کد خبر 750170
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
1396042417464329911404394.jpg

ارتش سوریه با آزادسازی شهر «الرصافه» دستاورد بزرگی به دست آورد، شهر الرصافه گذرگاه جنوبی شهر الرقه دژ گروه داعش در سوریه به شمار می‌رفت.

 به گزارش مشرق، این مکان شاهد درگیری‌های بسیار سخت و شدیدی بود که طی آن ارتش توانست بیش از ۱۵۰۰ کیلومترمربع از این مکان را آزاد کند، تروریست‌های داعشی هم با رها کردن استحکامات و تونل‌های خود از این مکان فرار کردند.

فرمانده عملیات آزادسازی شهر الرصافه می‌گوید: نیروهای شجاع ما بخش‌های وسیعی از صحرای سوریه به‌مساحت ۱۵۰۰ کیلومترمربع را پاکسازی کردند که از جنوب شرقی شهر حلب تا جنوب غربی شهر الرقه امتداد دارد. با توجه به اهمیت این منطقه حیاتی و مهم، حدود ۴۰۰ چاه نفتی آزاد شد و ما اکنون در میدان نفتی «الثوره» قرار داریم که نیروهای ارتش سوریه با یک طرح مستحکم آن را آزاد کردند بدون اینکه آسیبی به تأسیسات این میدان نفتی وارد شود.

وی خاطرنشان می‌کند: نیروهای مسلح ما با این دستاورد خط انتقال نیرو برای گروه تروریستی داعش را از سمت الرقه به‌سمت شهر حماه بستند و عملیات نظامی نیروهای سوری به‌سمت هدف مشخص‌شده ادامه می‌یابد تا دولت بر مناطق باقی‌مانده در امتداد اراضی سوریه هم کاملاً مسلط شود.

شهر الرصافه به‌دلیل داشتن تعداد زیادی چاه نفتی جایگاه ویژه‌ای دارد و نیز به داشتن آثار باستانی، قلعه و کاخ‌های تاریخی مشهور است که گروه داعش این اماکن را بمب‌‌گذاری کرد؛ دلیل دیگری بر وحشی‌گری و عقب‌ماندگی و دور بودن این گروه از تمدن و انسانیت.

یکی از سربازان شرکت‌کننده در آزادسازی این شهر هم می‌گوید: ما اینجا در میدان نفتی الثوره حضور داریم که متعلق به شرکت نفت سوریه است، ‌ گروه داعش تمام این منطقه را اشغال کرده بود که به‌لطف خداوند و تلاش‌های جوانان ارتش سوریه این منطقه را به‌طور کامل آزاد کردیم.

خبرنگار پرسید: آیا غیرنظامیان به منازلشان در این شهر بازگشته‌اند؟

سرباز ارتش سوریه پاسخ می‌دهد: مردم در حال حاضر به روستای «جبعدین» و روستاهای مجاور بازمی‌گردند، تماس‌هایی میان اهالی و خانواده‌هایشان در روستاهای مختلف برای بازگشت تدریجی به منازلی که ارتش آزاد کرد، صورت گرفته است.

خبرنگار پرسید: هدف بعدی شما چیست؟

سرباز ارتش سوریه خاطرنشان کرد: ما بیش از پیش به‌سمت بیابان پیشروی خواهیم کرد.

خبرنگار  درباره اهمیت منطقه آزادشده پرسید که سرباز ارتش سوریه پاسخ داد: اهمیت آن ناشی از آن است که یک منطقه نفتی تابع شرکت سوری است و هدف داعش فقط ضربه زدن به این کشور بود نه چیز دیگر.

شهر الرصافه در حدود ۳۰کیلومتری مرکز الرقه قرار دارد، این شهر محل شروع عملیات ارتش به‌سمت شهرک «اثریا» و در نتیجه تأمین امنیت جاده «اثریا ــ خناصر» به‌عنوان تنها شاهراه مواصلاتی به شهر حلب بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس