کد خبر 747147
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کیمیا علیزاده

تنها بانوی مدال آور تکواندو ایران که در رقابت های قهرمانی جهان مدال نقره رسید پس از بازگشت به ایران راهی بیمارستان شد و هنوز گزارشی از وضعیت او منتشر نشده است.

به گزارش مشرق، تنها ۲۴ ساعت بعد از بازگشت تیم ملی تکواندو از رقابتهای قهرمانی جهان، بانوی تکواندو ایران راهی بیمارستان شد و تاکنون بستری است. کیمیا علیزاده در حالی بستری شده که گزارش دقیقی از وضعیت جسمانی او منتشر نشده است.

 

شنیده ها حاکی از آن است که وضعیت عمومی این دختر قهرمان مناسب نیست، شرایطی که بیشتر به نظر می رسد روحی باشد تا ناشی از آسیب های جسمانی!

نکته مهم در این خصوص که در جریان مصاحبه کادر فنی تیم های ملی نیز مطرح شد، اینکه چه اصراری بر اعزام علیزاده با این شرایط به رقابتهای جهانی بود؟ آیا کسب مدال و بالابردن بیلان کاری فدراسیون تکواندو، ارزش از دست رفتن سلامتی وی را داشت؟

بر اساس شنیده ها و گواه حاضرین در موجوی کره جنوبی، کیمیا از زمان ورود شرایط جسمانی مناسبی نداشته و در روز مسابقه نیز به رغم سرگیجه های ممتد با زحمت زیاد موفق به پیروزی مقابل رقبای خود شده است. علیزاده با وجود مصدومیت و شرایط جسمانی نامناسب با غیرتی مثالزدنی رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و به فینال رسید. در این مرحله هم رسیدن به مدال طلا دور از دسترس نبود. ولی سرگیجه ها امان او را بریده بود!

اما سئوال اصلی اینجاست کسب مدال جهانی به چه قیمتی؟ چرا مسئولان فدراسیون با هدف حفظ سلامتی دختری که می تواند تا سالها برای تکواندو و ورزش کشور افتخارآفرین باشند مانع از حضور او در مسابقات جهانی نشدند؟

اینکه او با انگیزه زیاد اصرار بر اعزام به کره جنوبی داشته طبیعی و بواسطه جوانی، شور و حال کسب مدالی بهتر از برنز دوره قبل بود، ولی نقش مدیریت فدراسیون در این بین چه می شود؟ آیا کسب مدال و کاهش انتقادات می تواند توجیهی برای به خطر افتادن سلامتی دختری باشد که بهتر از تمام قهرمانان جهان و حتی المپیک مبارزه می کند؟

آیا گزارش پزشکانی که پیش از این حضور او در رقابتهای جهانی را بلامانع عنوان کرده بودند اکنون در چنین شرایطی زیر سئوال نمی رود که براساس چه معیاری این مجوز را صادر کرده است؟ فقط بررسی روند بهبودی بخش های آسیب دیده بدن کافی بود و نیازی به بررسی بیشتر نبود؟

خبرنگار مهر در نشست خبری از اعزام کیمیا علیزاده انتقاد کرد که با واکنش تند مسئولان حاضر در این نشست همراه بود. امروز مشخص می شود که کیمیا علیزاده نباید اعزام می شد و آقایانی که کادر فنی و نایب رئیس بانوان را تحت فشار قراردادند باید در مورد آینده این دختر پاسخگو باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • مانترا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    43 5
    برای این بانوی ورزشکار ارزویبهبود وسلامتی داریم ولی نکتهای که باید در نظر گرفت امروزه ورزش مدال محور وحرفه ای نه تنها کمکی به سلامت ورزشکاران کمکی نمیکند که باعث زیان وبه تندرستی انها میشود از المپیک که با شعار صلح وهمگرایی بین کشورها شروع شد ومتاسفانه هیچ کمکی در جلوگیری از جنگها نکرده تا امپراتوری فریب ودزدی فیفا در جهان فوتبال و قانونگذاری لحظه ای فدراسیون جهانی کشتی که کشورهای صاحب کشتی را اسیر خود کرده است یا ورزشکاران امریکایی وچینی وروسی که گویی به جای رقابت در یک فضای ورزشی در یک هماورد سیاسی هستند
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    41 77
    به نظر من جای زنان رو رینگ بزن بزن نیست زن متعالی فرزندان خوش تربیت به جامعه تحویل میده
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      20 11
      حضرت اقا در بالاترین سطح از ورزش بانوان دفاع کردند. صدا و سیما را که میبینید ؟
  • عادت IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    28 14
    بنظرم فدراسیون تکواندو را مردان!!! وزنان یائسه تشکیل داده اند که ملاحظات بانوان جوان را درک نمی کنند! العاقل یکفی به الاشاره
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      3 2
      پس قضیه اینه...
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    6 1
    لطفا در ارائه اخبار دقت کنید. شما خبرگزاری هستید و مسئول. بیماری ایشان روحی نیست بلکه سندرم گیلن بار است که کاملا جسمی است.
  • جسور IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    1 8
    شیزو فرنی گرفته؟ چرا آخه؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    4 1
    مفسرعزيزاگرهم فدراسيون اجازه شركت درمسابقات جهاني را نمي دادهمانموقع هم شما وامثال نمي گفتيد؟ حقش راخوردند پارتي بازي كردند......
  • موسی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    1 5
    امثال شیرزنهای مثل خانوم علیزاده رو باید روی سرفدارسیون باشندوبماندنه اینکه با این اوضاع رها بشن ...پ البته جا تعجبی هم نیست که به حال خودشون رهاشون کنیم میگیم یکی دیگه ولی ایا اگه یک کشور اروپایی بود اینجوری رهاش میکردن؟!
  • نصیر IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    10 8
    10 تا صلوات نذر سلامتی آقا امام زمان ع بفرسید برای شفای کیمیا...
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    3 1
    آقا نصیر 10تا صلوات نذر کرده تا اون بنده خدا حالش بهتر شه . یه سری بهش منفی دادن دقیقا" مشکل این آدما چیه؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟
  • ssss IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    3 0
    الهی خدا هرچه زودتر این دختر خانم ماهو ومتین ومظلومو شفا بده.الهی آمین
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    1 0
    امیدوارم بانوی افتخار آفرین کشور مان بزودی بهبودی کامل پیدا کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس