پرچم هند

وزارت جنگ آمریکا به دنبال همکاری نزدیک با هند در حوزه فعالیت های نظامی دریایی بخصوص در مورد مقابله با زیردریایی ها است.

به گزارش مشرق، وزارت جنگ آمریکا بر اساس خواسته شماری از اعضای سنای این کشور در سیاست های خود در رابطه با همکاری با هند در جنگ علیه زیردریایی ها تجدید نظر خواهد کرد.
درخواست کمیته سنا از پنتاگون به دنبال حضور فزاینده چین در اقیانوس هند صورت گرفته است. این طرح در واقع بخشی از تلاش های سناتور تد کروز برای معرفی هند به عنوان 'شریک عمده دفاعی' آمریکا است.

دفتر این سناتور اعلام کرده است وی اعتقاد دارد کمتر شراکتی در قرن بیست و یک وجود دارد که دارای اهمیت راهبردی بیشتری نسبت به همکاری آمریکا با هند به عنوان بزرگترین دمکراسی جهان است.وی همچنین می گوید منافع مشترک آمریکا و هند می تواند انگیزه ای برای گسترش بیش از پیش روابط بخصوص در حوزه جنگ علیه زیردریایی ها باشد.

لازم به یادآوری است که کشتی های چین مدتی است در بنادر کراچی و کلمبو پهلو گرفته و باعث افزایش حضور این کشور در اقیانوس هند شده اند.برخی اعضای سنای آمریکا همچنین نگران اقدامات چین برای منزوی کردن تایوان هستند که از اهمیت راهبردی بسیار بالایی برای واشنگتن برخوردار است.طرح تد کروز تنها چند روز پس از دیدار نارندرا مودی نخست وزیر هند از آمریکا مطرح شده است. در طی این دیدار دو طرف راه های گسترش همکاری های نظامی بین دو کشور و تجارت در حوزه دفاعی را بررسی کردند.

در گزارشی که روز دوشنبه از سوی کاخ سفید پس از دیدار مودی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا منتشر شد، واشنگتن به عنوان تامین کننده قابل اعتماد موارد دفاعی پیشرفته برای مدرنیزه کردن سیستم نظامی هند معرفی شده است.این گزارش اضافه کرد که موارد دفاعی مانند سیستم هوایی بدون سرنشین محافظت دریایی، هلی کوپترهای نظامی آپاچی و هواپیماهای سی 17 که از سوی آمریکا تامین خواهد شد باعث ارتقای هر چه بیشتر توانایی های نیروی هوایی هند و ایجاد فرصت های بیشتر برای همکاریهای افزونتر در عملیات گوناگون خواهد شد.
تکمیل روند فروش این موارد دفاعی باعث افزایش حجم مبادلات دفاعی به حدود شانزده میلیارد دلار شده و ایجاد هزاران شغل در آمریکا خواهد شد.

هند به عنوان یکی از بزرگترین خریداران تجهیزات دفاعی آمریکا قصد دارد با دریافت تکنولوژی های پیشرفته بر سواحل هفت هزار و 500 کیلومتری خود کنترل بیشتری داشته باشد.
نیروی دریایی هند سال گذشته درخواست خرید پهپاد های اطلاعاتی،نظارتی و شناسایی را به آمریکا داده بود.به گفته مقامات دولتی این کشور، آمریکا اخیرا موافقت خود برای فروش 22 فروند پهپاد شکارچی به این کشور را اعلام کرده است.

قیمت این پهپادها بین دو تا سه میلیارد دلار اعلام شده است.یکی از تازه ترین توافق های هند و آمریکا در حوزه همکاری های نظامی، ایجاد خط تولید جنگنده های پیشرفته آمریکا اف-16 در هند است.توافق برای همکاری های جدید نظامی بین دهلی نو و واشنگتن باعث نگرانی همسایگان هند شده است به طوری که وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای در واکنش به سفیر اخیر نخست وزیر هند به واشنگتن، نسبت به فروش هرگونه فناوری و تجهیزات نظامی پیشرفته توسط آمریکا به هند، عمیقا ابراز نگرانی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس