کد خبر 746616
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کی روش و اسدی

پس از اینکه اسدی حاضر نشد از دبیر کلی فدراسیون فوتبال استعفا کند، سناریویی جدید برای تغییر در این پست کلید خورد.

به گزارش مشرق، از زمانی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد، گفته شد که تمایل ندارد علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال بماند. با این حال و بنا به دلایلی رئیس فدراسیون مصلحت اندیشی کرد و اسدی بار دیگر برای دبیرکلی به مجمع معرفی شد. هرچند پس از ورود تاج به فدراسیون فوتبال، قدرت اجرایی اسدی هم در سمت دبیر بسیار کاهش یافت، اما او همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

حالا پس از گذشت بیش از یک سال از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال و محکم شدن جای پای او در این فدراسیون، سناریوی تغییر علیرضا اسدی کلید خورده است. مدتی است که اتفاقاتی برای کنار رفتن اسدی از پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال رقم خورده و با پیغام و پسغام خواستار استعفای او شده‌اند. این اتفاقات در حالی رقم خورد که اسدی زیر بار این درخواست نرفت و قصد استعفا نداشت و ندارد، اما در فدراسیون فوتبال گروهی که بسیار هم به هم نزدیک هستند سناریوی خود را تغییر دادند. آنها این بار کی‌روش را برای وارد کردن فشار به اسدی وارد ماجرا کردند و سرمربی تیم ملی هم در شرایطی که اتفاق خاصی رخ نداده بود، علیه اسدی موضع‌گیری کرد.

موضع‌گیری‌های کی‌روش علیه اسدی پیش از این زمان‌هایی رقم می‌خورد که دبیر کل فدراسیون فوتبال علیه سرمربی تیم ملی صحبت می‌کرد یا در زمان‌های خاصی تحرکاتی ایجاد می‌شد. با این حال در شرایطی که اسدی مدت‌هاست صحبتی در خصوص کی‌روش انجام نداده، اما سرمربی تیم ملی مواضع تندی علیه دبیر کل فدراسیون فوتبال گرفت. کی‌روش البته پس از دیدار با ازبکستان و صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه هم موضع نرمی علیه اسدی گرفت. سرمربی تیم ملی در نشست خبری‌اش اشاره کرد برخی در فدراسیون فوتبال از این اتفاق خوشحال نیستند، اما مواضع اخیر او تندتر از همین جمله ساده اما پرمعنا بود.

کی‌روش زمانی علیه اسدی موضع‌گیری کرده که مناسبت چندانی ندارد و این دقیقاً همان سناریویی است که برای تغییر اسدی چیده‌ شده است. کسانی که خواهان برکناری دبیر کل هستند، وقتی دیدند با کم کردن قدرت اجرایی او و فشارهای داخلی خودشان، قادر به انجام این کار نیستند، از طریق کی‌روش ورود کرده و با موضع‌گیری تند او درصدد زمینه سازی برای رفتن اسدی شدند.

به گزارش تسنیم از شهاب‌الدین عزیزی خادم و محمد رضا ساکت به عنوان جانشینان احتمالی اسدی نام برده می‌شود هر چند عده‌ای اعتقاد دارند برخی شرایطی که برای انتخاب دبیر کل وجود دارد درباره ساکت صدق نمی‌کند اما می‌توان با انتخاب او به عنوان سرپرست این مشکل را به صورت موقت حل کرد.

هر چه هست اینکه سناریوی فدراسیون فوتبال برای تغییر اسدی کلید خورده آن هم با ایفای نقش کی‌روش و آن هم پس از اینکه اسدی زیر بار توصیه‌ها برای استعفا کردن، نرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس