همتی

داور بخش میدانی جشنواره ملی فتح خرمشهر گفت‌: متأسفانه قبل‌تر برخی علاقه‌ای به ساخت نمایش‌هایی درباره مدافعان حرم نداشتند اما با حمله داعش به تهران، مدافعان حرم در ذهن خیلی‌ها تقدس بیشتری پیدا کرد.

به گزارش مشرق،‌ سیروس همتی داور بخش میدانی بیستمین جشنواره ملی فتح خرمشهر پس از برپایی ورکشاپ خود عنوان کرد:‌ تقریباً هر روز در این جشنواره 4 کار می‌بینیم تا به اختتامیه برسیم، اما با توجه به آنچه تاکنون دیده‌ام خسته نباشید به همه تلاشگران می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره به لحاظ فنی و تخصصی نیاز به یک حرکت کارگاهی دارد،‌ گفت: خیلی از کارگردان‌ها و بازیگرانی که در بخش خیابانی جشنواره دیدم هنوز مشکلاتی در زمینه آموزش اصول اولیه دارند. وجود کارگاه در دوره‌های آتی از ضروریات است.

همتی با اشاره به اینکه در چند دوره گذشته نیز داوری جشنواره را برعهده داشته، گفت: البته هر دو ویژگی‌های خاص خودش را دارد با این حال ما در این دوره با موضوعات تازه روبه رو هستیم. بخش خیابانی هم تا به حال به لحاظ جنبه کیفی متوسط بوده است.

وی با اشاره به ضرورت اینکه تئاتر کشور به موضوعات جنگی بپردازد، گفت: به طور مثال برای جشنواره تئاتر فجر نیاز است که ما حتماً از خوزستان چند کار صحنه‌ای و خیابانی داشته باشیم، یعنی به لحاظ اینکه این استان موقعیتی دارد که مدام در معرض جنگ و خطر بوده و تجربیاتی کسب کرده که این تجربیات را هنرمندان تهران ندارند.

همتی اظهار داشت: لذا من احساس می‌کنم که بحث خوراک‌دهی و تغذیه تئاتر‌ها با موضوع جنگ در جشنواره‌های بین المللی کشور باید توسط خوزستان انجام شود چرا که این کشور غنی از بابت جنگ و گنج‌هایی است که هنوز گفته نشده است.

وی با بیان اینکه برخی دوستان بنده علاقه مند به مدافعان  حرم نبودند منتها با اتفاقی که در تهران رخ داد و داعش حمله کرد به طور مستقیم در جریان این ترس و دلهره قرار گرفتند، افزود: ترس و اضطراب باعث شد که مدافعان حرم در ذهن خیلی‌ها تقدس بیشتری پیدا کند. من به شخصه چه قبل و چه بعد از حادثه تهران برای مدافعان حرم حرمت و ارزش قائل هستم چرا که مدافعان حرم به نظر من مدافعان حریم هستند.

همتی با بیان اینکه حریم یعنی یک منطقه و محدوده یعنی مرزهای ایران که باید آرامش داشته باشد، گفت: امروز حتی از مرز هم آن سوترآرامش دارد ما این مدیون مردانی هستیم که خود را درگیر جنگ کرده‌اند حال با کار کردن نمایش می‌توانیم ادای دینی کنیم برای کسانی که دراین زمان می‌جنگند یا دراین وادی شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فتح خرمشهر بستر مناسبی برای این فعالیت ها است، افزود: با یک جلسه و دورهمی اینگونه می‌توان توانایی‌ها افراد را محک زد و آنها را شناخت. انتظار دارم که دانشجویان ورکشاپ هم به این مسائل اهمیت دهند من هم دراین جلسات تنها راه و چاه را نشان دادم و موفقیت آن را باید بقیه تشخیص دهند و در نهایت این ورکشاپ‌ها باید ادامه پیدا کنند.

بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 10 تا 14 تیر ماه  در سه تالار خلیج فارس، فانوس و شهرداری خرمشهر  و همچنین در مجتمع امام رضا، بازار روز، مجتمع تجاری کنزالمال و بلوار ساحلی برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    0 0
    شادی روح شهدا صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس