کد خبر 750115
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
13960328160600709111836510.jpg

ابومجاهد گفت: حمایت‌های پیوسته جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979(1357 شمسی) تا این لحظه ادامه داشته و دارد، این حمایت‌ها هرگز قطع نشده است.

 به گزارش مشرق، «ابومجاهد» از فرماندهان گردان‌های مقاومت مردمی فلسطین به سئوالات مختلف درباره این یگان مقاومت، نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت فلسطین، خنجر از پشت زدن رژیم‌های عربی به ملت فلسطین از طریق عادی‌سازی پرشتاب روابط با رژیم اشغالگر قدس، ‌ آخرین وضعیت آمادگی گروه‌های مقاومت برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی و ... پاسخ داده است که مشروح آن از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد:

جایگاه رهبری ایران در میان ملت فلسطین

 نقش جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مقاومت فلسطین چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ابومجاهد: بسم الله الرحمن الرحیم. واقعیت است که همه این مسئله را به خوبی می‌دانند، حمایت‌های پیوسته جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹(۱۳۵۷ شمسی) تا این لحظه ادامه داشته و دارد، این حمایت‌ها هرگز قطع نشده است، هرگز این حمایت‌ها به تلاش‌ها و کمک‌های نظامی خلاصه و محدود نشده بلکه حمایت‌های مالی برای مقاومت فلسطینی هم بوده نه تنها این بلکه حمایت‌ها در سطح حمایت از ملت فلسطین هم بوده است. ایران اسلامی از مظلومیت ملت فلسطین هم حمایت و پشتیبانی کرده است از این رو ادامه این حمایت‌ها و تلاش‌ها براساس یک راهبرد بین جمهوری اسلامی ایران و ملت فلسطین و مقاومت فلسطینی پایه‌ریزی شده است.

رهبری جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ویژه در دل تمام ملت فلسطین دارد، و این امر تنها به رزمندگان مقاومت فلسطین محدود نیست

این حمایت‌ها هرگز حمایت‌های تاکتیکی نبوده و برخلاف حمایت‌های دیگر کشورهاست که براساس اصل تاکتیکی استوار بوده، کشورهایی هستند در سطح بین‌المللی روابط وحمایت‌های خود را از ملت و مقاومت فلسطین براساس میزان سودی که این حمایت‌ها می تواند برای آنها در پی داشته باشد، پایه‌ریزی و بنیان می‌نهند، گویی که این مسئله ز نظر سیاسی تنها جنبه تجاری دارد و دیگر بعد عقیدتی و حمایت از ملت مظلوم جایی ندارد.

این واقعیت را می‌گویم که حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز در تمام سطوح قطع نشده است، خواه در سطح مالی یا سطح تسلیحاتی یا سطح انسانی یا حمایت در سطح بین‌المللی و یاری مسئله فلسطین و برگزاری روز جهانی قدس همه این سطوح و مسائل باعث شده است تا رهبری جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ویژه در دل تمام ملت فلسطین داشته باشد، و این امر تنها به رزمندگان مقاومت فلسطین محدود نیست.

ائتلاف عربی برای نابودی فلسطین 

 امروزه شاهد هستیم که برخی از دولت‌های عربی به جای این که از مسئله فلسطین و مقاومت حمایت و پشتیبانی کنند، عملا با رژیم صهیونیستی ائتلاف می‌کنند وبه دنبال عادی سازی روابط با این رژیم هستند، چرا؟

ابومجاهد: با تاسف فراوان آن مرحله‌ای را که ما در گذشته درباره‌اش صحبت کردیم و گفته بودیم بین برخی از کشورهای عربی و اشغالگران هماهنگی وجود دارد یا اگر این اصطلاح درست باشد، به دنبال عادی‌سازی رابطه هستند، متاسفانه این مسئله اکنون نزد بسیاری از کشورهای عربی افزایش و توسعه یافته تا این که اکنون این امر به سطح ایجاد ائتلاف ترقی یافته است.

عنوان این ائتلاف نابودی مسئله فلسطین است، آنها در حال بررسی نحوه توطئه بر ضد فلسطین هستند، آنها حتی در حال توطئه برضد تمام کسانی هستند که می‌خواهند به یاری مسئله فلسطین بشتابند، این مسئله بسیار خطرناک است.

دولت‌های عربی در سطح رسمی به گونه‌ای مطیع رژیم صهیونیستی شده‌اند که گویی نگرانی برای امنیت اسرائیل و تامین این امنیت اولویت آنها است.

در این دوره اخیر شاهد بودیم که راه حل‌های سازش‌کارانه‌ای با این مضمون که حتی تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرز اراضی سال ۱۹۶۷ دیگر ممکن نیست، و ما می‌خواهیم به فلسطینیان دولتی را بدهیم که نیمی از آن در صحرای سینا واقع شده است و نیمی دیگر از آن در خاک اردن است، از این طریق پیشنهاد می‌کنند مسئله فلسطین را حل کنند.

تمام این مسائل و موضوعات اکنون از سوی عرب‌ها برای اسرائیلی‌ها مطرح و پیشنهاد می‌شود، در نتیجه باید گفت این مسئله بسیار هولناک و مایه نگرانی است، کشورهای عربی در سطح رسمی به گونه‌ای مطیع و فرمانبردار رژیم صهیونیستی شده‌اند که گویی نگرانی برای امنیت رژیم صهیونیستی و تامین این امنیت از سوی برخی از کشورهای عربی به صورت یک اولویت تبدیل شده است.

این مسئله باعث می‌شود تا ما به پیگیری‌ها و تلاش‌های خود و حتی به ائتلاف‌های خود با جمهوری اسلامی ادامه و به آن توسعه ببخشیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ چشمداشتی از مسئله فلسطین حمایت می‌کند، ایران در حالی حمایت می‌کند که در دورانی از سوی کشورهای ۱+۵ خود درگیر با آنها شده بود، جمهوری اسلامی ایران تنها به دلیل حمایت از مسئله فلسطین مورد هجمه قرار گرفت.

از این رو ما به داشتن چنین روابطی با جمهوری اسلامی ایران به خود می‌بالیم، به این میزان از حمایت‌ها هم افتخار می‌کنیم، مسئله تنها به برخی از حمایت‌های مالی از مقاومت فلسطینی خلاصه نمی‌شود، بلکه مسئله براساس روابط راهبردی استوار است، در این راهبرد مسئله و مظلومیت قضیه فلسطین و ملت فلسطین یک اساس است از این رو از مسئله فلسطین حمایت می‌کنند و در کنار ملت فلسطین و مقاومت فلسطین هستند، تا این که باقی‌مانده اراضی اشغالی فلسطین هم آزاد شوند، از «دریا تا رودخانه» و این امر یک تاکتیک نبوده وحتی یک موضوع سیاسی برای ایران نبوده که بخواهد از این طریق با آن وارد ددو ستد شود.

در این بین هستند کشورهایی که از مسئله فلسطین تنها برای تامین منافع خودشان حمایت می‌کنند، آنها در پس این حمایت‌ها به دنبال جای پایی برای نفوذ خود در منطقه هستند.

دهها سال از عمر ملت فلسطین در راه مذاکرات سازش‌ هدر رفت

 ملت فلسطین چگونه می‌تواند برای آزادسازی میهنش وارد عمل شود، حال این که با گذشت سالها از مذاکرات با این رژیم و مذاکرات محرمانه غیرعلنی که انجام شده هیچ سودی عاید فلسطین نشده و  این مذاکرات حتی نتوانسته است یک وجب از اراضی اشغالی فلسطین را هم آزاد کند؟

ابومجاهد : واقعیت این است که «ابومازن» خودش و در حالی که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی است گفته که این مذاکرات به شکست انجامیده است، و در عین حال وی هر از چندگاهی جامعه بین‌المللی را برای بازگشت و لزوم برگزاری کنفرانس بین المللی سازش فرا می‌خواند، این راه حل‌ها سازشکارانه است، این مسائل نمی‌تواند سبب رضایت حتی خردسال‌ترین کودک فلسطینی چه در داخل یا خارج از سرزمین فلسطین شود، در نتیجه باید گفت ملت فلسطین به درستی می‌داند که ده‌ها سال از عمر ملت فلسطین در راه انجام مذاکرات سازش‌کارانه هدر رفته است، عنوان مذاکرات، سازش‌کاری و تسلیم شدن در برابر اشغالگران بوده است.

در مقابل همه خوب می‌دانند که مقاومت تنها راه برگزیده در برابر این دشمن اشغالگر است، این دشمن تنها یک زبان را متوجه می‌شود، آن زبان رزمندگان مقاومت است، این راه تنها راه آزادی سرزمین فلسطین از دریا تا رود است.

از این رو ابتدا باید به خداوند متعال در این راه توکل کنیم و سپس باید به سلاح رزمندگان مقاومت توجه کرد، این نسل جوانی که به هیچ راه حل سازش‌کانه‌ای ایمان ندارد، و تنها ایمانش به مقاومت فلسطینی است، چرا که تنها با توسل به قدرت است که می‌توان پیروزی را رقم زد، و آن چه که با زور گرفته شود، تنها با توسل به زور باز ستانده می‌شود.

مقاومت فلسطین هر چه دارد از ملت فلسطین، حامیان و در رأس آنها ایران است

 نوارغزه و رزمندگان مقاومت در غزه سه جنگ بی‌امان را با اشغالگران صهیونیستی تجربه کرده؛ به نظر شما روحیه و انگیزه مقاومت امروزه چگونه است و آیا این مقاومت آمادگی پاسخ دادن به هرگونه حماقت احتمالی دشمن صهیونیستی را دارد؟

ابومجاهد: ملت فلسطین ملتی است که اراده و تصمیم بالایی دارد، اراده این ملت در سطح جهانی مثال‌زدنی است، در میزان صبر وثبات واراده قابل شمارش و حساب نیست، در نتیجه می‌توان گفت این ملتی که این اسطوره‌های مثال‌زدنی را تقدیم کرده و در طول سه جنگ از خود رشادت‌ها نشان داد، لیاقت دارد تا ما که مقاومت فلسطینی هستیم در حقش تمام جانفشانی‌‌‌ها را به عمل آوریم تا با توسل به توانایی‌ها و امکانات موجود بتوانیم در مبارزات آتی هم شأن این ملت را حفظ کنیم، باید تمام سطوح نظامی و تسلیحاتی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم لیاقت دفاع از این ملت را داشته باشیم.

از این رو باید بگویم امروزه مقاومت فلسطین به فضل خداوند متعال توانسته است سطح و کارایی خود را ارتقاء بخشد و مقاومت برای هر تجاوز بعدی رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارد، تجاوزی که دشمن آن را برضد ملت ما تحمیل خواهد کرد، از این رو امکانات مقاومت و تمام تلاش‌های صورت گرفته و سلاحی که داریم و هر آن چه داریم تنها برای دفاع از آحاد ملت فلسطین است، ملتی که به نوبه خود از همان ابتدا نیز از حامیان اصلی مقاومت بوده است.

ما هر چه داریم از ملت فلسطین است و پیش از ملت به فضل خداوند است و به همت کشورهایی است که از ما حمایت می‌کنند و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

برخی کشورها حمایت‌شان کاسب‌کارانه است/ ایران تنها کشوری که حمایت صادقانه‌ای از ما فلسطین داشته

بار دیگر به موضوع حمایت‌ها از مسئله فلسطین و مقاومت فلسطین باز می‌گردیم، آیا کشورهایی غیر از جمهوری اسلامی ایران هم هستند که از مقاومت فلسطینی حمایت می‌کنند، با توجه به این مسئله که برخی کشورهای مدعی در واقع با مقاومت دشمنی دارند؟

ابومجاهد: عنوانی که برای این مسئله می‌توان استفاده کرد عنوانی بسیار ساده است اینکه کسانی هستند که از مسئله فلسطین حمایت می‌کنند، و این مسئله را مسئله عقیدتی می‌دانند، و آن را بخشی از میراث و مقدس بودن مسئله فلسطین می‌دانند، در این موضوع قدس شریف که نخستین قبله مسلمانان و دومین مسجد و سومین حرم شریف جهان اسلام وجود دارد، این یک عنوان بسیار زیباست که ممکن است باعث شود تا جمهوری اسلامی ایران به این دلایل از مسئله فلسطین حمایت کند، و این امر را عملا نیز شاهد بودیم، از سال ۱۹۷۹ تا به امروز چنین بوده است، این حمایت‌ها هرگز قطع نشده است، چرا که مسئله فلسطین بر یک اساس عقیدتی پایه‌ریزی شده است، اما سیاست همواره براساس اصول راهبردی پایه‌ریزی می‌شود، برای یاری رساندن به مسئله فلسطین، کمک به ملت فلسطین، اما کشورهای دیگر که تنها در برخی بخش‌ها حمایت می‌کنند، و بخش‌های مشخصی را مورد توجه قرار می‌دهند، و دیگر بخش‌ها را فراموش می‌کنند، و نمی‌خواهند از مقاومت حمایت کنند، و در برخی از روزها مقاومت ملت فلسطین را تروریسم می‌نامند، چنین کشورهایی مقیاس کارشان براساس اصول تجاری است.

چنین کشورهایی سیاست هم برای آنها وسیله‌ای برای تحقق منافع تجاری است، سود و زیان را ملاک عمل خود می‌دانند، یا این‌که سیاست را براساس میزان نفوذشان ارزیابی می‌کنند، میزان عملشان براین اساس است و پولی که می‌پردازند در مقابل میزان نفوذشان هزینه می‌کنند، آنها می‌خواهند سلطه‌ای در منطقه داشته باشند.

مقیاس برخی دولت‌ها برای حمایت از فلسطین، براساس اصول تجاری است. چنین کشورهایی سود و زیان اقتصادی را ملاک عمل خود می‌دانند

در این زمینه باید بگویم که مقاومت فلسطین در این راه نقش تعیین‌کننده و فرماندهی دارد، از این رو هرگز به کسی اجازه دخل و تصرف و سوءاستفاده را نمی‌دهد، آن هم به نفع کشورهایی که خودشان هم در اساس از سوی جریان آمریکایی حمایت می‌شوند.

ما عمیقا ایمان داریم که کسانی که از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند، هرگز از مقاومت خواسته‌ای هم نباید داشته باشند، بگذارید واقعیتی را برای شما در خصوص جمهوری اسلامی ایران بگویم از همان آغاز رابطه با ایران تا به امروز از همان روزهای حمایت‌ها از ما و بهتر است بگویم ایران تنها کشوری است که حمایت درست و صادقانه ای از ما داشته هنوز هم حتی یک خواسته از ما نداشته است وحتی این کمک‌ها را به صورت مشروط هم ارائه نداده است و این حمایت‌ها همواره بی قید و شرط بوده وهرگز در این حمایت ها به دنبال سود و زیان نبوده است؛ همین مسئله کافی است که ما اکنون به صورت خالصانه از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنیم و کسی که از مردم تشکر نکند در واقع از خداوند هم تشکر نکرده است از این رو بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران به دلایل حمایت‌های تا به امروز تشکر و تقدیر به عمل می‌آوریم کسانی که حمایتشان از ما به دلیل مظلومیت مسئله فلسطین است و نه به دلیل منافع یا باز کردن نفوذی برای خود در منطقه یا شخصی.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس