کد خبر 747716
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
غنا

کشور غنا در غرب آفریقا موفق شد امروز / شنبه/ نخستین ماهواره فضایی تولید ملی خود را در مدار زمین قرار دهد.

به گزارش مشرق، دانشجویان دانشگاه بین المللی 'کوفریدوا' غنا موفق شدند نخستین ماهواره تولید ملی این کشور موسوم به 'گاناست-1' را از یک پایگاه بین المللی به فضا پرتاب کنند.
'ریچارد دامواه' مدیر هماهنگی پروژه گاناست-1 در گفت وگو با این پایگاه خبری و نیز شبکه تلویزیون بی بی سی، اجرای این طرح را آغاز فصل جدیدی در توسعه اجتماعی و علمی کشورش خواند و گفت: دولت غنا از این پس با اجرای این طرح فعالیت های بیشماری را از فضا انجام خواهد داد و مدیریت می کند از جمله به نسل بعدی خواهد آموخت چگونه از این فناوری نوین در فعالیت های منطقه ای خود سود ببرد.

وی استفاده دولت غنا از این ماهواره را برای کنترل ترددهای کشتی ها، نظارت بر استفاده غیرقانونی از منابع زیر زمینی و معادن عنوان کرد و گفت: دولت و ملت غنا از امروز می توانند از این ابزار برای راهبری کشتی ها و نیز ظرفیت سازی در علوم و فناوری کشور بهره ببرند.وی اجرای این طرح علمی را یک پروژه 2 ساله دولت توصیف کرد که با صرف هزینه 50 هزار دلاری و با کمک سازمان فضایی ژاپن (جاکسا) عملیاتی شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    7 18
    اینجا گه غنا با ژاپن همکاری کرده همون ماهواره ملی میشه اما در خبر موزه عبرت، همکاری با خارج برای ماهواره ملی را تمسخر کرده بودید!! وقتی مطالب از روی صداقت نباشه ، گندش در میاد!!
    • امیر IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      19 7
      اولاً که سطح علمی غنا با ایران قابل مقایسه نیست، چون ایران قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به غنا در این زمینه دارد، برای همین هم ساخت ماهواره با کمک ژاپن توسط دانشجویان غنایی ، شاهکار بزرگی برای غنا محسوب می شود و به نوعی افتخار ملی است، از طرفی شاید منظور خبر فوق کمک مالی زاپن برای این پروژه باشد نه کمک فنی، این مسئله در مورد ایران بسیار فرق می کند چون کشور ما سالهاست که در زمینه ساخت ماهواره بومی سابقه دارد ( ولی غنار در زمینه ساخت ماهواره تازه کار است)، پس چرا برای ساخت یک ماهواره بومی جدید باید دست نیاز به سوی بیگانه دراز کند؟!!!!! در ضمن میشه به این سوال جواب بدید که چرا حتی غنا هم ماهواره های خود را به فضا پرتاب می کند ولی دولت یازدهم پرتاب ماهواره های ایرانی را تعطیل کرده است؟!!!! جنابعالی اول به سوال عدم پرتاب ماهواره توسط دولت جواب بدهف بعد بیا به خبر مشرق نیوز ایراد بگیر و ژست صداقت بگیر دلبندم، چیزی که گندش درآمده ، برباد دادن دستاوردهای کشور در زمینه هوافضا و... در طول چهارسال گذشته است.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      20 3
      ایران رو با کجا مقایسه میکنی ؟!
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    13 0
    آفرین، ادامه بدن
  • US ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    9 0
    غنا از کشورای پیشرفته آفریقاست
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    18 9
    اینا عقلشون نمیرسه، باید ماهواره رو بفرستن موزه و اصلا پرتاب نکنن چون یه وقت امریکایی ها ناراحت میشن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس