کد خبر 753119
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
موتور ملی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طی قرارداد تولید مشترک، سرمایه گذاری سایپا و خودروسازی سیتروئن در کاشان انجام شده و امیدواریم به زودی فعالیت این سرمایه گذاری آغاز شود.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از اولین نمونه موتور ملی ۳ سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو ٦ که تولید شده توسط شرکت سایپا و یک خودروساز اتریشی است، در حال برگزاری است.

مهدی جمالی در این مراسم با اشاره به افزایش تنوع محصولات سایپا در سال های اخیر اظهار کرد: تنوع در گروه خودرویی سایپا به یک اصل بدل شده و در سال های اخیر از ١٣محصول تولیدی به ٢٣ محصول افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر مگاپلتفرمی در شرکت سایپا طراحی شده که نشان دهنده توانایی بالای مهندسان ایرانی با اتکا به دانش داخلی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ارتباط با سرمایه گذاری مشترک سایپا و سیتروئن، گفت: طی قرارداد تولید مشترک سرمایه گذاری سایپا و خودروسازی سیتروئن در کاشان انجام شده و امیدواریم به زودی فعالیت این سرمایه گذاری آغاز شود.

جمالی ادامه داد: تست و آزمایش خودروی تیبای برقی در حال انجام است و به زودی این خودروی برقی به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه این مراسم مجتبی میرسهیل مدیر عامل تیوان و مجری پروژه موتور ملی سه سیلندر گفت: با مصوبه شورای عالی اقتصاد ۳۲۸ میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به طرح موتور سه سیلندر اختصاص یافت.


وی افزود: خانواده موتور ملی سه سیلندر شامل ۴ موتور با توان های مختلف است که برای ساخت آن قرارداد انتقال فناوری با برترین شرکت دنیا در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه بسته شد.


همچنین در انتهای این مراسم محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه رونمایی از این موتور از دست آوردهای برجام است، اظهار کرد: برجام برای ما دست آوردهای بسیاری داشته و امروز شرکت های ما هیچ مشکلی در برقراری ارتباطات بانکی ندارند.


وی ادامه داد: در بخش صنعت ما هیچ مشکلی برای انتقال فناوری و مشارکت نداریم و این موتور نیز با مشارکت کشور اتریش طراحی شده که قراردادش دو سال پیش منعقد شده است.


نعمت زاده با اشاره به خودروهای جدید، تصریح کرد: قطعه سازان ما اغلب توسط خودروسازان خارجی ارزیابی و گرید بندی شده اند و باید برای این خودروها از قطعه سازان بهره گرفت.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 0
    این موتور دستاورد برجام است برای کسی که می خواد پولش رو ازمون بگیره.
  • احمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    13 0
    اگر ساخت داخله به برجام چه ربطی داره و اگر ساخت داخل نیست چرا اسمش رو میذارید موتور ملی؟
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      0 0
      جدا دمت گرم
  • amin IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    5 0
    حالا اتریش از کی تا حالا دارای فناوری برتر موتور خودرو محسوب شده که 1200 میلیارد تومان پول برجام خرجش شده؟!!!!
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    11 0
    خیلی جالبه ، زمانی که موتورهای درون سوز و احتراقی دارند به فنا می روند و منقرض می شوند و خودروهای الکتریکی دارند بازار و قبضه می کنند ما تازه گاومون یاد هندوستان کرده ! کلی هم قراره پول بالای خطوط تولید این موتورها بدیم که آهان صاحب تکنولوژی شدیم ... زباله دان صنعتی تا حالا شنیده بودید ؟!
  • ناشناس IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    باید موتور 4 سیلندر کم مصرق و قدرتمند و مقاوم و ارزان یورو 6 تولید شود
  • علی IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    2 0
    هزینه طراحی یک موتور کامل در حدود بیست و پنج میلیون دلار است. حالا این نابغه قرن 328 میلیون دلار را داده به اطریشیها که در دنیای طراحی خودرو در رده های سی تا چهلم است تا یک موتور درجه دو غیرهیبرید طراحی کنند و آنوقت به خودش افتخار می کند که ما طراحی کردیم!!!! آقا برو سفرهای خارجی خودت و رفقا را ردیف کن و کاری به این پز و افاده نداشته باش تا ضایع نشی...
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    5 0
    به جای 1200 ملیارد تومن که با اتریشی ها بسته شد 10ملیارد تومن میدادید به محققین ایرانی صرف تحقیقات کنن بهترین موتور رو تحویل تون میدادن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس