کد خبر 743854
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
صلاحی

دبیرکل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروز کمر اقتصاد در آمریکا شکسته شده و آمریکایی‌ها ۶ هزار میلیارد دلار بدهی دارند گفت: تا تحریم‎های بانکی حل نشود مذاکرات نتیجه‎ای نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سهراب صلاحی پیش از ظهر امروز در همایش "تبیین و تحلیل جنایات آمریکا و هفته حقوق بشر آمریکایی" عراق را بزرگترین شکست آمریکایی‎ها در تاریخ دانست و اظهار داشت: هیچ امپراطوری به اندازه میزان حمله آمریکا به عراق ویرانی به وجود نیاورده است.

وی عراق را صحنه شکنجه‎ها به ویژه شکنجه‎های جنسی در زندان‎های آمریکایی ترسیم کرد و افزود: به تعبیر دبیرکل سازمان ملل آن چیزی که از نابودی تاریخی باستانی عراق دیده شد، در هیچ کتابی خوانده نمی‎شود و شاید حمله مغول به این اندازه بزرگ باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‎ها، با بیان اینکه اگر می‎خواهیم به جوانان درس بدهیم باید صحنه عراق را بیان کنیم، افزود: آمریکایی‎ها می‎گفتند هدف از حمله عراق این است که ایران را تنبیه کنیم.

صلاحی یادآور شد: بحث عراق را باید در 5 مبحث مطرح کرد که چرا عراق مورد توجه کانون استراتزیک آمریکایی‎ها قرار گرفت، اهداف آمریکایی‎ها در عراق، بهانه‎های حمله به عراق و علل شکست آمریکا در عراق و پیامدهای شکست آمریکایی‎ها در عراق را باید بررسی و مطالعه کرد.

وی افزود:از زمانی که غربی‎ها و پرتغالی‎ها در سال 1307 وارد منطقه شدند و توانستند این منطقه را به تصرف در بیاورند نوشتند و گفتند که اگر سه آب‌راه هرمز، باب المندب و مالیا را تصرف کنیم بر جهان حاکم هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‎ها با بیان اینکه پایگاه قدرت غرب در منطقه غرب آسیا است، افزود: این منطقه شاه‌راه سه قاره بزرگ آفریقا، آسیا و اروپاست و جنگ‎های بزرگ منطقه همانند ادیان بزرگ و تمدن بزرگ در این منطقه قرار دارد. از زمان وقوع انقلاب اسلامی عراق در محور توجه‎‎های استراتژیک آمریکایی‎ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نخستین دولتی که انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت عراق بود، افزود: عراق در دریای نفت شنا می‎کند و بیش از 10 درصد منابع نفتی‌اش کشف نشده و 40 سال عراقی‎ها به علت جنگ‎های مستمر نتوانستند روی منابع نفتی خود کار کنند. نفت عراق با یک دلار استخراج می‎شود و این در حالی است کشورهای دیگر هزینه زیادی برای استخراج نفت انجام می‎دهند.

صلاحی خاطرنشان کرد: آمریکا اعتقاد داشتند که در عراق مسائل نژادی وجود دارد و می‎توانند این کشور را تفکیک کنند و الگویی برای تجزیه دیگر کشورها بسازند. آمریکایی‌ها در مرکز عراق 2 هدف داشتند نخست می‎خواستند آمریکا به قدرت جهانی نخست با قدرت نظامی و سرکوب نظامی و دوم اسرائیل به کشور نخست منطقه غرب آسیا تبدیل شود. آمریکایی‎ها درصدد بودند که کشورهای منطقه آن‌قدر ضعیف و تکه‌تکه شوند که برای زیست‌شان به قدرت آمریکا نیازمند باشند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‎ها به بهانه سلاح کشتار جمعی، نفض حقوق بشر و همکاری عراق با تروریست به این کشور حمله کردند، این در حالی بود که سلاح‎های کشتارجمعی را آمریکایی‎ها به عراق داده بودند و این کشور در سال 1391 همه این سلاح‎ها را نابود کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‎ها کمترین آمارها بیانگر این است که بیش از 3 میلیون عراقی در جنگ آمریکا علیه این کشور کشته شدند، افزود: بیش از 500 هزار نوزاد ناقص‌الخلقه به‌علت استفاده بمب‎های آمریکا و تحریم‌های آمریکا روی دامن زنان عراقی قرار دارد. نه‌تنها در عراق بلکه در کره و ژاپن نیز آمریکایی‎ها نشان دادند، اهل جنگ و مقاومت نیستند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا تحریم‎های بانکی حل نشود مذاکرات نتیجه‎ای نخواهد داشت، یادآور شد: آمریکا در حال تصویب مادر تحریم‎هاست. این درحالی است که امروز کمر اقتصاد در آمریکا شکسته شده و آمریکایی‌ها 6 هزار میلیارد دلار بدهی دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    1 0
    6 هزار؟ از بیست هزار گذشته برادر!
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    7 0
    کمر ما هم از بیکاری شکست . شما استاد دانشگاه با دستان ظریفتر از دستان خانمها و حقوقهای انچنانی نشستی پشت میز شعر میگی واسه خودت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس