کد خبر 743618
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
اف 35

ژاپن اعلام کرده است که قصد دارد توان هجومی جنگنده های اف 35خود را با مجهز کردن آنها به موشک های پیشرفته افزایش دهد.

به گزارش مشرق، ستادکل ارتش ژاپن در بیانیه ای آورده است که این جنگنده ها با موشک های دوربرد و با قابلیت های بالا برای هدفگیری مجهز خواهند شد و این می تواند به توان حملات پیشدستانه این کشور کمک زیادی بکند.

در این بیانیه آمده است که اگر بین ژاپن و کره شمالی جنگی رخ دهد ، جنگنده های ژاپن باید توان حمله پیشدستانه داشته باشند و برای این منظور با موشک های مذکور به نام جی اس ام می توان تاسیسات نظامی و زیربنایی کره شمالی را هدف قرار داد.

روزنامه یومیوری این کشور نوشته است که ژاپن اکنون فاقد چنین سامانه موشکی هوا به زمین است و این باعث شده است تا قابلیت های نظامی هوایی کافی برای حمله پیشدستانه در اختیار نداشته باشد.

این موشک را شرکت رایتون آمریکا و شرکت کانگزبرگ نروژ با همکاری یکدیگر تولید می کنند و از سال 2008 میلادی دو طرف روی آنها کار کرده اند و انتظار می رود که این طرح تا سال 2025 میلادی در ژاپن نهایی شده و روی جنگنده ها سوار شود.

بر اساس این گزارش انتظار می رود که ژاپن در آینده نزدیک 42 فروند از جنگنده های اف 35 آ از آمریکا تحویل بگیرد و پس از آن نیز سفارش خرید دیگری به این کشور خواهد داد.ژاپن به طور جدی نگران آزمایش های موشکی بالستیک کره شمالی است و در حال تقویت سامانه های دفاعی موشکی خود می باشد و در این مسیر از کمک های فنی و سامانه های ضد موشکی آمریکا بهره می گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کیان IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    34 31
    ژاپنی ها ظاهرا خیلی پیشرفته هستند ولی از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک هیچ اختیار و استقلالی از خود ندارند. آنها مانند یک کندوی عسل مرغوب هستند که اختیارشان دست کندو دار است. دولت ژاپن کاملا تحت اختیار دولت آمریکا و تحت اوامر او به عنوان یک ایالت عمل می کند ولی ظاهرا قدرت اقتصادی به حساب می آید. البته نمی تواند اقتصاد آمریکا را هیچگونه تهدید نماید. روزی یکی از مسولین عالیرتبه کشورمان می گفت ما باید یک ژاپن اسلامی بشویم. ولی اگر اسلامی بشویم اصلا ژاپن نمی شویم. چون هدف اسلام ژاپن شدن نیست.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
      24 17
      اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟!!!
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    15 9
    کیان زیاد به مغزت فشار نیار به لکنت زبان افتادی خودتم نفهمیدی چی گفتی خخخخ ژاپن جز ده قدرت نظامی برترِ جهانه تجهیزات نظامی ژاپن خیلی پیشرفتست و تنها کشوری بود که در زمان جنگ جهانی زیردریایی میساخت اینکه بعضی تجهیزاتی که کم داره رو از امریکا تهیه میکنه این طبیعیه تمام کشورهای اروپایی هم همینکارو میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس