کد خبر 751096
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
پرچم آمریکا

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از قرار دادن نام ۱۶ تبعه سوری در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا استقبال کرد.

 به گزراش مشرق، آمریکا از اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن افراد جدید سوری در فهرست تحریم‌های این اتحادیه استقبال کرد.

«هیتر نورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدام شورای اروپا در این راستا و در پی تحریم‌هایی که به تازگی آمریکا اعمال کرده است، به منظور این صورت گرفته‌اند که دولت سوریه را برای نقشی که در زمینه استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه داشته‌ است، مسئول بداند یکی از این موارد حمله چهارم آوریل به خان شیخون است. »

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما از تصمیم شورای اروپا مبنی بر تحریم ۱۶ فرد اعم از نظامی برجسته و دانشمند سوری به دلیل نقش آنان در استفاده از تسلیحات شیمایی علیه غیر نظامیان سوریه استقبال می‌کنیم. »

اتحادیه اروپا  روز گذشته ۱۶ فرد سوریه‌ای را تحریم کرد. این افراد متهم هستند که در توسعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان دست داشته‌اند. شورای اروپا اعلام کرد: «این شورا نام ۱۶ نفر را به  افرادی که اقدامات تحریمی علیه آنان اعمال می‌شود، اضافه کرد. اتحادیه اروپا اسم این افراد را از این جهت به فهرست تحریمی اضافه می‌کند که در توسعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری نقش داشته‌اند. »

۸ نفر از نظامیان عالی‌رتبه و ۸ دانشمند، افرادی هستند که نام آنها در فهرست جدید دیده می‌شود. در مجموع ۲۵۵ نفر از اتباع سوریه مورد تحریم اروپا قرار گرفته‌اند.

چند ماه پیش هم آمریکا ۲۷۱ تن را به اتهام همکاری در تولید تسلیحات شیمیایی تحریم کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس