پروانه+مافی.jpg

پروانه مافی با بیان اینکه امروزه در کشورمان شاهد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی هستیم گفت: بر این اساس 2 میلیون فرزند حاصل چنین ازدواج‌هایی هستند.

به گزارش مشرق، پروانه مافی با اشاره به ضایعه تاسف بار درگذشت مریم میرزاخانی، گفت: چنین رخدادی به دلیل اینکه وی در دوران جوانی به‌سر می‌برد، واقعا تلخ بود و در این میان نیز باید اذعان کرد در شرایطی که برخی کشورها به دنبال ایران‌هراسی هستند وی توانست نام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برافراشته نگاه دارد لذا این امر ضایعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۴۷ نفر از نمایندگان مجلس برای پاسداشت و قدردانی از مرحومه مریم میرزاخانی نابغه ریاضی بین المللی ایران اسلامی بیانه و نامه‌ای را تهیه  و امضا کردند، ادامه داد: در این بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار آن شدند که در برابر فرار مغزها و نخبگان تدابیر لازم اتخاذ و درباره مسئله تابعیت تجدیدنظر مقتضی صورت گیرد.

مافی تصریح کرد: با توجه به اینکه مریم میرزاخانی علاقه شدیدی به اخذ تابعیت ایرانی برای دخترش را داشت  اما این تاکنون امر محقق نشده از این رو درخواست شد تا هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای که به روسای قوا تنظیم می‌کند موضوع اخذ تابیعت دختر ایشان محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه در کشورمان شاهد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی هستیم و بر این اساس 2 میلیون فرزند حاصل چنین ازدواج‌هایی هستند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی این فرزندان دچار محدودیت‌هایی هستند از این رو در این نامه درخواست شده بحث دریافت تابعیت از طریق زن ایرانی به رسمیت شناخته شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    50 34
    مبارکه.خاک برسرمسئولین بی غیرت که قصد دارند تخم بیگانه رادرمملکت جایگزبن کنند....!وبازهم خاک برسر مسئولین وهزاران بار خاک برسر مسئولین بی غیرت.
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      15 13
      برای بعضی از این مسئولین صندلی مهمه ... همین نه دانش اون بنده خدا و نه دین و ایمان مردم موضع شفاف خودشون رو باید در مورد حجاب مشخص کنند
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      23 8
      پس برخی از شما نمایندگان و مسئولین غلط میکنید که دم از حجاب و ... میزنید وقتی براتون مهم نیست
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      2 8
      چپ یا راست؟
    • ایرانی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      14 14
      حالا که فعلا موافقت نشده و تصویب نشده فقط یه عده وطن فروش خائناین طرح بیخود رو پیشنهاد دادن .
  • ... IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    28 22
    مملکت ما کاملا افغانی و عرب هست
  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    39 46
    اخذ تابعیت به کسانی که زن افغانی شدن بدترین خیانت به کشور هست چونکه اونهادر اصل افغانی هستند و تربیت یافته پدران سنی و با اینکار نه تنها به کسانی حق رای تابعیت و زندگی و.... میدهید که هیچگونه علاقه عرق ملی مذهبی و ندارند که هیچ اکثریتشان هم طرفدار داعش و مخالفان شیعه هستند واقعا مسئولین مملکت در خواب هستند در حال حاضر افغانی ها با این رشد جمعت بسیار بسیار بالای که در ایران دارند و با رشد جمعیت منفی که ایرانیها دارند آینده کشور امام زمان در خطر است
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      19 17
      حرف شما غلط است چون اولا اکثر این افغانستانی های پناهنده به ایران از هزاره ها و شیعه هستند و ثانیا اگر نگران جمعیت شیعه هستید همین الان هم رشد جمعیت خود ایرانیها سنی مخصوصا در بلوچستان چند برابر متوسط کل کشور است. حتی یکی از معاودین عراقی را از نزدیک می شناسم که برای ایران جنگیده و جانباز جنگ تحمیلی است اما نه به خودش و نه فرزندانش تابعیت نمی دهند.
    • ناشناس IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      21 12
      نظرت خیلی نژاد پرستانه و پر از تعصب بیجا نسبت به اهل تسنن بود به عنوان یک شیعه هیچ وقت نبایدبرادران اهل تسنن که بخشی از جمعیت کشورمون هستند رو داعشی بدونیم و به نظر من تو با این حرفات کم از داعشی نداری
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    7 14
    تابعیت ایرانی میخوان با ایرانی ازدواج کنن
  • دکتری روابط بین الملل IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    33 20
    متاسفانه 99 درصد از این افراد حاصله ازدواج با افاغنه هستند. افرایش جمعیت افاغنه چه خود افاغنه در ایران و چه افاغنه ای که با دختران ایرانی ازدواج می کنند تهدیدی استراتژیک برای هویت ملی و مذهبی ایران به شمار می رود که متاسفانه مسئولان توجهی به آن نمی کنند و فلسظینی کردن ایران به وسیله افاغنه در حال انجام است حتی بدون شلیک یک گلوله. به هیچ عنوان نباید به این افراد تابعیت داده شود که اگر داده شود می توان گفت کاری که محمود افغان 400سال پیش نتوانست انجام بدهد. نوادگان محمود افغان دارن بدون خونریزی ایران را تصرف و ماهیت ملی و مذهبی این کشور را از ریشه عوض می کنند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    36 7
    خاک به سر ما که این نابغه ها را راحت از کشور طرد می کنیم و به دست جلادان یانکی می دهیم
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
      3 13
      چه کسی را طرد می کنیم؟ همه نوع امگانات تحصیلی و رفاهی افسانه ای در ایران در اختیار این خانم بود به استثنای همسر خارجی.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    8 3
    حالا ذز کجا معلوم فرزند طرف علاقه به تابعیت داره که رو دور افتادید?
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    12 8
    نگو دو میلیون خارجی بگو دوملیون افغانی .......
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    16 2
    ربطی به نژاد پرستی نداره وقتی یک فرهنگ عقب مونده راجایگزبن فرهنگ ایرانی کنیم بایدبترسیم چون مسولین بامردم زندگی نمی کنند تاببینند این افرادچه جنایتهایی مرتکب میشوند واکثریت افغانی ووهابی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس