کد خبر 744758
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
فخیم زاده

کتاب «سینما و من؛چگونه به سینما راه یافتم» نوشته مهدی فخیم زاده با استقبال خوبی در بازار نشر مواجه شده است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - کتاب ««سینما و من؛چگونه به سینما راه یافتم» نوشته مهدی فخیم زاده که با شمارگان 1500 جلد وارد بازار کتاب شده بود با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و بیش از 1200 جلد آن به فروش رسیده است. کتاب شامل چندین فصل از دوران کودکی مهدی فخیم زاده است که هر کدام شامل این زیرفصل هستند: کودکی، دبیرستان، جوانی، ورود به عالم هنر، اجراهای تئاتر سینما، فیلمنامه‌نویسی و بازیگری، اولین تجربه تهیه‌کنندگی، انقلاب و سینما، بازسازی سینمای ایران، درجه بندی حمایت، هدایت و نظارت، بوران-تاواریش-همسر، تنهاترین سردار-تدریس، ولایت عشق، خواب و بیدار-هم نفس؛ سریال سازی در میان مناقشات صنفی، حس سوم و مختارنامه، بی‌صدا فریاد کن و شورای عالی تهیه کنندگان، ساختمان 85، پیوست‌ها. چاپ اول این کتاب در بهار 1393، با قیمت جلد شومیز: 350000ریال و جلد گالینکور: 450000ریال توسط نشر مولف روانه بازار شد.

نکته جالب درباره این کتاب آن است که به نثر شکسته و محاوره‌ای نوشته شده است تا ارتباط بهتری با مخاطبان در تمام سطوح برقرار کند. این سینماگر در بخشی از مقدمه‌ای که برای کتابش نوشته، آورده: اکنون با بازنویسی این خاطرات سعی دارم تجربیاتم را به دیگران منتقل و گوشه‌ای از این مسیر پرتلاطم، سخت و طولانی را باز و نشان دهم که چگونه توانستم بدون پول و پارتی و داشتن چهره و اندامی آنچنانی، بیش از چهل سال در تئاتر و سینما و تلویزیون حضوری مداوم داشته باشم و امیدوارم که از این طریق نوری بر این مسیر تاریک و دنیای ناشناخته و وسوسه انگیر تابانده باشم....
....علت بعدی نوشتن این زندگی نامه حضور من در تحولات سینمایی و راه اندازی سینمای بعد از انقلاب و نحوه شگل گیری صنوف سینمایی و دگرگونی‌های بعدی است. در نتیجه در لابلای این خاطرات خود به خود به تمام این تحولات اشاراتی دارم که بسیاری از آنها تاکنون ناگفته ماندند و امیدوارم بتواند برای پژوهندگان سینمای ایران مفید فایده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس