هاشمی

کمیته ملی المپیک در نامه ای به رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) اعتراضات خود را نسبت به برخی اقدامات ترکمنستان در رابطه با برگزاری بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا اعلام می کند.

به گزارش مشرق، نامه اعتراض کمیته ملی المپیک نسبت به بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا - اقیانوسیه و برخی تصمیمات غیرقانونی کشور میزبان، برای شخصِ «شیخ احمد الصباح» رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) آماده شده است تا طی امروز و فردا برای وی ارسال شود.

این نامه با امضای کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا برای رئیس این شورا ارسال خواهد شد. 

بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا - اقیانوسیه از جمله رویدادهایی است که با نظارت مستقیم شورای المپیک آسیا برگزار می شود. دوره جدید این بازی ها 26 شهریورماه تا 5 مهرماه به میزبانی ترکمنستان و در شهر عشق آباد برگزار می شود. پیگیری ها و انجام اقدامات لازم برای حضور در این دوره بازی ها تاکنون کشورهای شرکت کننده و از جمله ایران را با چالش هایی مواجه کرده که حتی برخی از آنها غیر قانونی است. 

یکی از این چالش ها مربوط به چگونگی ثبت نام کاروان ورزش کشورهاست. ترکمن ها قصد دارند برای ثبت نام اعضای کاروان کشورها در مرحله ماقبل آخر ثبت نام ها از شیوه «تله کنفرانس»  به جای نشست حضوری استفاده کنند. این تصمیم یکی از اقداماتی است که اعتراض شدید کمیته ملی المپیک ایران را به همراه داشته است. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس