مستند

چهل و پنجمین قسمت برنامه «افق مستند» درباره اهداف پشت پرده راه اندازی پایگاه های نظامی مختلف آمریکا در کشورهای دنیا همراه با نمایش مستند «مورجه خط اول جنگ سرد» امروز ۲۵ تیرماه پخش می شود.

به گزارش مشرق، چهل و پنجمین قسمت برنامه تلویزیونی «افق مستند» به اهداف پشت پرده راه اندازی پایگاه های نظامی مختلف آمریکا در کشورهای مختلف می پردازد.

در توضیح این مستند آمده است: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در کشورهایی که جنگ را باخته بودند یا اینکه به کمک این کشور برای بازسازی خود نیاز داشتند، اقدام به تأسیس پایگاه های نظامی کردند و پیمان هایی نظیر «ناتو» هم بهانه های خوبی برای حضور نظامی ایالات متحده بودند.

این پایگاه ها بر اساس حفاظت از منابع استراتژیک انرژی، حمله به دیگر کشورها، کنترل اقتصادی، مواد معدنی و انرژی های تجدید پذیر در دنیا و کنترل کشورهای مخالف با سیاست های آمریکا و جنبش های مردمی راه اندازی شده اند.

آنچه مشخص است اینکه آمریکا با وجود قدرت فراوان نظامی اما در عین حال از روانشناسی ترس برخوردار است و با راه اندازی پایگاه های نظامی متعدد، بسیاری از تعاملات سیاسی بین المللی و معادلات منطقه ای و جهانی ناشی از حضور خود در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا را رقم زده است.

«مورجه خط اول جنگ سرد» مستندی است که در این قسمت از «افق مستند» به نمایش در می آید. این فیلم روایتی است از این فریبکاری دولت آمریکا و تلاش های رسانه ای برای لاپوشانی اهداف پشت پرده از راه اندازی پایگاه های نظامی مختلف در اقصی نقاط جهان.

ابوالفضل زهره وند سفیر سابق ایران در ایتالیا مهمان این برنامه خواهد بود.

«افق مستند» یکشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۸ از شبکه افق پخش خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس