کد خبر 745630
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
سیف - طیب نیا

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اولتیماتوم به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری تا پایان سال خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر لزوم ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، به خانه ملت گفت: تا پایان نیمه دوم سال بانک مرکزی باید گزارش کاملی مبنی بر جمع شدن سفره تمامی موسسات غیرمجاز در اقتصاد ایران به مجلس و کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری التیماتوم داده شد، افزود: اگر تا پایان سال این قضایا ادامه پیدا کند، نشان می دهد که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی جسارت لازم را برای حل مشکل موسسات غیرمجاز ندارند، چراکه تمامی ظرفیت هایی  در اختیار دولت است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت در گذشته برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری مشکل داشت، ادامه داد:از نظر مجلس هیچ عذر و بهانه ای برای مجموعه بخش دولت جهت تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز نیست، لذا اگر موردی وجود دارد که دولت بگوید خلاء قانونی وجود داشته باید به صراحت اعلام کنند، که درباره آن در اسرع وقت تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه براساس آخرین اظهارات طیب نیا و سیف تمامی امکانات و ظرفیت های قانونی در اختیار دولت است، یادآور شد:وجود هیچ گونه موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز در پایان نیمه دوم سال جاری پذیرفتنی نیست، چرا که مردم به سیستم بانکی بی اعتماد شده اند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مشکلات تاثیر خود را در بانک های اصلی کشور می گذارد، تصریح کرد:اگر در یک نقطه ای ضعفی وجود داشته و نظارت کافی نباشد، اثرات آن به صورت دومینو در سایر بخش ها تاثیر می گذارد، لذا به ساماندهی اصولی نیاز دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس