ایدز

آزیتا رصافی تهیه کننده و کارگردان «روبان قرمز» گفت: «معرفی روش برخورد صحیح با مبتلایان به ایدز از مسائلی است که در مستند روبان قرمز، به آن پرداخته شده است.»

به گزارش مشرق، آزیتا رصافی تهیه کننده و کارگردان «روبان قرمز» با بیان اینکه این مستند در چهار قسمت و درباره‌ موضوع ایدز ساخته شده است گفت: « در هر قسمت از آن به موضوعاتی مثل مواد مخدر، روابط پرخطر جنسی، انگ و تبعیض و ارتباط ایدز با رسانه‌ها پرداخته شده است. قبلا مستندی درباره اعتیاد ساخته بودم و این افراد مشکلی با پخش تصویرشان نداشتند. اما مبتلایان به ایدز تقریبا هیچکس حاضر نشد مقابل دوربین بیاید و همه نگران بی آبرویی بودند و ما فقط صدای آنها را در کار می شنویم.»

این مستندساز ادامه داد: «در هر قسمت از مجموعه‌ «روبان قرمز»، داستان زندگی یکی از مبتلایان به ایدز، از زبان خودش روایت می‌شود. ما برای این کار سختی های مختلفی داشتیم. اصولا پرداختن به این موضوع خط قرمز محسوب میشود و تابو بوده است.»

رصافی با بیان اینکه هدف از ساخت «روبان قرمز» آگاهی‌دهی و هشدار به مردم درباره‌ ابتلا به ایدز است، تأکید کرد: «آمار نشان می‌دهد، میزان ابتلا به این بیماری از راه رفتارهای پرخطر جنسی بیشتر از تزریق شده است. ما سعی کردیم اشکال مختلف انتقال بیماری را نمایش دهیم و سوژه ما در این قسمت از خیانت همسرش به او و ابتلایش به ایدز می گوید.»

کارگردان «روبان قرمز» تصریح کرد: «ما دوربین مخفی داشتیم و دو هفته بین مبتلایان به تهیه تصاویر می پرداختیم. دیدن رنج و درد و عجز مبتلایان به بیماری و سختی هایشان، گروه سازنده را متاثر می کرد که چرا کاری برای این افراد از دستمان برنمی آید.»

وی در پایان گفت: «معرفی روش برخورد صحیح با مبتلایان به ایدز از دیگر مسایلی است که در مستند روبان قرمز، به آن پرداخته شده است و به مخاطبان نشان می دهیم دلیلی برای ترک فرد مبتلا به ایدز وجود ندارد و ایدز به سادگی سرایت پیدا نمی کند. بنابراین نباید این افراد را منزوی کرد.»

عوامل ساخت این مستند عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: آزیتا رصافی، مجری طرح: کارگاه ایده‌پردازی و فیلمنامه‌نویسی ترمه، محقق و نویسنده: حامد پازوکی، تصویربردار: رامین دانیالی، صدابردار: فاطمه رسول‌زاده، تدوین: آرش رصافی.
مجموعه مستند چهار قسمتی «روبان قرمز» یکشنبه ها ساعت 22:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه ها ساعت 11 بازپخش می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس