خبرویژه

مدیران ارشد دولتی در موضعی متناقض از یک سو بحث کابینه فراجناحی را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر می‌گویند اقلیت نباید نقشی در کابینه داشته باشد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

محمد باقرنوبخت در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی در گیلان گفت: کابینه دوازدهم فراجناحی خواهد بود.


وی با بیان اینکه بدنبال پاسخگویی به مطالبات مردم هستیم، گفت: وقتی این مطالبات پاسخ داده می‌شود که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و از همه جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدال‌گرا می‌خواهم شورای راهبری توسعه استان را تشکیل دهند.


گفتنی است رئیس‌جمهور نیز چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه دولت گفته بود: دولت دوازدهم فراجناحی خواهد بود.


وی در عین حال گفته بود: شیوه و تفکری که مردم در انتخابات به آن رأی دادند باید در دولت، استاندارها، فرماندارها، مدیرکل‌ها و در مسئولیت‌های سنگین و حساس حاکم شود. این بدان معنا نیست که غیر از ۲۴ میلیونی که به دولت تدبیر و امید رأی دادند، حق حیات ندارند؛ آنها هم حقوق دارند و حقوق اساسی‌شان محفوظ و می‌توانند فعالیت کنند، اما امروز در مسئولیت‌های رده بالا نوبت این ۲۴ میلیون است.


این قبیل اظهارات در حالی است که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی با تعبیر وقیحانه و توهین‌آمیز «رحم اجاره‌ای»، دولت یازدهم را بدهکار خود معرفی کردند و اکنون نیز مشغول سهم‌خواهی افزونتر از روحانی هستند.


همین نگاه سهم‌خواهانه موجب ناکارآمدی و فشلی دولت یازدهم به ویژه در عرصه اقتصادی شد. اکنون نیز بیم آن می‌رود که غلبه بیشتر افراطی‌گری و سیاسی‌کاری و غنیمت‌طلبی، موجب ناکارآمدی بیشتر دولت به قیمت تشدید رادیکالیسم در دولت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس