کد خبر 745120
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
مرتضی کریمی

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندوگفت: در هر شرایطی حضور پولادگر در تکواندو اهمیت دارد و برای رسیدن به هدف، افراد یکی بعد از دیگری قربانی می شوند و بی باک نفر بعدی است.

به گزارش مشرق، مرتضی کریمی با بیان مطلب فوق گفت: رقابتهای تکواندو در هر دوره با حضور بهترین های جهان و در بالاترین سطح فنی برگزار می شود و برای موفقیت در این رقابتها باید به بهترین شکل تدارک دید و با بهترین نفرات به مصاف مدعیان جهانی رفت. این در حالی است که تیم ملی چنین شرایطی را برای موفقیت در کره جنوبی نداشت. 

 

وی افزود: مهترین نکته در خصوص نتیجه ای که کسب شد نبود انسجام تیمی در این دوره و نداشتن یک فرد با تجربه و فنی و به نوعی بزرگتر در کنار تیم ملی بود که در شرایط حساس بتواند ملی پوشان را از وضعیت روحی نامناسب خارج کند. فردی به عنوان مدیرتیم های ملی مسئولیت داشت که شنیدم در جریان مسابقات با کادر فنی و اعضای تیم درگیر شده است و خود بار منفی به تیم وارد کرده است. 

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: شورای فنی را برای انتخاب سرمربی تیم ملی تشکیل می دهند ولی این با احترامی که برای تمام اعضای آن قائل هستم، یک شورای فرمایشی است. چرا از بین سه مربی که شورای فنی انتخاب کرده بود، مربی از کمیته فنی رای اعتماد گرفت که کمترین رای را داشت. قبل از انتخاب بی باک گفته بودم که ذوالقدر پشت پرده تیم ملی و فدراسیون است و الان هم روی حرف خود هستم.

کریمی با بیان اینکه نحوه انتخاب اعضای تیم ملی هم مشکل داشت خاطر نشان ساخت: در رشته ای مثل تکواندو فقط برگزاری رقابتهای انتخابی می تواند بهترین ها و شایسته ها را به ترکیب تیم ملی برساند. چرا کادر فنی باید سلیقه ای نفرات تیم را انتخاب کند؟ محمد کاظمی در همه مسابقات طلا گرفت ولی به جهانی اعزام نشد. چرا؟ اسبقی و خدابخش چرا خط خوردند، به چه دلیل؟ فقط چون از سرمربیگری بی باک در تیم ملی حمایت نکردند. 

وی افزود: زمانی که مسئولیت تیم ملی را برعهده داشتم، ساعی، ذوالقدر، رحیمی و مقانلو اتاق فکر من بودند. تیمی که به کره جنوبی رفت می توانست با مشورت گرفتن از برخی بزرگان این رشته عملکرد بهتری در تمرینات و مسابقات داشته باشد ولی آقایان بزرگتری کنار خود نگه نداشتند که بخواهند از آنها کمک فنی بگیرند. 

این کارشناس تکواندو در خصوص حضور بی باک در کنفرانس خبری هم گفت: این شگرد پولادگر است که بعد از هر شکستی یک نفر را قربانی می کند تا صندلی ریاست را حفظ کند. این بار نوبت مهدی بی باک است. همانند مقانلو که بعد از المپیک قربانی شد. 

کریمی در پایان گفت: با رفت و آمد مربیان چیزی تغییر نمی کند. تکواندو نیاز به تغییر تفکر مدیریتی در راس خود دارد. چرا تغییراتی که در طول یکسال گذشته آقایان به زعم خود در فدراسیون ایجاد کردند، در رقابتهای جهانی تاثیر منفی داشت و تیم ملی هماند روند را داشت و بعد از المپیک و جام جهانی، سومین شکست را در مهمترین میدان تجربه کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس