کد خبر 750794
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
میدان گازی

نخستین تفاهم‌نامه خدمات نوسازی پس از برجام، برای نوسازی تأسیسات و افزایش تولید گاز از میدان سلمان امضا شد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت نفت، تفاهم نامه خدمات نوسازی تاسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان با حضور غلامرضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، هیروشی ساتو،‌ مدیر تجاری بخش انرژی شرکت مهندسی تویو، امروز به امضاء رسید.

پس از امضای این تفاهم نامه قرار است چهارچوب قرارداد نهای در قالب HoA به امضا برسد.

برای اجرای این قرارداد شرکت پتروپارس موظف به تأمین مالی فاز مطالعاتی و شرکت تویو ژاپن برای تأمین مالی اجرای پروژه اقدام می کنند. بخشی از گاز تولیدی از سکوی گازی سلمان برای افزایش تولید از سکوی نفتی سلمان به میدان تزریق می شود و بخش دیگر آن به سمت سیری می رود.

شرکت مهندسی تویو ژاپن که در زمینه تدارکات و ساخت در تأسیسات هیدروکربونی و پتروشیمیایی به صورت بین المللی فعالیت می کند از سال ۱۹۶۱ میلادی تأسیس شده است. این شرکت همچنین در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی، تأمین تجهیزات، ساخت، عملیات های تست و راهنمای فنی در تأسیسات شیمیایی، پتروشیمی، پالایش نفت، گاز طبیعی، برق، هسته ای، سیستم های پیشرفته تولیدی، توزیع، تجهیزات پزشکی، بیو تکنولوژی و محیط زیست در تمامی مراحل ساخت،‌ تأمین و توسعه و همچنین در فروش خدمات مهندسی و دیگر نرم افزار ها فعالیت دارد.

بیشتر درآمد این شرکت ژاپنی، از فعالیت های بین المللی در خارج از این کشور حاصل شده است و فعالیت های آن بیشتر در چین، ‌هند، اندونزی، ایران و روسیه متمرکز شده است. این شرکت از دهه ۱۹۸۰ میلادی در ایران فعالیت های نفتی داشته است و همه این فعالیت ها در بخش خشکی ایران بوده و این اولین فعالیت فراساحل این شرکت در ایران به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس