کد خبر 747049
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۶
پرچم ایران

اندیشکده صهیونیستی نوشت: ایران با حمله موشکی به داعش نشان داد که قادر است تا صدها کیلومتر دورتر از مرزهایش اعمال قدرت کند.

 به گزارش مشرق، اندیشکده صهیونیستی «بگین-سادات» در تحلیلی پیرامون حملات موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه نوشت: ایران در واقع با این حمله موشکی قدرت‌نمایی کرد.

بگین-سادات نوشت: به دنبال حمله تروریستی هفت ژوئن داعش به تهران، جمهوری اسلامی قول انتقام از آن‌ها را داد و در این انتقام جویی در ۱۷ ژوئن موشک‌های نقطه زن بالستیک خود را به برخی مقرهای داعش در دیرالزور شلیک کرد. ایران از این مسئله برای نمایش قدرت موشکی خود استفاده کرد، نمایشی که طراحی شده تا نشان دهد نیرویی همتراز با روسیه و آمریکا است.

ایران می‌تواند صدها کیلومتر دورتر از مرزهایش اعمال قدرت کند و دارای اراده و عزم راسخ  برای حل بحران ‌با استفاده نیروی خود برای پیشبرد منافعش در منطقه است. از دیگاه وسیع‌تر، موفقیت پرتاب موشک «ذوالفقار» نشانی دیگر از تغییر عرصه نبرد است. موشک‌های دقیق نقطه زن با افزایش برد اینک درحال ورود به ارتش‌های جهان هستند. این نوع جنگ افزار در ارتش روسیه و چین موجود بوده و اینک در نهادهای نظامی غرب نیز در حال رواج است. وقتی‌که یک هدف را می‌توان با فشار یک دکمه از صدها کیلومتر دورتر نشانه گرفت دیگر منطق اعزام جنگنده صد میلیون دلاری با خلبانی ارزشمند برای انجام کاری مشابه سئوال برانگیز است.

در خاتمه این مطلب آمده است: برتری نیروی زمینی و هوایی در حال محو شدن است و حتی استفاده از قدرت هوایی به نظر به ضرر تمام می‌شود. اینک کشورهایی مانند ایران و کره شمالی به جای بکارگیری از نیروی هوایی بر روی توان موشکی به عنوان موردی حیاتی در حفظ امنیتشان فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • روح الله IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    15 1
    عشق است جمهوری اسلامی/////// به امید نابودی امریکای شغال و هرزه های از زیر بوته عمل امده ای طرفدارش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس