ابراز همدردی دو دولتمرد اسرائیلی و آمریکایی که آینده سیاسی خاصی برای آنها قابل تصور نیست

سایت صهیونیستی واللا با اشاره به دیدار اخیر وزرای جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت که موضوع احداث کارخانه تولید سلاح در اراضی لبنان یکی از محورهای مذاکرات دو طرف بوده است.

سرویس جهان مشرق - رسانه‌های رژیم صهیونیستی به همراه برخی رسانه‌های وابسته به دلارهای نفتی رژیم‌های عربی منطقه به تازگی شانتاژ تبلیغاتی جدیدی را بر ضد حزب‌الله لبنان آغاز کرده‌اند که نشان دهنده ترس و وحشت آنها از قدرت روزافزون نظامی حزب‌الله  در منطقه است. این رویکرد دنباله برخی تلاش های تحریک آمیز مقامات رسمی و رسانه‌های صهیونیستی است که مدعی شده اند حزب‌الله کارخانه‌های تسلیحاتی را در لبنان تأسیس کرده که سلاح‌های پیشرفته و دقیق را تولید می‌کند و می‌تواند معادلات موجود بین دو طرف را به هم بزند.

بر کسی پوشیده نیست که این رویکرد تبلیغاتی در راستای سیاست همیشگی مقامات رژیم صهیونیستی در تحریک افکار عمومی بر ضد حزب الله لبنان است. در همین رابطه هرتسی هالوی رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در سخنان خود در کنفرانس هرتصلیا با طرح این ادعا افزود که این کارخانه‌ها در لبنان احداث شده و برای حزب‌الله سلاح تولید می‌کند. امیر ایشل فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که ایران زیرساخت‌های لازم برای تولید مستقل تسلیحات دقیق در لبنان و یمن را به صورت برابر فراهم کرده است. وی مدعی شد که اسرائیل نمی‌تواند در قبال این تحولات و اقدامات بی‌اهمیت باشد.

هالوی نیز در این رابطه مدعی شد که حزب‌الله لبنان زیرساخت‌های نظامی خود را بر اساس تکنولوژی ایران تجهیز کرده و سلاح هایی را تولید و آنها را به جنوب لبنان منتقل می‌کند تا در مواقع لزوم از آن استفاده کند . وی یک موسسه زیست محیطی را نیز در این زمینه متهم کرده و گفت که ضد مؤسسه "سبز بدون مرز" که یک مؤسسه فعال در زمینه درختکاری در اراضی جنوب است،  به سازمان ملل متحد شکایت کرده است. البته طرح این شکایت از سوی رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای بی‌اساس بود که حتی سازمان ملل متحد نیز با وجود جانب‌داری شدید خود از اسرائیل، این شکایت را نپذیرفته است.

همراهی رسانه‌های عربی با طرح رژیم صهیونیستی

روزنامه الجریده کویت در همین راستا در شماره روز شنبه خود با تاکید بر این ادعا ، آن را به اظهارات یک مقام ایرانی منتسب کرد که هیچ نام و نشان از وی نیامده است. این روزنامه به نقل از آنچه که یک منبع مطلع ایرانی می خواند، گفت که بعد از اینکه اسرائیل کارخانه تسلیحات ایرانی در سودان که سلاح های حزب الله را تهیه می کرد را منهدم کرد و کاروان های سلاح منتقل شده به لبنان از طریق خاک سوریه را نیز هدف موشک‌های خود قرار داد، ایران پروژه تأسیس کارخانجات تسلیحاتی در لبنان را آغاز کرده است.

این روزنامه عربی می‌نویسد که در دانشگاه امام حسین بخشی ویژه برای آموزش صدها متخصص لبنانی و خارجی و آماده سازی آنها برای بر عهده گرفتن مأموریت های مهم در این کارخانجات تأسیس شده است. این منبع می افزاید که کارخانجات مذکور در عمق زیر ۵۰ متری زمین هستند و ناهمواری های مختلفی بر روی آن ها قرار دارد تا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نتوانند آنها را منهدم کند، علاوه بر این که صنایع تولید موشک به صورت کامل در یک کارخانه دنبال  نمی‌شود، بلکه به عنوان قطعه‌های مستقل در کارخانه‌های مختلف تولید شده و در نهایت جمع‌آوری می‌شود.

روزنامه کویتی به نقل از چیزی که آن را منبع آگاه معرفی کرده و بیشتر به نظر می رسد اطلاعات جهت دار ارائه شده از سوی محافل ویژه اطلاعاتی و جاسوسی است، مدعی شد که حزب‌الله لبنان به صورت تدریجی و طی سه ماه این کارخانه ها را تولید کرده و آن را تحت مدیریت و اشراف کامل حزب‌الله درآورده است. به این ترتیب حزب‌الله لبنان در حال حاضر قادر به تولید انواع مختلفی از موشک‌ها با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر است که از جمله آنها موشک‌های زمین به زمین ، زمین به دریا ، اژدرهای دریایی قابل پرتاب از قایق‌های سریع و کوچک به علاوه هواپیماهای کوچک بدون سرنشین جاسوسی و بمب افکن و موشک های ضد تانک و قایق های زرهی سریع است.

الجریده با اشاره به اینکه حزب‌الله در حال حاضر تولید توپخانه ها و مسلسل ها و ضد هوایی ها و راکت و موشک و گلوله های مختلف بویژه گلوله های ضد زره را انجام می‌دهد، تأکید کرد که این سلاح‌ها در جنگ سوریه آزمایش شده و تاثیر گذاری خود را نشان داده است. موشک‌های ضد زره حزب‌الله نیز موفق شده خودروهای انتحاری که عوامل تروریستی و تکفیری برای حمله به عناصر حزب‌الله حرکت کرده بودند را منهدم کند.

اهداف پشت پرده ادعای جدید صهیونیست‌ها

الف: جنگ افروزی جدید در منطقه

با توجه به تحرکات دیپلماتیک اخیر به نظر می‌رسد، اقدامات تحریک‌آمیز جدید رژیم صهیونیستی از شانتاژ تبلیغاتی و رسانه‌ای فراتر رفته و به یکی از اولویت های جدید اسرائیل در تحریک افکار عمومی بر ضد محور مقاومت لبنان و منطقه تبدیل‌ شده است. این رویکرد طی روزهای اخیر تا جایی جدی شده که تحلیلگران مسائل راهبردی منطقه احتمال تجاوزطلبی جدید اسرائیل با همین بهانه را رد نمی کنند. در همین راستا سایت صهیونیستی واللا وابسته به محافل جاسوسی رژیم اسرائیل با اشاره به سفر به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آلمان و دیدار وی با جیمز ماتیس وزیر جنگ آمریکا در این کشور گفت که افزایش نقش و نفوذ ایران در سوریه و لبنان و موضوع احداث کارخانجات ایرانی تولید سلاح برای حزب الله در اراضی لبنان یکی از محورهای مذاکرات دو طرف بوده است.  

از سوی دیگر شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد اقدامات لازم برای ایجاد دیوار جدید در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی از ماه آینده آغاز خواهد شد، این گزارش تأکید می‌کند که احداث این دیوار در شرایطی صورت می‌گیرد که ارزیابی‌های انجام شده نشان دهنده آن است که حزب‌الله در هر جنگ احتمالی آینده اقدامات هجومی را در دستور کار خود قرار خواهد داد ، چرا که اطمینان و ایمان بالایی به توانمندی‌های نیروهای خود دارد. این گزارش می‌افزاید که حزب‌الله یگان‌های ویژه‌ای را برای انجام این عملیات نفوذ به عمق اراضی اشغالی و تسلط بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین ایجاد کرده است. 

این گزارش در عین حال اذعان می‌کند که مؤسسات امنیتی رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که این دیوار نمی‌تواند عملیات هجومی حزب‌الله را به صورت کامل متوقف کند، اما می‌تواند در روند اجرای آن مانع تراشی کند. شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که احداث دیوار جدید برای حمایت از ۲۲ شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرزهای لبنان است. این گزارش تأکید می‌کند که دیوار مذکور به طول ۱۱ کیلومتر و ارتفاع ۷ متر احداث خواهد شد.

روزنامه هاآرتص نیز در این راستا مدعی شد که رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر از طریق تعدادی از کشورهای اروپایی که مناسبات دیپلماتیک با دولت ایران دارند، پیام‌هایی را به مقامات ایرانی تحویل داده و هشدار داده که اسرائیلی‌ها به اقدام برای تاسیس کارخانجات تسلیحاتی برای حزب‌الله در لبنان به دیده یک خطر نگاه می کنند.

ب: دوشیدن هر چه بیشتر عربستان سعودی

رژیم صهیونیستی علاوه بر بسیج افکار عمومی داخلی و جهانی برای مقابله با هر نوع غافل‌گیری آینده از جمله جنگ‌افروزی جدید این رژیم در لبنان، تلاش دارد با انتشار چنین اخباری بیش از پیش از عربستان سعودی امتیاز بگیرد. قرار دادن نام یمن در کنار لبنان در اخبار مربوط به احداث کارخانه‌های تسلیحاتی نیروهای مقاومت در منطقه با همین هدف دنبال می‌شود. به این ترتیب عربستان سعودی به ویژه در سایه تغییرات صورت گرفته در معادلات داخلی قدرت این کشور، احساس ترس مضاعفی از محور مقاومت خواهد داشت و آمادگی بیشتری برای هماهنگی و تأمین مالی طرح‌های صهیونیستی در منطقه از خود نشان خواهد داد.

از دیدگاه صاحب‌نظران مسائل سیاسی اقدامات تحریک‌آمیز جدید رژیم صهیونیستی و محور ارتجاع عربی در راستای نقش‌آفرینی حزب الله لبنان در بحران‌های منطقه‌ای و رسیدن مقامات صهیونیست به لزوم برخورد گریزناپذیر با محور مقاومت لبنان در آینده ای نزدیک است. این رویکرد به همراه فعالیت‌های میدانی رژیم صهیونیستی در مرزهای ایران فلسطین اشغالی و لبنان مبنی بر ایجاد دیوار حائل جدید در مرزها به ارتفاع ۷ متر را می توان مقدمه‌ای برای آغاز طرح تجاوزطلبانه جدید رژیم صهیونیستی بر ضد حزب‌الله دانست که به عنوان بخشی از تلاش های دفاعی اسرائیل برای در امان ماندن از واکنش‌های نظامی حزب الله در در جنگ احتمالی آینده دنبال می‌شود. لذا می توان گفت خبرسازی اخیر در راستای طرح جامع صهیونیستی- عربی برای آسیب زدن به محور مقاومت در منطقه دنبال می‌شود که باید مراقب آن بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    85 6
    تا میتونید موشک فاتح و ذوالفقار بفرستید لبنان اسرائیل رو شخم بزنن
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
      4 16
      90 درصد این موشگ ها که میگی توسط سبر دفاعی تاد دفاع میشه ... توهم نزن جیگر
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
      9 2
      صهیونیست هابا همین دروغهایشان دنیارا فربب میدهند
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      3 1
      اگر یه جنگ تمام عیار بشه اول و تاد و پیکان و گنبد رومیزنن بعد شهر هارو. حزب الله 150 هزار موشک داره کدوم سامانه ای اینقدر موشک داره که بخواد جلو شون رو بگیره
    • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      2 1
      بافرض اینکه 90 درصد راست باشه(که نیست) همون 10 درصد ترسی در دل اسرائیل می اندازه که تا الآن نتونستن غلطی بکنن.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    45 6
    زمانی که برجام امضا شد نصف سایت های اسراییلی گفتن ده سال برای نابودی مقاومت فرصت داریم...حمله سعودی هم با برجام شروع شد به یمن
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    49 7
    شخم و خوب اومدی
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    38 7
    این دیوارهایی که می‌کشند مانع ورود مقاومت نیست بلکه مانعی برای فرار خودشون فکر کنم باشد
  • ممد IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    7 1
    چه خبره که اسرائیل از طریق کشورهای اروپائی به دولت ایران پیام میده چه چشم داشتی از دولت حضرات دارن
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    9 1
    مرگ بر اسرائیل
  • امیر IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    13 1
    به اسرائیل چه ربطی داره که لبنان سلاح تولید می کنه؟ وقاحت هم حدی داره.
  • حسین IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    2 0
    علاوه بر تقویت موشکی و دفاع ساحلی حتمن باید حزب الله به پدافندهای مقتدر هم مجهز بشن مثل رعد و صیاد
  • LB ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    2 0
    اینا خیلی بدبختن. خبر ندارن تولید سلاح سالهاست در لبنان انجام میشه. گفته میشه از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی اینجا کارگاه راه افتاد. حالا یه عده نه غزه نه لبنانی ها هی ایشون رو پرچم خودشون کنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس