کد خبر 745117
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
اصغر رحیمی

سرپرست کاروان ایران در بازی های داخل سالن ضمن انتقاد از عملکرد برگزارکنندگان این بازی ها ونقش منفعل شورای المپیک آسیا گفت: این شورا ورزش آسیا را رها کرده است.

به گزارش مشرق، مسئولان برگزارکننده بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ضمن لغو نشست ثبت نام مرحله ماقبل آخر این بازی ها در عشق آباد، به کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف و از جمله ایران اعلام کرده اند که از طریق سیستم «تله کنفرانس» و با استفاده از اسکایپ نسبت به ثبت نام ورزشکاران شان در این مرحله اقدام کنند. 

این موضوع با مخالفت و اعتراض کمیته ملی المپیک کشورمان همراه بود ه است. کمیته ملی المپیک اعتراض خود را به برگزارکنندگان بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا و حتی شورای المپیک آسیا (OCA) که متولی برگزاری این بازی ها به حساب می آید، به صورت رسمی اعلام کرده اما هیچ پاسخی در راستای رسیدگی به موضوع و حل آن دریافت نکرده است.

اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های  داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ضمن انتقاد از این اقدام و تصمیم اتخاذ شده، تاکید کرد که چگونگی عملکرد شورای المپیک آسیا و اینکه اصلا ورزش آسیا را رها کرده باعث چنین مشکلاتی شده است.

وی گفت: شخصا به عنوان کسی که تجربه حضور در چندین رویداد را دارم، اصلا از عملکرد برگزارکنندگان بازی ها رضایت ندارم. هیچ کسی در کمیته برگزارکننده درست و به موقع پاسخگو نیست. آنها تصمیم شان را برای ثبت نام مرحله ماقبل آخر به صورت «تله کنفرانس» اعلام کرده اند اما هرگز به اعتراضات پاسخ نمی دهند. 

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک ادامه داد: انجام ثبت نام به این روش برای کاروان هایی مانند کاروان اعزامی به بازی های زمستانی که خیلی کوچک و تعداد نفرات آنها محدود و در حد ۲۰ نفر است، مرسوم بوده و مشکلی هم ندارد اما استفاده از این روش برای کاروان بزرگی مانند کاروان بازی های داخل سالن اصلا منطقی و معقول نیست.

رحیمی با بیان اینکه در مرحله ماقبل آخر ثبت نام بازی های داخل سالن و با توجه به تعداد رشته های اعزامی باید از حدود ۱۰۰۰ نفر برای کاروان ایران ثبت نام شود، خاطرنشان کرد: ثبت نام این تعداد نفر با اسکایپ واقعا امکان پذیر نیست. رایزنی و تلاش زیادی کردیم تا جلسه ثبت نام طبق قرار اولیه برگزار شود اما نتیجه نگرفته ایم چون پاسخ درستی به ما داده نشد. در نهایت هم کمیته برگزاری بازی ها برای دو هفته آینده فرصتی تعیین کرده تا کمیته ملی المپیک ثبت نام ورزشکاران خود را انجام دهد. 

 کمیته برگزاری بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در حالی برای ثبت نام ورزشکاران کشورهای مختلف در مرحله ماقبل آخر با استفاده از سیستم اسکایپ تصمیم گرفته است که این تصمیم علاوه بر ایران، با اعتراض دیگر کشورها هم همراه بوده است. این در حالی است که آنها پیش از این هم نسبت به راه های هوایی ترکمنستان و چگونگی سفر به این کشور نگرانی هایی داشتند. 

در همین رابطه اصغر رحیمی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه « فکر می کنید ریشه اصلی این مشکلات کجاست؟»، گفت: ترکمن ها امکانات خیلی خوبی برای برگزاری بازی ها آماده کرده اند اما کمیته برگزاری این بازی ها واقعا تا به امروز ارتباط خوبی با کشورها نداشته است. شورای المپیک آسیا هم نقش منفعلی در مورد این بازی ها داشته است. اصلا این شورا ورزش آسیا را رها کرده است و هیچ نظارت و ارزیابی روی این بازی ها نداشته است. 

وی تصریح کرد: کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان متولی برگزاری بازی های المپیک، همیشه نظارت کامل و همه جانبه ای روی برگزاری همه ادوار بازی های المپیک داشته است. حتی برای بازی های المپیک ریو، توماس باخ با در نظر گرفتن تغییرات و مشکلات سیاسی در کشور برزیل، تمهیداتی اندیشید تا این مشکلات روی روند برگزاری بازی ها تاثیر نگذارد. وی حتی شخصا در دهکده مستقر شد و به همه سرپرستان کاروان کشورها اعلاام کرد که برای پیگیری مشکلات شان به او مراجعه کنند. 

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های داخل سالن در این رابطه ادامه داد: شورای المپیک آسیا (OCA) هم متولی رویدادهای برگزار شده در سطح آسیا است اما این نهاد کاملا به هم ریخته است. اصلا مقامات اول تا سوم OCA در مقر خود مستقر نیستند و پیگیر کارها نیستند. به همین دلیل کمیته ملی المپیک از اعتراضات خود به هیچ نتیجه ای نرسید. OCA در پاسخ به اعتراضات مان، کمیته برگزاری را مسئول پاسخگویی می داند و از طرفی این کمیته هم می گوید OCA چنین تصمیمی گرفته است. در هر صورت نتوانستیم هیچ یک از آنها را در این مورد متقاعد کنیم. 

رحیمی تاکید کرد: هزینه سفر به ترکمنستان برای انجام ثبت نام ماقبل آخر کاروان بر عهده خود کمیته ملی المپیک است با این حال ترکمن ها قبول نمی کنند که این کار انجام شود و بر روی تصمیم خود برای ثبت نام از طریق تله کنفرانس پافشاری می کنند. این موضوع نگران کننده است چون ممکن است با مشکلات زیادی همراه شود. جدا از اینکه باید در این مرحله حدود ۱۰۰۰ نفر را ثبت نام کنیم، باید به این مسئله توجه داشت که در هر یک از رشته ها، اوزان و ماده های زیادی داریم. اگر در ثبت نام یکی از آنها اشتباهی صورت بگیرد واقعا مشکل ساز می شود. 

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در بخش دیگری گفت: ترکمنستان به خاطر مسائل امنیتی، مشکلات زیادی در خط تلفن و اینترنت دارد. سیستم اینترنت ایران هم که ضعیف است. با این شرایط اینکه در حین ارتباط برای ثبت نام از طریق تله کنفرانس و اسکایپ، چندبار ارتباط قطع شود، اصلا بعید نیست. با این اوصاف چطور باید این کاروان بزرگ را ثبت نام کنیم.

وی به یک مسئله دیگر هم اشاره کرد و یادآور شد: کمیته برگزاری بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا، مسئولیت رابطین این کمیته با کشورهای مختلف را به افراد خارجی داده شده که بدون همفکری با خود مسئولان ورزش ترکمنستان، هیچ تصمیمی را نمی گیرند. خانم «آنیا» هم به عنوان رابط کشور ایران معرفی شده است. این افراد در هیچ موردی به تنهایی تصمیم نمی گیرند. اگر موضوعی پیش بیاید، این رابطین باید آن را با مسئولان ورزش ترکمنستان مطرح کنند، آنها هم موضوع را با OCA در میان می گذارند و دوباره این مرحله باید طی شود تا پاسخ به کشور مربوطه برسد. حال فکر کنید اگر در حین ثبت نام دورا دور، مشکلی و ابهامی ایجاد شود، با چه معضلاتی مواجه خواهیم شد. 

اصغر رحمی تاکید کرد: پرواضح است که شورای المپیک آسیا (OCA) واقعا منفعل کار می کند. در اجلاسی که در ترکمسنتان برگزار شد، همه نمایندگان 63 کشور حاضر نسبت به این مسئله و همچنین اینکه کمیته برگزاری بازی ها در هیچ اموری پاسخگو نیست، معترض بودند. نمی دانیم آنها که نمی توانستند پاسخ اعتراض این تعداد نماینده را بدهند، چطور می خواهند در جریان بازی ها پاسخگوی هزاران ورزشکار و همراهان آنها باشند. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس