نظامیان صهیونیست

منابع فلسطینی شامگاه شنبه از درگیری بین فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی شامگاه شنبه از درگیری های شدید بین ده ها جوان فلسطینی و نظامیان صهیونیست خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در درگیری ها در منطقه «سلوان» در قدس اشغالی یک نظامی صهیونیست زخمی شد.

در همین حال، منابع فلسطینی از تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی تدریجی مسجد الاقصی از ظهر امروز (یکشنبه) خبر دادند.

گفتنی است که بعد از عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی که منجر به هلاکت دو نظامی رژیم صهیونیستی شد، اسرائیل مسجد الاقصی را بست و اجازه ورود نمازگزاران را به مسجد نداده است و به همین دلیل از روز جمعه اذان در مسجد پخش نشده است.

بر اساس این گزارش عدم پخش اذان در مسجد الاقصی برای اولین بار در طول نیم قرن پیش رخ داده که این مسأله شهروندان فلسطینی را در حالت شوک و بهت قرار داده است.

شیخ محمد حسین مفتی قدس، از همه شهروندان فلسطینی این شهر خواسته بود برای حضور در نماز جمعه به مسجد الاقصی بروند و اجازه ندهند سیاست ممنوعیت برگزاری نماز در مسجد الاقصی به وسیله اسرائیلی ها اجرا شود.

سازمان همکاری اسلامی به اقدامات صهیونیستها در مسجد الاقصی واکنش نشان داد و اعلام کرد: اقدام اسرائیل در بستن مسجدالاقصی و ممانعت از برگزاری نماز در آن جنایت و اقدامی خطرناک است.

این درحالی است که حماس نیز در واکنش به اقدامات صهیونیستها علیه فلسطینی ها در مسجد الاقصی و ممانعت از اقامه نماز و بستن این مسجد خواستار تشدید انتفاضه ضد صهیونیستها و تظاهرات در مقابل سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف جهان به منظور فشار بر تل آویو برای دست برداشتن از اقدامات و جنایاتش شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس