راضیه تجار

تمامی افرادی که وظیفه نظارت بر تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری را دارند خودشان را به ندیدن و نشنیدن نزنند. ما باید نگاه لیبرالی را در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری کشور به طور کامل ریشه کن کنیم.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - راضیه تجار نویسنده مطرح همزمان با هفته عفاف و حجاب گفت: مسئولان فرهنگی باید پاسخگوی ترویج بی حجابی در جامعه باشند؛ متأسفانه ما در حوزه مدیریتی با ۲ دسته افراد روبرو هستیم، دسته اول افرادی که اشرافی به ریزه کاری های موجود در آثار فرهنگی و هنری ندارند و دسته دوم افرادی که کارشان نظارت بر آثار فرهنگی و هنری است اما دغدغه و توجهی برای جلوگیری از ترویج بی عفتی در آثار هنری ندارند.

مدرس خانه داستان فرهنگسرای انقلاب در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید نگاه لیبرالی را در عرصه مدیریت فرهنگی و هنری کشور به طور کامل ریشه کن کنیم؛ ما باید کاری کنیم تا تمامی افرادی که وظیفه نظارت بر تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری را دارند خودشان را به ندیدن و نشنیدن نزنند و نخواهند بر اساس مد روز و یا افکار روشنفکرمآبانه فرهنگ و هنر کشور را اداره کنند.

وی ادامه داد: بی تفاوتی و بی توجهی و بی دغدغگی مدیران فرهنگی و هنری به شدت می تواند برای آینده کل جامعه و کشور اسلامی ما خطرناک و خطرآفرین باشد. ما نباید آب به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب و اسلام بریزیم. نباید کاری کنیم که بی توجهی ما به مسأله مهمی مانند عفاف و حجاب دامن همه جامعه را بگیرد و بعد از آن بخواهیم برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه گام برداریم. ما نیازمند توجه جدی و ویژه مسئولان نسبت به امر عفاف و حجاب هستیم و باید به طور جدی و قاطع با مدیرانی که توجه به عفاف و حجاب ندارند برخورد کنیم.

تجار سپس با بیان اینکه  مولفان آثار فرهنگی و هنری باید اخلاقیات را در جامعه ترویج کنند اظهار داشت: خیلی مهم است نویسنده ای که قلم در دست می گیرد و یا کارگردانی که پشت دوربین فیلمبرداری قرار می گیرد و خلاصه هر کسی که در عرصه فرهنگی و هنری کشور مولف محسوب می شود به اخلاقیات ایمان  اعتقاد راسخ قلبی داشته باشد و تمام تلاش خود را به کار بندد تا ایمان و اخلاق را در جامعه ترویج کند.

نویسنده کتاب تحسین شده «بانوی رنگین کمان» خاطرنشان کرد: بدیهی است اگر فرد مولف ایمان و اعتقاد راسخ به اسلام و انقلاب و قرآن داشته باشد می تواند در آثار مکتوب، تصویری و نمایشی خود پیام های اخلاقی را به گوش مخاطبانش برساند و جامعه ای را از جهل و گمراهی نجات دهد؛ یک هنرمند متعهد کسی است که دغدغه آن را داشته باشد تا با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان که یکی از نشانه های ترویج بی حجابی و بی حیایی در جامعه است به مبارزه برخیزد و کاری کند تا نقشه های شوم آن ها نقش برآب شود.

این نویسنده در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: متأسفانه ما این روزها شاهد حضور برخی افراد در سینمای کشور هستیم که به هیچ عنوان نسبت به اخلاقیات باورمند نیستند و به گیشه بیش از هرچیز دیگری چشم می دوزند؛ این افراد با نفس مخاطبان شان بازی می کنند و می خواهند که به آن ها لذت های آنی برسانند و همین امر باعث می شود تا کمتر نشانی از اخلاق و انسانیت و اسلام و معرفت در آثارشان دیده نشود.

عضو شورای بررسی داستان و کارگاه قصه و رمان حوزه هنری در خاتمه این گفتگو متذکر شد: هر هنرمند متعهدی باید بداند پیامی که در اثرش می دهد بسیار مهم است؛ بن مایه آثارش مهم است؛ هنرمند باید باورمند و باعزت و باآبرو باشد و تمام توان خود را به کار گیرد تا انسانیت و اخلاق را در جامعه تسری دهد. من امیدوارم با درایت و تدبیر یکایک هنرمندان و مسئولان از این پس دیگر شاهد ترویج بی عفتی و بی حیایی در جامعه نباشیم و بانوی انقلابی ایرانی را با حجاب اسلامی و دستاوردهای آن آشنا سازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    8 1
    احسنت بر شما بانوی متدین و فرهیخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس