علی نیکزاد

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: اگر کسی سندی دارد که در دولت نهم و دهم ده برابر انچه که گفته میشود هواپیما خریده شده انرا در فضای مجازی منتشر کند.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد وزیر سابق راه در حاشیه مراسم ترحیم همسر آیت الله علم‌الهدی و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات آخوندی درباره این که در دولت گذشته برای خرید 6 فروند هواپیمای ایرباس از خانواده 320 برای هر فروند 55 میلیون دلار توافق شده بود که سال ساخت آنها برای 2012 بود، ما همان هواپیماها را که برای سال ساخت 2016 و 2017 به قیمت 45 میلیون دلار هر فروند هواپیما با 10 میلیون دلار کمتر خریداری کردیم، اظهار داشت: در دولت قبل تنها هواپیمایی هما بود که به شکل نیمه دولتی اداره می‌شد و سایر شرکت ها مانند ماهان خصوصی بودند.

وزیر سابق راه ادامه داد: دولت و وزارت راه برای شرکت های هواپیمایی خصوصی هواپیما نمی‌خرید بلکه نهایت کمک فنی را به آنها می‌کرد و یا مجوز پرواز در آسمان کشور را می‌داد اما قیمّت دست ما نبود.

وی افزود: در قرارداد هیچ‌یک از شرکت های هواپیمایی خصوصی امضای مقامات دولتی وجود ندارد، ما مانند برخی‌ها نیستیم که مذاکره کنیم و شرکت ها خود قرارداد خرید هواپیما را ببندند. ما در سال ٨٤ صنعت هوایی را با ١٤٠ فروند هواپیما تحویل گرفتیم که در پایان دولت این عدد را به ٢٤٤ فروند رساندیم.

وزیر سابق راه تصریح کرد: ما به شرکت های هواپیمایی کمک میکردیم بدان معنا که به رییس سازمان هواپیمایی کشوری دستور می‌دادیم تا بررسی کند که آیا هواپیماهای واردات با آب و هوای ایران سازگار است یا خیر، ما کإرهای فنی هواپیما را می‌پذیرفتیم. شاید هواپیماها نو نبودند اما پرنده های با سن بالای ١٥ سال پرواز را نمی‌پذیرفتیم.

نیکزاد در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: اگر کسی سندی دارد که در دولت نهم و دهم ده برابر انچه که گفته میشود هواپیما خریده شده انرا در فضای مجازی منتشر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    0 2
    خریدن هواپیماهای مرجوعی دست دوم افتخاریم داره-الان باید خودمون هواپیما میساختیم -ابوذلتها هیچ کدوم ازدولتها واقعا خاستار پیشرفتو استقلال ایران نبوده ونیستند البته دولتهای بعد ازفوت امام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس