کد خبر 751326
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
سنای آمریکا نمایه

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا می‌گوید که طرح لغو قانون «اوباماکر» و جایگزین کردن آن، از حمایت لازم سنا برخوردار نیست.

 به گزراش مشرق به نقل از بی‌بی‌سی، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا می‌گوید که امکان تصویب طرح خدمات درمانی مورد نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سنا این کشور وجود ندارد.

مک‌کانل با اظهار نومیدی از تصویب طرح جایگزین قانون «حمایت از بیماران و مراقبت‌های قابل دسترس» موسوم به «اوباماکر»، می‌گوید که به جای این طرح در نظر دارد خواستار صدور مصوبه سنا به منظور تعویق اجرای این قانون به مدت دو سال شود.

در حالیکه پیش از این راند پل و سوزان کالینز، سناتورهای جمهوری‌خواه از ایالت‌های کنتاکی و مِین مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بودند، روز گذشته مایک لی و جری موران، اعضای جمهوری‌خواه سنا از ایالت‌های یوتا و کانزاس نیز گفتند به این طرح رای نخواهند داد. سناتورهای حزب دموکرات هم پیشاپیش با این طرح اعلام مخالفت کرده بودند.

حزب جمهوری‌خواه اکثریت کرسی‌ها را در هر دو مجلس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا در اختیار دارد، اما اکثریت آن در مجلس سنا تنها دو کرسی است درحالیکه چهار سناتور از این حزب با طرح جایگزینی اوباماکر مخالفت کرده‌اند و سناتورهای دموکرات نیز به آن رای موافق نخواهند داد.

مک‌کانل تایید کرد که در ارتباط با این طرح، حزب جمهوری‌خواه اکثریت ناچیز خود در سنا را از دست داده و به این ترتیب، هیچ امیدی به تصویب این طرح نیست.

قانون خدمات درمانی موسوم به اوباماکر به ابتکار باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در مارس سال 2010 در کنگره آمریکا تصویب و به قانون تبدیل شد. براساس این قانون، پوشش خدمات درمانی تعمیم یافته و برخی از محدودیت‌های موجود در راه دسترسی به این خدمات از میان رفته است.

اما در مقابل، جمهوری‌خواهان این طرح را به خاطر افزایش مداخله و هزینه دولت در بخش خدمات درمانی مورد انتقاد قرار داده بودند و یکی از محورهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی لغو این قانون بود. وی وعده داده بود که با لغو قانون اوباماکر، قانون درمانی دیگری را به جریان بیاندازد که کم هزینه‌تر و موثرتر باشد اما به نظر می‌رسد که در این زمینه موفق به جلب نظر مساعد همه سناتورهای هم حزبی خود هم نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس