کد خبر 747583
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
تشدید درگیری‌ها در هامبورگ

رئیس فراکسیون چپ پارلمان آلمان با اشاره به آشوب‌ها و ناآرامی‌ها و هزینه‌های بالای نشست جی ۲۰ در هامبورگ از یک طرف و نتایج ناچیز این اجلاس از طرف دیگر خواستار لغو برگزاری آن در آینده شد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، "سارا واگن کنشت"، رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان بعد از خشونت ها و آشوب ها در جریان نشست جی ۲۰ در هامبورگ خواستار لغو این نشست در این سطح در آینده شد.

وی در گفتگو با خبرگزاری آلمان تاکید کرد که در اصل درس ما ازاین اتفاقات می تواند این باشد که در آینده روی چنین مراسمات نمایشی که پول های مالیاتی بی معنی را در خود غرق می کند و هیچ نتیجه ای ندارد کاملا انصراف دهیم.

"واگن کنشت" به صدر اعظم آلمان و شهردار هامبورگ در ارتباط با خشونت ها و ناآرامی ها در هامبورگ اتهامات جدی وارد کرده و انتقاد سختی از آن ها کرده و گفت: بالاخره این خانم مرکل بود که تصمیم گرفت نشست جی ۲۰ را به آلمان و هامبورگ بیاورد که این امر فاجعه ای را برای ساکنان این شهر به ارمغان آورد. گویا وی می خواست تصاویر زیبایی را برای مبارزات انتخاباتی خود خلق کند، اما در پایان نه تنها تصاویری زیبا بلکه تیره و تار شکل گرفت.

رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان همچنین تاکید کرد که شهرار هامبورگ شرایط امنیتی این شهر را کاملا غلط ارزیابی کرده است. این طبیعتا شکستی فاجعه بار است.

وی نتایج نشست جی ۲۰ را بسیار ناچیز ارزیابی کرده و تنها اتفاقات معنادار در این نشست را دیدارهای دو جانبه از جمله بین رئیس جمهور آمریکا و روسیه دانست.

وی گفت: برای چنین دیدارهایی ما به نشست جی ۲۰ نیاز نداریم که صدها میلیون هزینه داشته و شهری مانند هامبورگ را به مدت سه روز در وضعیتی اضطراری قرار می دهد.

واگن کنشت خواستار این شد که مشاوره ها درباره مسائل جهانی در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام شود. این مقر برای این منظور تاسیس شده و باید دوباره تجدید و تقویت شود.

شب گذشته نیز بعد از پایان نشست هامبورگ این شهر همچنان شبی ناآرام را سپری کرده و درگیری های زیادی بین پلیس و معترضان رخ داد.

بر اساس اطلاعات پلیس در جریان اعتراضات نشست جی ۲۰ حدود ۴۷۶ نیروی پلیس مجروح، ۱۸۶ نفر دستگیر و ۲۲۵ نفر دیگر بازداشت شدند. درباره تعداد مجروحان در جبهه معترضان هنوز آمار مشخصی ارائه نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس