کد خبر 751226
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
فدراسیون فوتبال

قسط اول پاداش صعود شاگردان کی‌روش به جام جهانی از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون کشورمان پرداخت شد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران ماه گذشته با برتری مقابل ازبکستان به جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد.

بر همین اساس و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغ 2 میلیون و 250 هزار دلار به کشورهای صعود کننده آسیایی صعود کننده به این رقابت‌ها پرداخت می‌شود که بر همین اساس با مسجل شدن صعود ایران، قسط اول صعود ملی‌پوشان به جام جهانی به فدراسیون ایران از سوی AFC پرداخت شده است.

از سوی دیگر مدتی پیش محمدرضا ساکت در گفت و گویی اعلام کرده بود فدراسیون‌‌ فوتبال ایران به AFC اعتراض کرده است تا هزینه پرداختی به این فدراسیون‌ بابت تبلیغات محیطی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه افزایش پیدا کند.

بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، علاوه بر اینکه فدراسیون جهانی فوتبال پاداشی را برای فدراسیون ایران اهدا خواهد کرد، قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بابت تبلیغات محیطی در مسابقات تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 2 میلیون دلار به فدراسیون ایران پرداخت کند.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران به این موضوع اعتراض کرده و اعتقاد دارد باید این مبلغ بیشتر شده و AFC باید در این زمینه تجدید نظر کند،چراکه این رقم بار مالی سنگین کشورهایی که به جام جهانی صعود می‌کنند را تأمین نمی‌کند.

در همین زمینه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و ژاپن در دیدار اخیر خود به این نتیجه رسیدند که باید این اعتراض نسبت به این موضوع صورت گرفته و حتی کشورهایی مانند کره‌جنوبی و چین نیز به این جمع اضافه شوند چراکه مسابقات این 4 کشور در قاره کهن به مراتب بیشتر از سایر کشورها به واسطه هوادارانی که دارند دیده شده و استمرار حضور این کشورها نیز در مسابقات مختلف باید لحاظ شود.

این در حالی است که نامه اعتراضی ایران در این خصوص هنوز به کنفدراسیون فوتبال آسیا وصول نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس