مرکل عصبانی

صدر اعظم آلمان با وجود توقف مذاکرات تجارت آزاد اروپا با آمریکا از طرف ترامپ مجددا بر لزوم شروع مجدد این مذاکرات تاکید کرد.

به گزارش مشرقبه نقل از روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ"، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با وجود مخالفت دونالد ترامپ بار دیگر بر لزوم انعقاد توافق تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به "تی تی آی پی" تاکید کرد.

"آنگلا مرکل" خواهان شروع مجدد مذاکرات بین اتحادیه اروپا و آمریکا درباره قرارداد تجارت آزاد شده و در این باره گفت که توافق دو سوی آتلانتیک در این باره همچنان در دستور کار من قرار دارد.

وی که در یک سخنرانی در برابر 1500 نفر از نمایندگان اقتصادی ایالت بایرن سخن می گفت همچنین تصریح کرد که دولت جدید هم برای چنین مذاکراتی کاملا آماده است.

رئیس جمهور آمریکا بعد از روی کار آمدن در پاییز گذشته مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره "تی تی آی پی" را به دلیل ترس از آسیب های احتمالی برای جایگاه های شغلی در آمریکا متوقف کرد. مرکل در مقابل خواستار تجارت جهانی آزاد بوده و تاکید کرد که همواره مشخص می شود که بازارهای باز امتیازات اقتصادی و البته برای همه شرکت کنندگان به همراه خواهد داشت.

وی از شروع جدید در  مذاکرات قرارداد  تجارت آزاد با آمریکا سخن گفته و تاکید کرد که ما از این طریق می توانیم روابط اقتصادی خود را گسترش داده و تعمیق بخشیم. هم زمان ما می توانیم توافق در بخش های اجتماعی و استانداردهای بالا در زمینه های زیست محیطی واجتماعی را مورد توافق قرار داده و به این ترتب استانداردهای جهانی را بسازیم.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم جهانی سازی یک واقعیت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس