بنزین نمایه

به نظر می‌رسد مسئولان وزارت نفت که از مدیریت مصرف سوخت در کشور ناتوان شده‌اند، به‌دنبال افزایش قیمت بنزین هستند.

سرویس اقتصاد مشرق - افزایش مصرف بنزین در تیرماه و ثبت رکورد ۸۴ میلیون لیتری در روز باعث شده زمزمه هایی از گرانی این سوخت حیاتی برای خودروها شنیده شود.

از جمله سخنانی که باعث شد مسئله افزایش قیمت بنزین بیشتر سر زبان‌ها بیفتد، موضع وزیر نفت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره راهکارهای مدیریت مصرف سوخت بود.

زنگنه در این برنامه با بیان اینکه اگر بخواهیم همینطور از خودروهای شخصی استفاده کنیم، هیچ کاری در مدیریت مصرف بنزین نمی توانیم انجام دهیم؛ البته سیاست های قیمتی هم اثر گذار است که ما متأسفانه دو سال قیمت را افزایش نداده ایم و این علامت بدی است. این دولت که در حال تمام شدن است و روزهای پایانی خود را می گذارند اما دولت بعدی باید روی افزایش قیمت بنزین فکر کند.

با توجه به تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاهای روزمره زندگی مردم و اثر تورمی آن که باعث گران شدن هزینه‌های زندگی می‌شود،

به نظر شما آیا افزایش قیمت بنزین می‌تواند در بهبود وضعیت زندگی مردم و همچنین مدیریت مصرف سوخت در کشور موثر باشد؟

و آیا بهتر نبود دولتی‌ها با در نظر گرفتن توصیه‌های کارشناسانه، حذف کارت سوخت را در دستورکار خود قرار نمی‌دادند تا امروز با معضل افزایش مصرف سوخت مواجه نشده تا مجبور نباشند در فکر افزایش قیمت آن باشند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    50 8
    با افزایش قیمت مخالفیم بکارگیری مجدد کارت سوخت راهکار مناسبی برای کنترل مصرف بنزین میباشد.
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      1 0
      هر دو
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    13 26
    بلی
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      13 5
      وضع مالیتون ...
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    23 8
    من موافقم به شرطی که قیمت ماشین پایین بیاد.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      21 0
      مصرف ماشین پایین بیاد
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      16 2
      توی اروپا و کشورهای پیشرفته همینه. قیمت سوخت بالاست لیتری 2500 تومن تقریبا اما در عوض قیمت ماشین پایین. اونم چه ماشینایی.نه سمند و چند تا ماشین ارواقی یا مونتاژی که این دو تا خودروساز میزنند.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    3 11
    سوسه نیا همون ترم افزایش گذشته رو در مصرف شاهد هستیم. زمان کارت سوخت هم سال به سال افزایش مصرف داشتیم با حذف هم همون ریتم هستش. مشکل ازرونی بنزین هستش
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    8 2
    میشه ناوگان خدماتی و حمل و نقل رو مستثنی کرد تا تو کرایه و اجناس تاثیر نزاره بعد ناوگان تک سرنشینان ، خودخواه و تنبل رو گران کرد تا دیگه از سر کوچه به دو تا میدون اونور تر ماشین روشن نکنه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    5 1
    خوب یه عده فکر می کنن ماشین اختراع شده که به جای پا ازش استفاده کنن. در حالی که میتونن با اصلاح این مورد هم از آلودگی و ترافیک که خودشون ازش شکایت دارن ولی نمیدونن تو همون ترافیک خودشون هم حضور دارن رهایی پیدا کنن
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    10 1
    یه عده از ترافیک نالان اند اما نمیدونن تو همون ترافیک خودشون تشکیل دهنده ترافیک برای قبلی ها هستن!!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 1
    پناه بر خدا
  • حسین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    10 4
    اونوقت قیمت جنسا انقدر زیاد میشه که میگیم کاش گرون نمیکردن
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      3 0
      بیچاره اینها هدفشون همینه دست کردن تو جیب ملت صبر کن شورش که شد خودشون می فهمن هی پا گذاشتن رو خرخره ملتی که نون شبش رو به زور تامین می کنه یعنی چی حالا هی پاتونو فشار بدید رو خرخره ملت سرمایه دارهای بالاشهری وای به اون روز که صبر مردم تموم بشه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    11 3
    تو این دولت همه چی همینجوریش گرون میشه بنزین هم که گرون بشه هنوز بدتر
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    5 2
    باید یا سهمیه بندی بشه یا قیمتش بالا بره به نظرم بجای اینکه سهمیه بندی کنن بهترین راه بالا بردن قیمت سوخته ولی برای صنعت حمل و نقل (اتوبوس و ترابری و لجستیک) سهمیه ارزون در نظر بگیرن که قیمت همه چی بالا نره به بهونه بنزین
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    4 7
    به نظر من قیمت بنزین در پایتخت و کلانشهرها که درآمد بالایی دارند 3 برابر شود و در عوض این مبلغ به آبادانی روستاه و شهرهای کوچک هزینه شود
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    6 1
    چاره کار بازگشت کارت سوخت و سهمیه بندی مناسببرای ناوگان عمومی و استفاده شخصی است. اینها مشکلاتی است که در گذشته بود و با کارت هوشمند کاملا حل شد ولی دوستان کارت سوخت رو کنار گذاشتن و الان راهی جز افزایش قیمت نیست.
  • مهماندار هواپیما DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    8 1
    رانت گران شدن بنزین به جیب وارد کننده ها می رود و تورم گرانی برای مردم مستضعف می ماند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    9 7
    قیمت بنزین برای ماشین های بالا 70 میلیون که وضع مالی خوبی دارند2000 تومان شود
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      3 1
      به جای افزایش قیمت بنزین که تأثیر زیادی بر کاهش مصرف ندارد و تأثیر افزایشی شدیدی بر بالا رفتن قیمتهای انواع کالا دارد و بر مردم متوسط و ضعیف جامعه فشار مضاعفی وارد میکند، بهتر اسن از خودروهای لوکس عوارض سنگین دریافت شود و نیز خودروهای تک سرنشین هم مشمول انواع عوارض و جریمه ها شوند تا به تدریج فرهنگ استفاده ی درست از خودرو رواج پیدا کند و هر کسی برای دور دور کردن خودرویش را در خیابانها نیاورد...
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    11 0
    به جای این کار ها کمک کنید به شهرداری ها تا اتوبوس و بی آر تی و واگن مترو بخرند و سایر شهر ها هم مترو را راه اندازی کنند. مدرن شدن فقط تغیر لباس و پوشش و رفتن به ورزشگاه نیست که باید از این دست کار ها انجام شود
  • کالباس IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    6 2
    صد در صد باید ی مقدار مشخصی به ماشین های عادی بنزین سهمیه ای ارزون تر بدن و قیمت مازاد بر اون باید لیتری ۵ تومن بشه برای ماشین های عادی و از درآمد ناشی از اون خرج توسعه حمل و نقل عمومی بشه البته برای خودروهای باربر و خدماتی مثل تاکسی ها نه قیمت بالا نره که اثر تورمی نداشته باشه این وضع مصرف و آلودگی هوا قابل تحمل نیست بخصوص برای کلانشهر ها
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    6 0
    هر روز نتیجه بی تدبیری و خود رایی این دولت و مجلس به لاریجانی بیشار از قبل مشخص میشود این از نتایج حذف سهمیه بندی برجام و...
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    9 0
    گرون شدن دو چیز عین فتیله روشنی که به انبار باروت برسه همه چی رو بیرویه گرون میکنه . یکی دلاره یکی هم بنزین
  • ج م تهران IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    9 0
    شما غلط می کنید قیمت افزایش دهید که قیمت همه چیز به تبع ان زیاد شود جلو قاچاق را بگیرید
  • اکبر سیاه IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    10 0
    چون مصرف نان و گوشت و پارچه و برنج و میوه و شیر و پوشک بچه و صابون هم بالاست پیشنهاد میکنم قیمت همه را برای «مدیریت مصرف» افزایش دهید.
  • مهدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    2 0
    با گرانی موافق نیستم زیرا باید محاسبه کرد که با قیمت امروز نفت ظاهرا دولت سوبسیدی پرداخت می کند یانم کند؟ البته در کشورهای دیگر اونها تولید نفت ندارند وبر بنزین هم مالیات هم تعلق می گیرد وسایر مسایل پس هزینه تمام شده تولید ویاخرید بنزین بدون احتساب مالیات بیش از این نباید باشد ثانیا الان پس از جند سال که ما چند پالایشگاه را پس از روی کار آمدن دولت نهم شروع کردیم که الان به مرحله بهره برداری رسیدند که پالایشگاه خلیج فارس که سپاه ساخته یکی از آنهاست درواقع الان ما بنا بر ادعای خود دولتیها به خودکفایی تولید بنزین رسیدیم چه لزومی دارد که مصرف کننده ما که اکثرا قشر ضعیف هستند وپراید سوار می شوند قیمت مصرف کننده اروپایی وترکیه ای وهندی بپردازند ثالثا اگر بر فرض قیمت سوخت ده درصد افزایش یابد انعکاس تورمی اون در بازار بالای ۳۰ تا۴۰ درصد می باشد در این اوضاع بی ریخت اقتصادی باز هم فشار جدید واقعا غیر قابل تحمله دولت باید همانگونه که قرادادهای نفتی جدید با این همه نقد را به بهانه جذابیت در قرادادها برای حضور سرمایه گذار نفتی امضا می کند اینجا هم برای مصرف کمتر به جای استفاده از ابزار فشار بر قشر کم درامد جامعه از جذابیتهای دیگر استفاده کند (در مورد قیمت تمام شده تولید یا خرید بنزین بنده را راهنمایی فرمائید)
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    5 0
    بهترین راهکار رو آقایان توکلی و نادران به دولت داده بودند. حفظ قیمت پایین، برای حد مشخصی از مصرف و آزاد سازی کامل قیمت، فراتر از مصرف تعیین شده. کاری که تو ترکمنستان هم انجام شده. البته این کار رو باید برای همه حامل های انرژی و سوخت انجام بدند. این کار هم باعث اشتغال زایی میشه و هم مصرف رو بهینه میکنه.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      0 0
      این همان کاری بود که در سهمیه بندی و کارت سوخت انجام میشد! ولی در کاهش مصرف اثری نداشت!!!! اینجا ایران است و همه چیز آن با همه جای جهان از جمله ترکمنستان فرق میکند!
  • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    3 0
    کیفیت بره بالا نه قیمت نمیشه که صورت مسئله پاک بشه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 3
    تنها راهش تولید موتور های پیشرفته با مصرف کم.....شما لیتری 10 هزار تومان باشه بازم مصرف همونه.....تولید ماشین با موتور به روز
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    2 4
    1.وانت های نیسان را با وانتهای پر قدرت کم مصرف جایگزین کنیم به صورت قسطی. 2. مثل شوروی سابق برای سفر افرادی که بومی استانها نیستند (به ویژه با خودروی شخصی) باید نوعی ویزا صادر بشود. به این ترتیب هم دولت به یک درآمد پایدار می رسد و هم استانها به یک درآمد مفیدی می رسند و هم شاهد قفل شدن جاده های کشور نخواهیم بود و هم میزان مرگ و میر در جاده ها کاهش محسوس می یابد و هم آسایش مردم استانهای مقصد حفظ می شود و شهرشان به میزانی که تحمل دارد مسافر می پذیرد.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      8 0
      حیف آن نانی که تو می خوری - دولت بخودی خود مثل بربرها به جیب مردم با هزینه های سرسام آور تعویض گواهینامه و کارت پایان خدمت و گذرنامه و...... هجوم آورده اینهم قوز بالای قوزی باشد که هوس برداشتن قوز نکنیم
  • کیوان CA ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 1
    این کار باید سالها یش انجام میشد تا جلوی هدر رفتن سرمایهای ملی وواردات بنزین میشد، و جلوگیری میکرد از مسافرتهای بیمورد،وآلودگی هوا،ولی این دولتها کدوم کارو درست انجام دادن ۰
  • علی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 1
    اینقدر این دولت مردمی محبوب به بهانه ها های واهی نکوبید که فقط ابروی خودتون میبرین خدا روشکر اقای روحانی برخلاف احمدی نژاد اعتقادی به اقتصاد صدقه ای نداره پس اگه قیمت بنزین هم زیاد بشه بهتره برای این مملکت
  • بهمن IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    افزایش مصرف ناگهانی بخاطر گرمای بی سابقه هست و کولر هایی که تمام وقت روشنه... درست میشه خودش... البته این برای میان مدته... برای درازمدت باید روی موتورهای کم مصرف و حذف و جایگزینی خودروهای داغون فعلی بشکل سیستمی فکر کرد.... یعنی همینطوری تا ابد ادامه داشته باشه این مکانیزم...
  • مهدی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    شما هم مانند مدیران ناکارآمد یه چیزی رو یاد گرفتید :قیمت بره بالا آخه چرا کسی نمیره سراغ این خودرویی تولید بشه که مصرف سوخت حداقلی داشته باشه ؟چرا خودروهای هیبریدی رو وارد نمی کنید بدون تعرفه گمرکی ؟ در هیچ کجای دنیا مسافتهای 500 کیلومتری را با خودرو نمی روند بلکه با هواپیما سفر می کنند . چقدر در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مدرن و توسعه یافته هزینه و تحقیق کرده ایم
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    قیمت بنزین نباید بره بالا اونوقت بیشتر مردم دیگه خودروی گازسوز میخرن و بنزین می مونه رو دست جایگاه داران به نظر من قیمت آب گران بشوند ولی بنزین نه
  • عباس IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 1
    خیر
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    شرف که ندارید به مردم زیر خط فقر هم که فکر نمی کنید مگه بنزنین لیتری صد تومان رو کردید هزار و خرده ای اتفاقی افتاد؟همش فیلمه برای دست درازی به جیب مردم.
  • مهدی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    اول شایعه راه میندازید تا بدونید قیمت رو بالا ببرید ..در ضمن نظر من یا مردم مگه مهمه اینا هر کاری بخان میکنن به نظر من و کسی هم کار ندارن
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    هزینه سوخت جزو هزینه های یارانه ای است. بنا بر این وقتی بخواهند سوخت را گران کنند باید یارانه نقدی آن را نیز افزایش دهند. بعد از پرداخت یارانه های نقدی قیمت سوخت افزایش یافت. افزایش قیمت نوبت اول قابل قبول است. اما قیمت بنزین در دولت روحانی نیز برای دومین بار افزایش پیدا کرد بدون افزایش یارانه. این نوعی فریب و کلاه گذاشتن سر مردم است. ما همین الان هم نمی توانیم از پس هزینه کرایه تاکسی و رفت آمد روزانه بر بیاییم. مسافرت نیز برای اقشار محروم غیر ممکن شده است. دولت بهتر است به جای خرید هواپیما ابتدا اتوبوس به شرکت واحد بدهد و حمل و نقل عمومی را توسعه دهد. در این صورت قطعا مصرف بنزین نیز کاهش یافت. یک راه نیز این است که دولت یارانه اقشار ثروتمند را حذف کند و به جای آن یارانه اقشار محروم را افزایش دهد و همراه آن قیمت سوخت را بیشتر کند.
  • US ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    3 0
    چه جالب هرجا به مشکل برمیخوریم فقط فکر گرون کردن میوفتیم ! اگه بنزین گرون بشه نون هم گرون میشه کرایه تاکسی ها هم گرون میشه اصلن همه چی گرون میشه اینجا همه چی بهم ربط داره
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    چه بدبختیه هر سال چند میلیون خودرو و موتور سیکلت تولید و وارد میشه خوب مسلما مصرف بیشتر میشه هی تا چیزی میشه به فکر افزایش قیمت هستند
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    چه بدبختیه هر سال چند میلیون خودرو و موتور سیکلت تولید و وارد میشه خوب مسلما مصرف بیشتر میشه هی تا چیزی میشه به فکر افزایش قیمت هستند
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    چه بدبختیه هر سال چند میلیون خودرو و موتور سیکلت تولید و وارد میشه خوب مسلما مصرف بیشتر میشه هی تا چیزی میشه به فکر افزایش قیمت هستند
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    هی گفتن حامل های انرژی رو میبریم بالا اشتغال ایجاد میکنیم راه ها رو درست میکنیم اشتغال ایجاد نشد. راهها هم شود جولانگاه عوارضی ها حالا باز میگن ارزونه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    آیا میدانستید گران ترین ال پی جی دنیا در ایرانه و صدای کسی در نمیاد
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    آیا میدانستید گران ترین ال پی جی دنیا در ایرانه و صدای کسی در نمیاد
  • آریو سوئد IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و تک سرنشین این کار خوب است ولی اول باید وسایل ایاب زهاب عمومی را گسترش داد.
  • جوان RO ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    آقا یعنی چی دوسال گرون نشده !!!بنزین 100 تومنی در مدت کوتاهی شده 1000 . تومن خرج زندگی و فشارها شده چندبرابر دیگه بسه دیگه طاقت نداریم چرخ های خرد کننده ی اقتصاد لیبرالی روی زندگی مون بچرخند والله طاقت نداریم خجالت زده همه شدیم اول جوونی یاحضرت مهدی بیا دیگه آقا
  • کورایم IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    جالبه ؛ حالا یا سهم مردم در افزایش قیمت بنزین در یارانه ها توسط کامنت گذارها مطرح میشه و منتشر نمیکنید ؛ که چرا ش برام سوواله ؛ یا اینکه واقغا انقدر ملت ما بحقشون فراموشی گرفتن که بیده
  • حسام IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    اقا شایعه اس گفتن امار دروغ به مردم ندید افزایش بنزین کجا بود
  • بازنشسته IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 0
    یه روز راهکار را کارت بنزین - روز دیکه افزایش نرخ - یه وقت قیمت فوب خلیج فارس - معلوم نیست چه بلایی سر ملت می خواهند بیارن با این وضع افزایش حقوق 10 درصدی و تورم بالای 30 درصدی عملا فاتحه حقوق بگیران که خوانده است !!!!!!فاتحه مع صلوات
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 1
    بلی موافقم اگر افزایش قیمت تنها در حد بنزین و سوخت ماشین بماند و بدلیل افزایش ان شاهد افزایش قیمت در کالاها اصلی و خدمات شهری نباشیم در غیر اینصورت... سلام بر تورم ...
  • حسین IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    یک حرف آقایی پس از سالها که توسط مسئولان عمدا نادیده گرفته میشد و توسط ایشان برزبان رانده شد درست بود آن اینکه هر سال چند صدهزار خودرو تولید وروانه بازار داخلی میشود این رااضافه کنید ورود خودروهای خارجی پرمصرف بداخل کشور اینها قطعا افزایش مصرف سوخت را بدنبال دارند ولی یک عده فقط میخواهند با افزایش قیمت بنزین مصرف آن را کنترل کنند خوب به چه کسانی فشار وارد میشود اقشار ضعیف و حقوق بگیر جامعه که بصورت زنجیره ای در تمام کالا و خدمات تاثیر خود را خواهد گذاشت ولی در گذشته همیشه ومسئولین دولتها این را انکار میکردند ولی مردم این را با تمام وجود لمس میکردند وبهانه مسئولین فقط جلوگیری از قاچاق سوخت بود اگر چه بخشی از آن درست بود ولی درمان آن فقط ایا افزایش قیمت است ؟ چرا دولتها بوظیفه خودشان در تجهیز حمل و نقل عمومی بصورت کامل عمل نمی کنند و چرا ازخودروهای پرمصرف که زیر پای سرمایه داران هست مالیات نمی گیرند اگر مصرف حداقلی برای خودروها در نظر بگیرند طوری که مردم حتی نتوانند در طول سال یکبار هم به مسافرت بروند ولی گاز مجانی بابت جریمه به کرسنت و ترکیه بدهند ایا این را میگویند خدمت به مردم ؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    با سلام قدم اول واسه گرانی بنزین برداشته شده که هممون آماده کردن افکار عمومی هستش قطعا بنزین گرون میشه این نظرسنجی هم هیچ دردی دوا نمیکنه
  • مهدی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    همیشه این قشر ضعیفه که مجبور می شه تاوان طرحهای اجرایی را بپردازه حالا مردم ضعیف نمی تونند سوار حداقل پراید شوند اما برای سرمایه دارها فرقی نمی کند خیابانها باتصویب این طرح جولان ماشینهای مدل بالاخواهد شد
  • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    رفع هر مشکل فقط با گران کردن اجناس در دستور کار قرار گرفت ... مثلا سیگار را گران کنید ملت کمتر میکشند .سیگار گران شد کم نشد که هیچ ..سود جویا ودلالان جیبشان پرشد ..حالا در همه اجناس و اسباب همین راه رفت جلو .. کم درامدها وحقوق بگیرا شدن بیچاره .. بقیه بشکن زنان روز بروز جیباشون سنگین شد.... شد هین که الان هست .. اقایان اقتصاد دانان و دکتر ها در هم رشته ها راه رفع مشکلات را یاافته اند .. نگاهی به اطرافتان بکنید .. حتی همین نان .. انقدر کوچک وبزرگ شد ... اندازه همون حتی. کوچکتر قیمت هزار برابر حالا هر چی ... سوال اینست آقایان ..خانمهای مسئول .. راهی به جزگران کردن بلد نیستید .اقای وزیر فقط قیمت کم است یا شم راه دیگری نمیدانید بنزین گران شود .. همه اجناس بالا طبق معمول ... دلال وورانتی ووپولدار تر فقیر فقیرتر ... نه بابا راههای دیگررا بجوئید ... هست از همون کشورهای پیش فته سرمایه دار یاد بگیرید هم قبوله .. له شدیم والله ..علمتان فکرتان وروشتان فروکش کرده ؟ بار اللها.؟... تو کمک کن
  • خیاوی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
    0 0
    هیچ حساب میکنید که تعداد خودرو هم سال به سال افزایش داره ودرثانی مردم بنزین صدتومنی روهزارتومن میخرن پس دیگه چی استفاده کنن والبته مسیولین نگران نباشن این مردم ما هرکاری که دولت انجام بده میرن توصف نگران نباشن ودرجواب نلشناس 15/31عرض کنم ملت مامستحق همینن
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    وقتی بدون حساب و کتاب ماشین تولید میشه مصرف بنزین هم بالا میره درواقع تعداد ماشینها زیاد شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس