کاظم اولیایی

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت:افتخاری در چند نوبت مدعی شد قراردادهای امسال استقلال با نظر وزیر بسته می‌شود، اگر وزیر یک مملکت آنقدر وقت دارد که به قراردادهای استقلال برسد پس رشته‌های دیگر چه می‌شود

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی‌اش از تغییرات در هیأت مدیره استقلال چگونه است، گفت: حقیقت این است که من با این تغییرات چیز خاصی نمی‌بینم. ضمن آنکه فکر می‌کنم سیستم به آن همان شکل سابق روی پاشنه می‌چرخد.

وی افزود: معمولا وقتی بحث تغییرات می‌شود همه فکر می‌کنند که سیاست‌گذاری‌ها در ورزش قهرمانی به خصوص در باشگاه‌ها اتفاق می‌افتد ولی شما می‌بینید نه این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود و نه سیاست‌های آنها تغییر می‌کند. اینکه یکسری افراد بیایند و هیأت مدیره را تغییر دهند و بعد از آن در تائید کارشان سایت وزارت ورزش هم چند مصاحبه در حمایت از این تغییرات بگیرد، دیگر قدیمی شده است.این کارها به بن‌بست رسیده است. من افق خوبی در این تغییرات نمی‌بینم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: حمایت‌های سایت وزارت ورزش از تصمیمات این وزارتخانه در قالب گرفتن چند مصاحبه بعد از تغییرات عجیب است مثل این می‌ماند که سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل بخواهد یک تصمیم مهم بگیرد و برای ارزیابی این تصمیمات از راننده تاکسی‌ها که در واقع زیر مجموعه آن سازمان است مصاحبه گرفته شود. تمام فوتبالیست‌های عزیز محترم هستند ولی به نظر من در حوزه مدیریت فوتبال نباید آنها ورود کنند و نظر بدهند. بحث مدیریت کار کارشناسی می‌خواهد و پیشکسوت فوتبال که نباید در بحث مدیریتی و مسائل کلان اظهار نظر کند. 

اولیایی در ادامه گفت‌وگو تاکید کرد: با چند نفر که صحبت کردم مدعی بودند مصاحبه‌هایی از آنها گرفته شده که بعضی از آنها هم حتی سانسور شده است یا مصاحبه‌ها در قالب دو بخشی به انتشار رسیده است. امیدوارم دیگر اینگونه گزینشی کار نشود چون این شیوه‌ها منسوخ شده است.

وی تاکید کرد: باید سؤال پرسید که آیا ملاک قضاوت افراد هستند یا برنامه‌های آنها. اینکه قرار باشد چند نفر را بیاوریم دور مدیرعامل را بگیرند کاری از کار پیش نمی‌برند. نکته عجیب‌تر اینجاست که خود آقای افتخاری همین چند هفته پیش در دو سه مصاحبه مدعی شده بازیکنان با نظر وزیر ورزش جذب می‌شوند و حتی ارقام آنها به اطلاع شخص سلطانی‌فر می‌رسد. سؤال ما این است آیا وزیر ورزش آنقدر وقت دارد که به بحث قراردادهای استقلال برسد؟ پس 50 رشته دیگر چه می‌شود؟ اگر اینگونه است وزیر وقت بگذارد و روی قرارداد تمام باشگاه‌ها در ورزش‌های مختلف نظارت کند. 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال افزود: اینگونه صحبت‌ها از طرف افتخاری خواسته یا ناخواسته برای وزیر ورزش دردسر درست می‌کند و شأن او را پایین می‌آورد. من سؤال می‌کنم در این برهه آقای قریب چکار می‌توانند برای استقلال انجام دهند؟ آیا هدف فقط تغییرات است یا اینکه باید سیاست‌گذاری تغییر کند؟ قطعا باشگاه باید برنامه کوتاه و بلندمدت داشته باشد و قرار نیست با تغییراتی چند نفره همه چیز عوض شود. من اعتقاد دارم این نفرات خیلی هم دوام نمی‌آورند چون برایش دلیل دارم. 

اولیایی در ادامه گفت: اگر بخواهم واضح صحبت کنم این است که تغییرات صورت گرفته اما همه می‌دانند که ما در هیأت مدیره اختلاف نظرهایی بین آنها و کادر فنی می‌بینیم. چه کسی است که نداند فصل گذشته بازیکنان در رختکن رئیس هیأت مدیره را عوض کردند. من 44 سال است زمانی را می‌شناسم و از سویی معتقدم چالش‌هایی فصل گذشته بین او و منصوریان به وجود آمد و همه به این موضوع واقف هستند. شما تصور کنید چگونه با این شرایط می‌شود در مورد کادر فنی تصمیم گرفت و اصلا چه اصراری است که ما بگوییم می‌خواهیم تیم‌داری کنیم و به این شکل کار را جلو ببریم که ممکن است در آینده باز هم اصطحکاک به وجود بیاید.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: خود آقایان به شکل شتر، گاو پلنگ به استقلال نگاه می‌کنند.برای این حرف دلیل دارم. اگر باشگاه دولتی است چرا روی آن اعمال نفوذ می‌کنند و اگر خصوصی است باید واگذار شود و از زیرمجموعه وزارت دربیاید. اصلا اگر اعتقاد دارند باشگاه‌ها به ثبت شرکت‌ها رسیده‌اند و تقریبا خصوصی هستند چرا وزارت روی آنها تصمیم می‌گیرد؟ اینها همه پارادوکس ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: همه اصرار دارند که دو باشگاه دولتی هستند ولی فعالیت آقایان عضو هیأت مدیره اظهر من الشمس است. یکی از دوستانم می‌گفت که از طرف وزارتخانه به او پیشنهاد کردم که بیاید و مدیرعامل شود. اسم او را نمی‌خواهم ببرم ولی حتی اگر این دوست ما مدیرعامل شرکت خصوصی هم باشد و قرار باشد در استقلال مدیریت کند باز هم ثبت شرکت‌ها به خاطر دو شغله بودن به آنها اجازه نمی‌دهد. نمی‌دانم دوستان در وزارت آیا از قانون مطلع هستند یا خیر. با این همه صفحات مجازی و رسانه‌‌های اینترنتی که به راه افتاده دیگر پنهان کردن معنی ندارد. ما کلاً در همین شیوه مدیریتی گیر کرده‌آیم و فقط کت و شلوارها در قالب اعضای هیات مدیره تغییر کرده است. نه سیاست جدیدی است و نه قانون. به نظرم اینگونه رفتارها بازی با افکار عمومی است.

اولیایی افزود: شما ببینید در گذشته چه کسانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بودند، به طور مثال آقای دکتر ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و کارهایی را انجام می‌داد که ماندگار شده است یا شخصی مثل علی آقامحمدی در هیات مدیره فعالیت می‌کرد. همین آقای غریب زیرمجموعه دکتر ایروانی بود. اینجاست که می‌گویم آقایان شتر، گاو پلنگ را در هیات مدیره ایجاد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس