کد خبر 746818
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
تعطیلی

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از توقف فعالیت کارخانه روغن نباتی قو خبر داد و گفت:۲۰ سال پیش حکم پلمپ این کارخانه صادر شده بود و در تمام این سال‌ها این کارخانه به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه داد.

به گزارش مشرق، رحمت الله حافظی در آخرین نشست کمیسیون سلامت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت و ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست ازجمله رخدادهای مهم کمیسیون سلامت بوده است گفت: در کمیسیون سلامت موضوعات متعددی را مورد بررسی قرار دادیم.

وی بابیان اینکه در سال 945 در خصوص سلامت آب شرب تذکر دادیم گفت: این موضوع در همه جا حتی در سطح وزرا هم تکذیب شد. اما اصرار کردیم و با توجه به مستندات پیگیری‌های لازم انجام و در سال 95 این تهدید برطرف شد.

وی با اشاره به بند 22 ماده 55 قانون شهرداری‌ها گفت: خروج صنایع و مشاغل مزاحم ازجمله اقداماتی است که با آن مقابله جدی صورت نگرفته است.

وی به توقف فعالیت کارخانه معادن شن و ماسه در منطقه 18 و روغن نباتی قو بعد از 20 سال اشاره کرد و گفت: از 20 سال قبل باید این کارخانه‌ها تعطیل می‌شد و حکم پلمپ آنها صادر شده بود ولی همچنان به فعالیت غیرقانونی خود ادامه می‌دادند.

وی همچنین در خصوص ساختمان‌های موردبررسی در شهر تهران از لحاظ ایمنی گفت: 7 هزار ساختمان را موردبررسی قرار دادیم  و 60 مورد مکاتبه صورت گرفت.

حافظی در خصوص تغییر کاربری سوله‌های بحران در شهر تهران گفت: بخشی از این سوله‌ها تبدیل به انبار و بخشی اداری شده و بخشی هم به سازمان‌های خصوصی واگذار شده است. شهرداری تهران در این زمینه اعلام کرده‌ایم ولی هنوز پاسخی واصل نشده است.

وی در خصوص مشکلی که روز سه‌شنبه هفته گذشته در حاشیه جلسه شورا بین وی و امانی معاون شهردار تهران رخ داد گفت: درگیری با آقای امانی نداشتم، بحث فنی بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح خط 7 مترو گفت: نگرانی‌هایی ایجاد شده بود که این خط ایمن نیست. قرار بود بازدیدی در این زمینه داشته باشیم. ساعت 45  دقیقه بامداد روز شنبه اس ام اسی به یکی از اعضاء دادم تا بدانم بازدید در چه زمانی است پاسخی دریافت نکردم و بعد متوجه شدم بازدید انجام شده و بنده در جریان نبودم و گزارش بازدید در اختیار بنده قرار نگرفته است.

حافظی با اشاره به اینکه دو عضو شورا در بازدید خز 7 مترو حضور داشتند گفت:‌ در جلسه بعد اعلام کردم که 9خط 7 امن است.

وی به گزارشی که روز سه‌شنبه هفته گذشته در صحن شورا مطرح کرد گفت: این گزارش در حد مدیران ارشد بود و به‌دست بنده هم رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه این است که 80 درصد هواکش‌های تونل میانی باید فعال می‌شد ولی در حال حاضر 14 درصد فعال شده و ایستگاه‌های میانی پله فرار ندارند.

وی بابیان اینکه فاصله ایستگاه‌ها یک کیلومتر است، گفت: اما در خط 7 فاصله بین دو ایستگاه فعال 7 کیلومتر است و این نگران‌کننده است.

وی گفت: اگر قالیباف سلامت شهروندان را تضمین می‌کند از خط 7 استفاده شود.

وی بابیان اینکه خط 7 را افتتاح کردیم گفت: اگر این خط اشکالی ندارد دعوا که نداریم. آقایان با حضور رسانه‌ها نقشه‌های تونل خط 7 را بیاورند مشخص کنیم و بعد بازدید کنیم، چرا پرخاش می‌کنید؟ چرا به نماینده مردم توهین می‌کنید؟

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات در مجموعه شهرداری تهران گفت: پیشنهاد داده بودیم که ضوابطی درخصوص انتخابات باشد. به عنوان مثال شهردار منطقه‌ای انتخاب می‌کنم که شب راه رفتن به منزلش را بلد نیست و اگر راننده‌اش را از وی بگیرند، معلوم نیست چه می‌شود، اما اینکه ضوابطی انتصابات شهرداری داشته باشد از دستورکار خارج شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به بحث صیانت از باغات شه در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: چندین بار این موضوع در صحن مطرح شد و هربار از صحن خارج کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که شما انتقادات زیادی به شهرداری داشته‌اید، گفت: بعد از یک سال احساس کردم مشکلاتی را که می‌بینم و منتقل می‌کنم جدی گرفته نمی‌شود. بنده به‌عنوان نماینده مردم یا باید کوتاه می‌آمدم یا باید چشمم را روی موضوعات می‌بستم و از طرفی باید استعفا می‌دادم که آن هم بی‌احترامی به رأی مردم بود در نتیجه تصمیم گرفتم مشکلات را در صحن مطرح کنم.

حافظی با تأکید بر این موضوع که نگاه سیاسی نداشتم، گفت: هیچ پشتوانه سیاسی ندارم و این موضوع ثابت شده است.

وی تأکید کرد: با شهردار تهران هیچ مشکلی ندارد و طی 4 سال گذشته فقط یک بار به دفتر قالیباف رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم حضورش در شورای پنجم خاطرنشان کرد: مشکلات خانوادگی داشتم و همچنین عدم حضورم در شورا به‌عنوان فریاد و اعتراض بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    5 1
    علی برکت الله!
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    0 0
    کارخانه روغن نباتی عربستان در ایران مشکل ندارند فقط کارخانه ایرانی مشکل دارند وای براین دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس