از سوي حکومت اقليم کـردستان عراق توزيع شده
شامل مناطق وسيعي از عراق تا نزديک بغداد و شامل بخش هايي از ايران، سوريه و ترکيه است.
 
تا لحظه مخابره اين مطلب، دولت عراق يا اقليم کردستان عراق، واکنشي در قبال صحت و سقم اين خبر از خود نشان نداده اند.
 
اين خبر در شرايطي منتشر مي شود که شبکه سعودي "العربيه" ديروز به نقل از "مسعود بارزانی" رئيس اقليم کردستان عراق که قرار است بزودي به تهران سفر کند، اعلام کرد: اگر ملت کردستان از طریق رفراندم به استقلال اقلیم کردستان رأی دهند از آن دفاع خواهیم کرد و هزینه احتمالی آن را پرداخت خواهیم کرد، حتی اگر اين کار به جنگ منجر شود.

وی همچنين در اظهاراتي مداخله جويانه، از کردهای ایران و ترکیه خواست برای رسیدن به آنچه از آن با عنوان "حقوق کُردها" نام برد، به روش مسالمت آمیز روی آورند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 118
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 62
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 1
    شتر در خواب بیند پنبه دانه!!
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 0
    عراقی ها و ترک ها از تشکیل کردستان بزرگ ناراحت هستند ولی ما ایرانیها و کردها با هم کنار میایم!!... اگر ما عقل داشتیم بجای امریکا و اسراییل ما به انها برای تشکیل کشور مستقل کمک می کردیم
  • حسین ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این نقشه از 50 سال قبل روی میزه ولی هنوز موفق به عملی کردن آن نشدن چرا که هنوز سر اسرائیل خیلی اشتباه کردن پروزه سودان رو نتونستن پیش ببرن حالا میخوان از چهار تا کشور خاک بکنن کردستان درست کنن محاله ممکنه.
  • علی رضا ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    احمق جان هیچ معلومه چی میگی؟
  • سهیل بشردوست ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تو عراق و ترکیه هر غلطی می کنن برای ما مهم نیست؛ طرف مرزای ما نیان که تلافی هرچی واحد درسی افتادم سر اینها در میارم!
  • ناشناس ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مسعود بارزانی غلط کرده بااربابش امریکائیهاسرنوشت کشور عراق راتمامی مردم عراق تعین می کنند وکردها هم باید تابع رای اکثزیت مردم عراق باشند !
  • حسن ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    ناشناس راست میگه اقای محترم. کردها ایرانی هستن. کردهای این سه کشور ترکیه سوریه و عراق. کردستان مال ایرانه . اینو تو نمیدونی علیرضا از ادبیاتت معلومه
  • فری ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام من هم با ناشناس موافقم که ما هم باید به کردها برای تشکیل کشور مستقل کمک کنیم فراموش نکنید که کرد ها هم نه ترک هستن و نه عرب بلکه ایرانین
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    هر چشمي كه به كشورم كج نگاه كنه..درش ميارم
  • ak_47 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اينا ديگه كين !!!!!! از اون ور دنيا ميان مي خوان كشور درست كنن ؟؟؟؟ اونم قسمتي از ايرانو طلب كارن ؟؟؟ الحق راست ميگن همش زير سر يهودياست ويهوديا تو آخروزمان دنيا رو به فساد مي كشن.
  • علی ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اون چهار تا کشور و بارزانی به گور بابشون خندیدن.مردم کردستان ایران انقدر با غیرت هستند که اگه اینا بخوان همچین غلتی بکنن یه تو دهنی جانانه بهشون بزنن.
  • ['!'] ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اينا همش نقشه است براي تجزيه كشور ها وجنگ داخلي تا نتونن فرصت پيشرفت داشته باشن. حتما نقشه بعدي اونا مربوط به آذري هاست يا شايد بلوچ ها يا شايد عرب ها يا... خدا ميدونه چه نقشه شومي پشت اين سناريو پنهونه. اونا اگه راست ميگن به فكر كشوري براي جدايي طلب هاي باسك تو اروپا باشن! اونا خوب ميدونن كه كشور هاي كوچك رو زود ميتونن تحت استعمار بيارن وراحت تر منابع شون رو غارت بكنن. مثلا الان برخي از كشور هاي آفريقايي دارن از گشنگي هلاك ميشن باز ميبيني با هم دارن ميجنگن. واين سوال پيش مياد كه چرا كشور هاي آفريقايي با اين همه منابع كه دارن چرا هنوز پيشرفت نكردن! (با تشكر از مشرف به خاطر اين خبر)
  • فتوحی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دوست عزیز بد نیست بدونیم که قریب به اتفاق مرزهای کشورهای اسلامی توسط انگلیس کشیده شده حالا به علت مداخله ی آمریکایی ها در تشکیل کشور توهمی جدید بهتر واقف می شوید.
  • فتوحی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    ایرانی خودش رو از مام میهن جد نمی کنه
  • فتوحی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    شکی نیست که کردها از اقوام ایرانی هستند پس باید مطالبه شون برگشتن به وطن اصلی یعنی ایران باشه نه جدا کردن بخشی از خاک ایران.
  • سید موسی ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مشرق لطف کن نظرات ضد انقلاب رو تایید نکن... بعضیا مشخصا دارن برای اربابانشون اینجا نظر میذارن... از تریبون شما دارن برای تأثیر گذاری روی فکر مردم کشورمون استفاده میکنن. هیچ کشوری بنام کردستان به حول و قوه الهی در هیچ زمانی از تاریخ تشکیل نشده و نخواهد شد. لعنت به یهود و سگهای جیره خوارش...
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    کردا برایه داشتن کردستان بزرگ با ایران عراق ترکیه و سوریه یا کنار بیان که بعیده ..یا بجنگن..
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این نقشه در قالب نقشه تجزیه خاورمیانه برای تسلط بیشتر بر کشورهای کوچک وابسته است . کردها باید هشیار باشند . این طرح نه تنها به کام اقوام کرد نخواهد بود بلکه اگر خوب دقت کنیم می بینیم برای ایجاد آتش افروزی در منطقه و ایجاد نقطه التهاب و مسلمان کشی است. تنها کسی که از این نقشه و جنگ افروزی بین اعراب و کردها سود می برد اسرائیل است . غارت منابع و تسلط بر مناطق نفت خیر و غنی کرکوک و نیز دسترسی به مرزهای ایران و اب فرات و دجله از نقشه های دیرینه صهیونیستها برای این منطقه است . اصلا و ابدا صهیونیستها دلشان برای ملت کرد نسوخته که بیایند سالها وقت صرف کنند تا به استقلال کردستان کمک کنند. هدف این طرح افغانیزه و بالکانیزه کردن کشورهای ایران و ترکیه و سوریه و عراق است . پروژه تجزیه پاکستان و افغانستان و تشکیل کشور بلوچستان را هم فراموش نکنید. با تشکر از مشرق
  • یه کرد ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    شما نگران ترکیه ای نه ایران.... کردستان بهترین متحد ایران خواهد بود...
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    روی ایران دعواست!! چند کشور برای خاک ایران دندون تیز کردند!؟؟؟؟؟؟؟
  • وحدت ایرانی ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    بچه های کرد و ترک عزیز اگر موافقید بیایید همه با همه یه وبلاگ راه بندازیم در حمایت از ایرانی بودنمان مسلمان بودنمان و وحدت ایرانی مان و یادمان باشد ما این در کنار هم خوش بودن را به این آسانی به دست نیاورده ایم من آذری زبان از این حرف های زشت تفرقه آمیز دردم می گیرد اگر قلب شما هم به درد می آید لطفا موافقت خود را اعلام کنید ممنون
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    هر برنامه ای که صهیونیست ها به دنبال ان هستند مطمئن باشید که فتنه است ضمننا کردها از قدیمی ترین اقوام ایرانی هستند واگر قرار باشد کردستان جدا شود باید به ایران ضمیمه شود
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    ما همه مسلمون هستیم
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    همه باید به ریسمان مستحکم خدا چنگ بزنیم
  • یدی ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    موافقم داداش بدرقم
  • احمد ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    به عنوان یک کرد غیرتمند می گم همه مشکلات دنیا را حل کردید که حالا به فکر کشور ماکردا هستید ؟برید مشکلات خودتون را حل فصل کنید شما را چه به این .....
  • amir ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    کرد وکردستان از اقوام اولیه اریایی به ایران هستند که تشکیل دولت ماد درهمدان امروزی دادند وزبان این قوم زبان فارسی پهلوی وزبان کتاب زرتشت پیامبرایرانیان است تمام ریشه های زبان باستان ایران یعنی امپراتوری هخامنشی تاساسانی میتوان یافت - قوم کرد میراث دار زبان وفرهنگ ایران وایرانی درنتیجه ریشه ایران باستان هرجا خاک کردستان ادامه پیدا کند خاک ایران توسعه پیداکرده است باید پرچم ایران عزیزتایونان ترکیه وسوریه وعراق توسعه پیدا کند
  • بهبود ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    باحال بود !
  • بهبود ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بذارید همه ی نظرها رو ببینیم ممیزی داره دیوونه می کنه ملتو !
  • پریسا ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    علیرضا برو یک کم تاریخ بخوان تا بدانی که اولا هر جا که کردستان وجود دارد خاک ایران بوده و کردها نه تنها ایرانی هستند بلکه بنیانگزار ایرانند پس اولین حکومت ایران تحت عنوان مادها چه بوده ؟؟دیاکو که بود ؟؟ نمیدانیم ولی اظهار نظر میکنیم چشمش را ملت ایران در خواهد اورد هر کس بیک وجب از خاک مقدس ایران نظر داشته باشد حالا یک جهود باشد یا صد جهود . پاینده یک میلیون و چهل و هشت هزار کیلومتر خاک ایران . شاید هم بیشتر
  • مجتبی باجلانی ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    1 0
    باسلام برادران عزیز در مشرق به عنوان یک کرد از شما میخواهم به علت اهمیت موضوع هر نظری را روی سایت قرار ندهید چرا که این به امنیت ملی ما ایرانی ها برمی گردد انتقاد بعدی از شما که جهت اعتلای اسلام وایران اسلامی زحمت می کشید این است که آن چنان در بعضی از حواشی فرو رفته اید که نیم نگاهی به بعضی از وبلاگ های بچه های کردستان نمی اندازید تا مطالبی را از زبان مابر روی سایت خود قرار دهید به عنوان مثال وبلاگ کردایرا با عنوان شهر ولی در زمینه کردستان ایران مطالب زیادی به قلم حقیر نوشته شده که به بررسی مسائل کردستان احزاب منحله وپیشرفت های خارق العاده کردستان در انقلاب اسلامی می پردازد که از این بابت جای تاسف عمیق است واما اصل موضوع اینکه در این شرایط وبا توجه به اخراج خفت بار نیروهای آمریکائی از عراق توسط دولت نوری مالکی آمریکائی ها سخت عصبانی هستند جای هیچ شکی نیست که اینها به هر توطئه ای دست بزنند از طرفی چه بهانه ای بهتر از مناطق کردنشبن که به نوعی وجه اشتراک 4کشور ترکیه عراق سوریه وایران است 4کشور ی که تا حدودی منهای ترکیه مخالف سرسخت لابی صهیونیست مسیحی هستند ومنافع غرب وآمریکا را در منطقه شدیدا تهدید می کنند ونوک پیکان این جبهه نظام برخاسته از اراده اسلام وقران وفقه پویای تشیع است واین دستاویز مناسبی است که با آن بتوان چند هدف اساسی را به دست آورد به ویژه اینکه در راس اقلیم کردستان انسان های پراگماتیسمی چون جلال طالبانی ومسعود بارزانی قرار دارند با ظهور حزب الله در لبنان وحماس در فلسطین عملا رویای تاسیس اسرائیل بزرگ آن چنان خوار ونومید کننده شده است که صهیونیستها عملا به این تفکر روی آورده اند که دور خود را جهت ایمن ماندن از حملات فلسطینی ها دیواری تحت عنوان دیوار حائل بکشند هم نیل ازبین رفت وهم فرات واین رویای خام زمانی به اوج نابودی خود نزدیک شد که حامیان مزدور آنها نظیرمبارک وبن علی وقذافی رشته امور را از دست دادند واردن ویمن واعراب مرتجع خلیج فارس نیز در حال ابتلا به این سرنوشت هستند پس چه باید کرد تامنطقه را ناامن نمود واز این ناامنی رژیم نامشروع ونژادپرست اسرائیل بتواند بیشترین بهره راببرد وبا خیالی راحت مجددا پروژه شوم خود را کلید بزند با شکست سنگین صهیونیست ها از عنصر انقلابی حزب الله این تصمیم شوم به اوج خود رسید حضور صهیونیست ها در منطقه خودمختار کردستان عراق موید این نظر است که آنها در صدد ایجاد فتنه در این نقطه از جهان اسلام هستند بهانه لازم نیز موجود است بمباران شیمیائی حلبچه کشتار کردهای عراقی تحت عنوان انفال که متاسفانه تئورسین این جنایت ها نیز کسی جز غرب وحشی نیست می تواند نقطه آغازین این خیال شوم باشد پس می طلبد حل موضوغ را به شورای عالی امنیت ملی کشور سپرد نه اینکه موضوعی با این اهمیت با نظر افرادی چون حقیر وتعدادی مثل بنده مورد کنکاش قرار گیرد هرچند تمام ملت ایران انسان های آگاه وخبره در تمامی زمینه ها هستند اما آنچه به ما کردهای ایران وحکومت جمهوری اسلامی مربوط است این است که به سمع آقای بارزانی رسانده شود کردهای ایران قبل از اینکه کرد باشند مسلمان وایرانی هستند واین را در لابلای متون تاریخی می توان یافت افسانه کاوه آهنگر که فردوسی آن را به قلم کشیده است ویا داستان شیرین وفرهاد هر چند افسانه است اما در این قسمت از ایران رخ داده است مادها اولین حکومت کنندگان بر ایران از این منطقه به پاخواسته اند ودهها سند ومدرک دیگر که کتیبه تنگی ور در کامیاران خود سندی قاطع بر این ادعاست از طرفی کردهای ایران تحت هیچ شرایطی دست از آرمان های انقلاب اسلامی بر نخواهند داشت چه سندی براین مدعا بالاتر از هزاران شهید والامقام وجانبازان سرافراز وآزادگان صبور کرد که در راه اعتلای کلمه الله با خدای خود پیمان بستند تاهستند مدافع اسلام وایران باشند هنوز خون ماموستا های شهید سنندج ماموستا شیخ الاسلام وملا برهان عالی در کوچه پس کوچه های این استان پهناور در حال نور افشانی هستند که رمز پایداری را در عشق وارادت به ولایت خلاصه کردند واصلا به خاطر همین اعتقاد جان پاک خود را در طبق اخلاص گذاشتند طبق همین نقشه کذایی مردم مومن فداکار وپهلوان پرور کرمانشاه از رهبر عالیقدر خود آن چنان استقبال نمودند که خاطره استقبال از جد بزرگوارش در یثرب یا همان مدینه النبی در اذهان زنده شد اینها نمی دانند با چه کسی طرفند محض یاد آوری آقای بارزانی بداند ما می دانیم وتاریخ ثبت نموده است که ئر جنگ های داخلی بین حزب دمکرات کردستان عراق به ریاست ایشان با حزب اتحادیه ی میهنی کردستان عراق همین آقای بارزانی بود که با سربازان غراقیبر علیه جلال طالبانی عقد اخوت بست وجنگ کوی سنجق را خنوز به یاد داریم که چه جنایت ها درآن صرت نگرفت وبا افتخار به همرا ه سربازان حزب بعث وارد سلیمانیه شد وبه آقای طالبانی بگوئید ما هنوز اشعار شیرکو بی کس را در مذمت حضرتعالی که به نزد صدام رفتی وستاره هایش را بوسیدی به یاد داریم حافظه تاریخی ماایرانی ها بسیار قوی جالب وبه یاد ماندنی است به یاد آورید روزی که همین غرب وحشی با اهدای اسلحه شیمیائی به صدام عفلقی آن بلا را در حلبچه به سر ملت کرد آوردندوهرگز حاضر نشدند شما را به رسمیت بشناسند واین جمهوری اسلامی ایران بود که پناهتان داد مجروجانتان را درمان کرد برایتان صدها اردوگاه برپا کرد امروز چه شده در صفوف کسانی حاضر می شوید که دیروز مرگتان را نظاره می کردند اگر بگویم از آن همه مهربانی وخوبی نظام اسلامی در حق شما به خدا قلم از شرم آب می شود وکاغذ از آزرم چون دربا می گردد به خود بیائید وبدانیدآنها شما را نیز قبول ندارند چرا که قبل از آن که کرد باشید مسلمانو فرزندان صلاح ادین ایوبی هستید وبسیار تشنه خونتان هستند نیم نگاهی به کانا ل هائی نظیر کرد وان بیندازیدو ببینید آنها تا کجا برنامه ریزی کرده اند که حتی دارند روابط انسانی ما کردها را به سوی جامعه ای حیوانی وجنگلی سوق می دهند وبا تولید سریال ها وفیلم های غیر اخلاقی وپخش آن از بعضی کانال های کردی وفارسی اصل بنیاد خانواده وازهمه مهم تر دین ودیانت ما را هدف قرار داده اند واما جمله ونصیحت آخر به بزرگان کردستان عراق اگر قرار باشد توبه نکنید ودشمن را به منطقه بیاورید بدانید نیازی به حضور مابقی ملت ایران نیست همین بچه حزب اللهی های کردستان ایران حسابتان را به کرامالکاتبین خواهند سپرد وچنان درسی به شما بدهند که عبرت تاریخ و آیندگان شوید واما مسئولین عزیز حکومت اسلامی ایران ضمن دعوت شما به هوشیاری در مقابل فتنه فتنه گران : ما مردم ساکن در غرب کشور واستان های کردنشین همان کسانی هستیم که حماسه 22 گولان را در کردستان خلق کردیم وهمان ها هستیم که حماسه حضورمان در کرمانشاه وپاوه وگیلان غرب و کنگاور تا ماهها محل بحث کارشناسان زبده خواهد بود وبه غرب شدیدا هشدار می دهیم که این شیر آؤام را آزار ندهید چرا که اگر این گونه کنید ما رهروان ره اسداللع الاعظم هستیم وجهان را برسرهای نامبارکتان ویران خواهیم کرد وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون والسلام علی من التبع الهدی فدائی اسلام وقرآن ،رهبر وعارف فرزانه پیر طریقت امام خامنه ای ایده الله ورعاه وفدائی ایران تمدن ساز وکردستان همیشه قهرمان ایران مجتبی باجلانی از کامیاران
  • علی ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    گربه محض رضای خدا موش نمی گیره اگر همه استکبار یعنی آمریکا و انگلیس و . . . تصمیم دارن همچین کاری بکنن پس میشه نتیجه گرفت این امر نه به صلاح ماست نه ترکیه نه عراق و نه حتی برادران کرد خیلی معادله ساده ای زیاد فسفر نمی خواد فقط باید دید کی پشت قضیه است اونوقت معادله ححل میشه یادمون باشه آمریکا دلش برای مردم خودش نمی سوزه چه رسد به ما
  • محسنم ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    جناب يه كرد عزيز هموطن گرامي اين رو مطمئن باش كردستان ايران هميشه باقي خواهد ماند و شماهم هميشه هموطنمان خواهيد بود بقيه كردهاي تركيه عراق وغيره رو ماكار نداريم
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    هر جا کرد است انجا ایران است .مرز ایران تا قسمت ترکیه شرقی ادامه دارد.
  • یه کرد ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    کی گفت به ترکیه و عراق کنار بیان!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • منال کرماشان ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    کردها خود از ایرانی ترین اقوام ایرانی هستند چه از نظر نزاد وچه از نظر زبان
  • optima ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    تو دیگه کی هستی کردها خودشون از همه ایرانی ترند میخای ایرانو از ایران جدا کنی نکنه تو هم از اون صهیونیست های کثیفی
  • کاوه‌ ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اگه‌ کور هم بشوید این واقعیت را خواهید دید
  • یوسف ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    تا بوده همین بوده و تا هست همین است. برای داشتن این خاک همیشه دعوا بوده است
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    هر کشوری که صهیونیست ها بخوان بانی تشکیل اون باشن خیری توش نیست
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    دوستان تو اون دنیا نمیگن شما از چه ملت وقومی بودید چون جسم ما مال هر نزادی که بوده داره میگنده
  • oser ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بسیاری از کلمات کردی امروز همان کلمات فارسی پهلوی دوران باستان است این دوستمون راست میگه
  • بچه بسیجی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    دست به این اب وخاک بزنن جهنمشون می کنم
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اخر همه ادمها زیر خاکه (البته جسمشون)با هر قوم ونزادی
  • farzad ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    سرنوشت هر ملت وقومی را خود اون ملت وقوم تعیین میکنه.
  • ]]]] ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    افرین
  • زاگروس ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    کردستان رو تبدیل به گورستان برای دشمنانش میکنیم .به کوری چشم دشمنان این وطن را دباره وطن خواهیم کرد
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    این به اصطلاح کرد های عراق کمر بستند همه کامنت ها رو که دوست ندارند دست جمعی منفی بزنن
  • مهم نيست ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    و ايران شيعه و سربلند براي هميشه تاريخ خواهد ماند . يادتون نره كه بحرين و آذربايجان و افغانستان و ... هم براي ايران بزرگ است .
  • مهاباد ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    علی آقای عزیز فحاشی تکن وزود جو گیر نشو شما چقدر از صحت این خبر مشرق مطمئن هستی که اینطور به انسان بسیار با شرافتی مثل بارزانی فحش می دهی .فرض کن خاک ترکیه و آذر بایجان و عراق را هم به ایران اضافه کنیم ایا رفاه واسایش وآزادی در ایران بیشتر خواهد شد؟؟؟ایا ایران کشور ایدئالی برای ساکنانش است ؟.. ایرانی ها هر وقت می خواهند کاری را توطئه جلوه دهند می گویند دست یهودیها در کاره ..آیا واقعا اینطوره؟.به مناطق کرد نشین سفر بکنید تا ظلم مضاعف به این مردم را ببینید...
  • مهم نيست ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    بنازم غيرت بچه بسيجي ها رو كه براي دين ، ناموس و وطنشون جونشون رو هم ميدن ، نه اون اصلاح طلبهاي بي ... كه براي دو روز رياستشون حاضرن مملكتشون رو هم بفروشن ، آدم از كاراي اين جماعت اصلاح طلب ياد حكام قاجار ميفته !!!
  • ایرانی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    عزیزان جو گیر نشین و فحاشی نکنین ..خبر مشرق موذیانه و غلطه ...شما که این همه بر ایرانی بودن کردها اصرار دارید پس سهم ما رو در آبادانی و رافاه بدهید ....برای فرهنگ و ادبیات و موسیقی و لباس کردی و.. احترام قاییل بشین تا ما هم با شما باشیم..
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    جناب ناشناس همون اکثریت عراق رو که میگی اربابای استعماری تو مرزاشو تعیین کردن! وقتی این نقشه ظالمانه رو اجرا کردن شمای تابع دموکراسی کجا تشریف داشتید؟؟/
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    این نکته رو از من داشته باش: کردهای 4 تا کشور جدا از هم نیستند. فک کنم تاریخ هم افتادی! :)
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 0
    باز هم توهم توطئه! آخه همون دوستان اسراییلیتون بودن که رهبر پ ک ک رو دستگیر کرد. یه کم تفکر کافیه
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 1
    در خواب زیاد دیدیم واقعیشم میبینیم تا ...
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    جناب ه مهم نیست تو وقتی هنوزم شیعه بودن رو ملاک ایرانی بودن میبینی و به این فهم نرسیدی که ایران چند ملیتی و چند مذهبیه، انتظار داری کوردا بعد این همه ظلم و تبعیض شما رو هموطن بدونن! اربابای شما (صفوی) با همین دید بحش بزرگی از ایران رو به باد دادن
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    فقط آب و خاکش مال خودته!!! بعد در قبال این همه دارایی، نمی خوای تعهدی به مردم اون آب و خاک بدی؟؟!! بجای تعصب کور چشمات رو بیشتر بازکن
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    توهم صهیونیست
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    این المانیه خیلی دور برداشته وجودشو داری بیا اینجا تا.........
  • مهم نيست ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    1-آيا كشور تركيه كه همگي سني هستند شماها را بازي ميدهند؟؟؟!!! 2-دركشورهاي سني مذهب چقدر حرمت براي انسانيت اقليت شيعه قائلند ؟ 3-درصد زيادي از كردهاي غيور ايران شيعه هستند ! 4-منظور من از ايران شيعه پايمال شدن حقوق هيچكدام از عزيزان اقليت نيست چه رسد به برادران عزيز كرد و سني مذهبم ! اين بند رو خوب تو مخت بكن !! 5- قبول كن در اين دوره شما كردها خودتان به خودتان ظلم مضاعف ميكنيد قبول نداريد ؟ يك مثال ساده ميزنم : آيا تا به حال به اين فكر كرده اي كه چرا كردها در صنعت ساختمان ايران فقط كارگر ساده ساختماني هستند اما مثلا تركها همه استادكار بنا و نقاش و گچكار و ... هستند ؟ علتش اينه كه شماها هنوز در دوران عصر كشاورزي به سر ميبريد و همه چيز رو مي خواهيد با زور بازو و به قول خودتون پهلوان بازي حل كنيد اما دريغ از كمي فكر و به دنبال تخصص و ... رفتن !! برادر عزيزم مي خواهي شيعه باشي يا سني ، كرد يا غير كرد ، عرب يا عجم ، اگه تو دنياي خودت از فكرت استفاده كردي حتي تو كارگري ساختمون هم استادي اما اگه بخواي همه چيز رو با زور زدن حل كني كلاهت پس معركه است ! 6- اگر من گفتم ايران شيعه چون اكثريت شيعه هستند و فعلا همين يك كشور شيعه در دنيا با همه مشكلاتش خار چشم خيلي ها شده !!! منظورم رو كه مي فهمي ؟ 7- در ضمن كردهاي عزيز بخشي از ايران بزرگ هستند ، هر كسي ادعاي يك كشور مستقل از ايران رو داره بايد از اين مملكت بره هر جاي دنيا كه مي خواد كشور تشكيل بده اينجا جاي تفرقه و چند دستگي نيست !!!
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    دوست مقیم المان صهیونیست توهم نیست البته اگه خودت یکی از اونا نباشی
  • مهم نيست ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    مرگ بر جاده صاف كن براي صهيونيست ها
  • مهم نيست ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    عبدالله اوجالان تاريخ مصرفش براي آمريكا واسرائيل تموم شده بود !!!
  • مهم نيست ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اين رو بدون نا شناس ايران اسلامي پاينده خواهد بود تا ابد ، تو وامثال تو تا ابد هم حتي در خواب نيز جدايي از مام وطن رو نخواهيد ديد ، اگه باور نداري از كوموله و دموكرات بپرس تا از خواب بيدارت كنند ، تا مردان غيور و متعصب كرد شيعه وسني و فدايي وطن هستند خيالات خام امثال تو در خواب هم تعبير نخواهد شد !!!
  • بهمن ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    سياست كلي غرب صهيونيست مدار و غارتگر تبديل كشورهاي جهان سوم به كشورهاي كوچك كوچك است است. زيرا بر آنها راهتتر مسلط ميشوند ولي خودشان اتحاديه اروپا و ناتو وايالات متحده آمريكا ميسازند خواهش مي‌كنم همه به اين موضوع هم توجه كنند
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    برو تاریخه جنگ تحمیلی رو بخون ببین کردایه عراق با کی بودن ..کردایه ایران باکی ...بعدش کباده تاریخ بکش
  • م مثل موساد ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    یه کلام هم از منافق عروس آلمانی!!.....
  • روایات شیعه.... ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    برادر اونها خودشون در جهنم هستند!... اوضاع منطقه و عراق روز به روز بدتر خواهد شد... سفیانی پس از فتح شام به سمت عراق حمله خواهد کرد......و با شکست ترکان کردها و دولت مرکزی در جنگی عظیم نسل کشی تاریخی در این منطقه بپا خواهد کرد... هر گونه اشغال عراق یا شرکت در این جنگ توسط ایران......شکست قطعیست.... ما باید فعلا منتظر باشیم........و ایستاده به سمت غرب نگاه کنیم!......
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    ما ایرانیان چه فارس چه ترک چه کرد چه بلوچ چه عرب چه مغول و.....صدام با ادعای خلق 400 میلیون خلق عرب رو شکست دادیم......... چون بجای نژادپرسی و قومیت گرایی....اسلام واقعی رو انتخاب کردیم ما یا پیروزیم.......یا شهید.....
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    بله!...متاسفانه استان های مرزی بویژه کردستان کرمانشاه خوزستان سیستان بلوچستان بسیار بسیار بسیار ......نیار به کار دارن...
  • mrm ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    این درسته که یهودی ها و آمریکایی ها به فکر خودشون هستند ولی اگر این همه ظلم به کردها نباشه این قدر تمایل به جدا شدن از ایران ندارند به کوری چشم تمام دشمنان کرد و هر کس که وانمود می کند به کردها ظلم نمیشه(از کرمانشاه)
  • آرش ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    من خودم کوردم.مطمئن باشید امکانش هست شمال عراق به ایران. مسکن همیشگی کردها.ضمیمه شه ولی امکان جدا کردن قلب ایران از ایران نیست .چون اگه قلبشو درارن میمیره.اینا همش توهمات کردای مقیم خارجه که یادشون رفته ایرانین .و شایدم نباشن!!! البته باید قبول کنیم که به ایرانی های اصیل هم رسیدگی خوبی نمیشه! از کرد بگیر تا لر تا بلوچ!!
  • مهدی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام به همه هم وطن های کرد. می خواهم از عزیزانی کهاز طرح کشور کردستان حمایت می کنند بپرسم بر فرض محال که این کشور تشکیل شد با کدام یک از منابع مالی کشاورزی معدنی و.....قصد دارند این کشور را اداره کنند . غیر از این که بیشتر مناطق کرد نشین کوهستانیه و کشاورزی و حتی دامداری هم در شرایط خاص امکان پذیره . این حرف ها را برای زیر سوال بردن هم وطن های کرد نگفتم فقط می خواستم بگم کردستان ایران تنها در آغوش ایران عزیز موفق و پیروزه
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بیخودی ترکها را وارد معرکه نکنید چون ترکها بیشتر از هر قومی(فارس وکردوبلوچ ولر و....)به خاطر ایران وانقلاب شهید داده اند که من یک قطره ای از این دریای بیکران را می نویسم1-ثقه اسلام2-محمد حسین طباطبایی3-ستارخان4-باقرخان5-شهید مهدی باکری6-شهید حمید باکری6-شهید یاغچیان7-شهید کسائی8-شهید اوهانی10-شیخ محمد خیابانی11-امیر کبیر (ترک فراهان اراک)12-علامه امینی13-علامه جعفری14-شهید علی تجلایی و........... خودتان قضاوت کنید بیشتر ین شهید ودلاور از کدوم قومند که بعضی ها دم از جدایی طلبی ترکها می زنند.
  • محمد بهرامی از کردستان سرافراز ایران ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    چرابه فکر تجزیه ایالت های امریکا و انگلستان نیستند 0ایران برای کردستان و کردستان برای ایران غلط می کند کسی بخواهد کردستان را از ایران جدا کند 0همه ایران سرای من است
  • انسان ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بە محض اینکە همچین خبری پخش شد، همە ما کردها، ایرانی شدیم؟ چرا تا حالا هیچ حرفی از شهروند بودن ما بمیون نیومدە؟ هیچ پست مهمی در کشور دست کردها نیست، خیلی از رشتەهای دانشگاه رو صرف اینکە کردیم، نمیتونیم بخونیم... هر قومی حق دارە کشور خودشو داشتە باشە، این خاک مال کردها بودە و بە کردها بازخواهد گشت، کسی از این نترسە، کە خاک کردستان رو کە از لحاظ جغرافیائی بین کشورهای ایران، ترکیە، عراق، سوریە و ارمنستان قرار گرفتە، ببریم اروپا و یا آمریکا... نە، کردستان تشکیل خواهد شد و '' تا کور شود، هر آنکە نتواند دید".
  • کرد کردستان ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    دوست عزیز تو دلت بحال ما نسوزه. از اشک تمساح شما بی نهایت ممنون نیستیم. به کردستان جنوبی(شمال عراق فعلی) نگاهی بیانداز در زمان حکومت صدام که همین حرفهای دلسوزانه شما میفرمود. الان هم مقایسه کن همون کردستان رو.
  • نوید ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    mrm عزیز من خودم کوردم تو از کجا میگی ما اینقدر تمایل به جدا شدن داریم لطفا از همه مایه نزار
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    در صورتی با تشکیل کشور کرد موافقیم که کرمانشاه بشه پایتختش والا انتظار نداشته باشین ما بریم زیر بیرق کردستان عراق یا ترکیه چون خیلی خیته .(شوخی کردم کردستان قطعه ای از ایران بزرگه مثل همیشه)
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا به نظرت اگر جدا بشه وضعمون خوب میشه(از کرمانشاه)
  • ميلان از ماكو ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    زنده باد من آرزوي اين رو دارم كه روزي كشور عزيزمون كردستان رو از اشغالگران بستانيم بيياييد راه اجدادمون رو ادامه بديم .كرد زنده است كردستاني پاينده چرا اين كار رو غربي ها بكنند . بياييد خودمون اين كار رو بكنيم راه براي همه باز است ... برادران اگر ما دولتي مستقل زباني رسمي (كردي) داشته باشيم .مطمعنا پيشرفت خواهيم كرد در ضمن مگه همه كشور ها ذخاير نفتي دارد .كردستان معدن طلاست و بسياري از معادن ديگر و ذخاير نفت و گاز هم داراست . دست به دست هم دهيم و راه بزرگ مردان همچون شيخ محمد و دكتر قاسملو و ... را ادامه دهيم . از چه مي ترسين آخرش به درجه والاي شهادت ميرسيم .
  • دياكو ايلامي ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    همين ايراني پرستايي كه دم از حفظ مملكتشون ميكنن , همونايي كه شدن عاشق كردستان ايران و نمي خوان از ميهن عزيزشون جدا بشه, يه سوال ازتون دارم, واقعا اگه خليج فارس اسمش خليج كرد بود, شما همين قد براش تلاش ميكرديد كه اسمش عوض نشه؟ واقعا براتون مهمه كه زبان كردي تدريس بشه تو مدارس تا هويت كردا از بين نره؟ واقعا ازينكه كردها به نسبت بقيه ايران محرومن شما هم ناراحتيد و رفاه كردا براتون مهمه؟ از اينكه تو تاريخ بنويسن كه كردا اولين امپراتوري ايران رو تشكيل دادن و خود كورش يه كرد زادس ناراحت نمي شين؟ از اينكه زبان كردي رو زبان حفظ شده ايران بدونن و زبان فارسي رو معجون زبان عربي, تركي, انگليسي يه ذره فارسي بدونن , ناراحت نمي شيد؟ چرا وقتي كه بودجه اين مملكت تقسيم ميشه ما بيگانه ايم ولي وقتي حرفي از جدايي زده ميشه ديگه براتون عزيز ميشيم؟ صدها ساله خيري از شما نديديم فارسهاي مذهبي رياكار دزد بي اصلت , چشم همتون كور , به اميد كردستان بزرگ
  • سایه میر ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    0 0
    عراق.ترکیه.جمهوری اذربایجان.عربستان.اسراییل.افغانستان.پاکستان.قطر. بهرین .امارات وهمهی کشورهای عربی وکوچک در جهان جزو استانهای امریکاهستند.اگرکمی با هوش باشیم می فهمیم چرا امریکادرپی تجزیه ی کشورهای بزرگ است.ولی دررابطه با ایران ما اشتباه کرده است.ایرانی رانمیشودخرکرد.ماکردها همه ایران را سرزمین خود میدانیم .همه ی کردهای جهان خودرا ایرانی میدانند .ماکردها هزاران سال همراه بادیگر هموطنانمان ایران را ساخته ایم.ماکوردهای ایران همه ی کوردهای عزیزو سرزمینهای کرد نشین جهان را جزو لاینفک سرزمین بزرگمان ایران میدانیم.........چند پرسش جالب ..پ1-ایامدانید عربها به کوردهای عراق میگویند عراق عجم ؟پ2-ایا میدانید عربستانی ها به ایرانیهاوکوردهای عراق وسوریه.لقب زننده ی( ایرانی مجوس )رامیدهند.؟...پاینده باد ایران با همه ی اقوام متحد وباهوشش...
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    0 0
    باید در کل ایران اسلامی محرومیت زدایی کرد.
  • هورامان ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    0 0
    راستی فقط این جمله رو بلدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اربابا ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    0 0
    علی فحش نده این نشان ازفرهنگ توداره
  • کوردستان بزرگ ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    0 0
    دور نگیر بچه جون برو تا...........
  • اردشیر از نورآباد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    من خودم کردم.اکثر کردهای ایران به سلیمانیه سفر کردن و میدونن که هیچ گونه امنیتی برای زنان ایرانی از کرد گرفته تا دیگر اقوام وجود نداره حالا چطور باید با اونا آب مون بره تو یک جوی؟من خودم مخالف سیستم اداری ایرانم ولی بهترین حکومت در جهان از ان ایران است وای بر روزی که ما کردها جدا شویم آن موقع قدر ایران رو میدونیم چرا باید ملک اجادی خودمان که پدرانمان بخاطرش سختی و مشقت فراوانی کشیده اند را از دست بدهیم یادگار کوروش یادگار داریوش است این سرزمین/من نه بسیجی ام و نه بچه آخوند باور کنید یه بچه سوسول ام هستم ولی ناموسم که همین کردستان و مردم کرد هستن را جزئی از ایران میدانم
  • میلاد ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    درود برتمامی کرده ها کردهای که متعلق به ایران هستن از اذربایجان وسنندج وکرمانشاه عزیزو ایلام
  • اردشیراز کرمانشاه ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    0 0
    من خودم کردم.اکثر کردهای ایران به سلیمانیه سفر کردن و میدونن که هیچ گونه امنیتی برای زنان ایرانی از کرد گرفته تا دیگر اقوام وجود نداره حالا چطور باید با اونا آب مون بره تو یک جوی؟من خودم مخالف سیستم اداری ایرانم ولی بهترین حکومت در جهان از ان ایران است وای بر روزی که ما کردها جدا شویم آن موقع قدر ایران رو میدونیم چرا باید ملک اجدادی خودمان که پدرانمان بخاطرش سختی و مشقت فراوانی کشیده اند را از دست بدهیم یادگار کوروش یادگار داریوش است این سرزمین که همگی ماد بودند اگر کردستان جدا شود مطمئن باشید که محرومیت و فقر چند برابر خواهد شد نه معادن طلا و نه چاه نفتی داریم /من نه بسیجی ام و نه بچه آخوند باور کنید یه بچه سوسول ام هستم ولی ناموسم که همین کردها و مردم کرد هستن را جزئی از ایران میدانم از ایلام تا کرمانشاه و کردستان و حتی کرد های تبعیدی خراسان پاره تن ایران هستند اصالت ایران از زاگرس نشینان است ولی متاسفانه همین زاگرس نشینان محروم ترین قوم ایران هستند سرمایه ایران را ترک های بی اصالت که در دوره سلجوقیان وارد ایران شدند چپاول کردند
  • مام جلال ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    ما کردها ایرانی هستیم و تا ابد ایرانی خواهیم ماند. کردستان ترکیه و عراق و سوریه نیز در زمان تجاوزات امپراتوری عثمانی به اشغال ترکها در آمده است و باید در آینده به ایران آریایی مسترد شود. پاینده کردستان ایران بزرگ
  • ابلیس کبیر ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    شتر درخواب بیند پنبه دانه
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    0 0
    مثله آذربایجان.مثل افغانستان.....؟!!!
  • امین ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 0
    من به نظر همه شما احترام میگذارم وفقط نظر خودم رومیگم ایران ما الان ایران 35سال پیش نیست که بحرین روازش جداکنن ایران دوران فتحعلیشاه بی لیاقت نیست که با یه قراردادننگین ترکمانچای گلستان ایران ماروتیکه تیکه کنن ضمیمه خودشون کنند ایران چند سال پیش نیستیم که بیان افقانستان و اذربایجان رواز مابگیرن الان ماایرانی هستیم واجازه نمیدهم حتی یک میلی متر از خاک عزیزمان رااز کشورمان جداکنندحتی اجازه خیالبافی در مورد خاک ایران عزیزمان را به مزدوران خائن نمیدهیم وتاپای جان برسر عقاید دین و ایمان وخاک پاک کشورمان میایستیم وتاپای جان از میهن عزیزمان دفاع میکنیم وشمابرادران کرد وکردستان راجزخاک لاینفک ایران اسلامی میدانیم از شمال ایران شهرستان بابل دوستار تمام قومیت های ایرانی کرد لر بلوچ ترک گیلک اذری و مازنی هستم همه را برادرانه دوست دارم زنده باد ایران زنده باد ایرانی
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ش
  • حسین ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    هر کسی بخواد قسمتی از خاک کشورم رو از ما بگیره باید اول همه این مردم رو نابود منه تا بتواند به هدفش برسد
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    تا اونجایی که من میدونم شما شاخه ای از لر ها هستین یعنی لک
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    0 0
    شما خیلی کمتر از آنی هستی که بتونی حتی اسم مسعود بارزانی را بر زبان بیاری
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    0 0
    بچکه جاش
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    0 0
    در حال حاضر همه باید به نفع ایران زمین بزرگ کنار بکشند
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    0 0
    چرا مزخرف میگی کجا در کوردستان سلیمانیه امنیت نیست ؟؟؟؟؟
  • ایرانی ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    زنده باد کردستان زنده باد آذربایجان زنده باد لرستان زنده باد بلوچستان زنده باد افغانستان زنده باد تاجیکستان زنده باد ترکمنستان زنده تمام ایران زنده باد اتحاد ایرانیان اصیل
  • محمدرضا ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    خاک برسرتو من کرد هستم ولی تو به وطنت توهین می کنی مرگ برکردهای خودمختار
  • کردکرماشانی ارانی ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    همه کردستان مال ایران عزیز است
  • سامان مهاباد ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    لکی و لری و بختیاری از لهجه های جنوبی کردی هستن مثل کرماشانی و ایلامی ....
  • محمد ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    کتاب تالیف کردی آقا مجتبی
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    لالایی میدانی چرا نمی خوابی
  • کردی ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    تو هنوز کردستان را نشناختی ما مثل شما نیستیم بر نفت تکیه کنیم اگر تحریم شد کلاهمان پس معرکه باشه
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    عزیزم ما سزمین اجدادی را جا نمی گذاریم در همین سر زمین کشورمان را میسازیم
  • ماكوييماك ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    جالب است ماكو شهر واقع در مرز تركيه فقط ٣ تا ٥ در صد كرد دارد يعني حداقل ٩٥ در صد ترك دارد و اين تعداد بسيار اندك كرد در سايه مهمان نوازي تركها به عنوان مهاجر وارد ماكو شده اند ولي تبليغاتشان كوش فلك را كر كرده كه اينجا كرد نشين هست براي حقانيت حرفهايم شما را به شهر ماكو دعوت ميكنم كه دروغ اينها را از نزديك ببينيد متشكر از سايت جذاب شما
  • ماكوييماك ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    جالب است ماكو شهر واقع در مرز تركيه فقط ٣ تا ٥ در صد كرد دارد يعني حداقل ٩٥ در صد ترك دارد و اين تعداد بسيار اندك كرد در سايه مهمان نوازي تركها به عنوان مهاجر وارد ماكو شده اند ولي تبليغاتشان كوش فلك را كر كرده كه اينجا كرد نشين هست براي حقانيت حرفهايم شما را به شهر ماكو دعوت ميكنم كه دروغ اينها را از نزديك ببينيد متشكر از سايت جذاب شما
  • مه هاباد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    کردستان منابع بزرگ نفتی رو داره.کرکوک نفت شهر اسلام آباد غرب(البته اسلام آباد رو هنوز دست نزدن و برای ما گذاشتن) من خودم رشتم نفته و میدونم کجاها نفت داره نگران ما نباش داداش
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    من یک کردم و عاشق ترک های ایرانم. مرگبر کرد جدایی طلب. حاضرم جانم را برای ترکها بدهم
  • کرد ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    اگر ایران مدعی است که کردها ازاقوام اصیل ایرانی اند باید به آنها در آنسوی مرزها کمک کند
  • ایرانی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    همان طور که دوستان گفتند کردها یکی از اقوام اصیل ایرانی اند و من به عنوان یک پارس به همه ی اقوام ایرانی افتخار میکنم و امیدوارم روزی بیاید که تمام اقوام ایرانی وسرزمین های ایرانی جدا شده به مام وطن برگردند همه ی نژاد های ایرانی در کنار هم بر اساس لیاقت و توانایی وجدای از قوم ودین در کنار هم و دست در دست هم ایرانی در خور نام ایران بسازیم.
  • ایرانی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    همان طور که دوستان گفتند کردها یکی از اقوام اصیل ایرانی اند و من به عنوان یک پارس به همه ی اقوام ایرانی افتخار میکنم و امیدوارم روزی بیاید که تمام اقوام ایرانی وسرزمین های ایرانی جدا شده به مام وطن برگردند همه ی نژاد های ایرانی در کنار هم بر اساس لیاقت و توانایی وجدای از قوم ودین در کنار هم و دست در دست هم ایرانی در خور نام ایران بسازیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس