ولایتی

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت:‌دانشگاه آزاد در رابطه با کدرشته محل‌های کارشناسی ارشد مطابق قانون عمل می‌کند و انتظار داریم کارشناسان وزارت علوم نیز به قانون مراجعه کرده و اعمال سلیقه شخصی نکنند.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی درباره وضعیت رشته محل های دانشگاه ازاد در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه  یک اظهار داشت: تکذیبیه سازمان سنجش درباره سخنان شب گذشته سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر یک اعمال سلیقه درباره قانون‌ است.

وی افزود: آنچه که درباره رشته محل های  دانشگاه آزاد تایید شده و شب گذشته توسط سرپرست محترم دانشگاه ‌اعلام شد، قانون دارد.

ولایتی درباره قانون مستند در این خصوص گفت: سال ۱۳۶۷ زمانی که مرحوم‌ آیت الله هاشمی رئیس مجلس بودند چون در آن زمان هم با برخی اعمال سلیقه های وزارت علوم درباره دانشگاه آزاد مواجه بودند به شکلی که‌ با توسعه دانشگاه مخالفت می کردند، ایشان مجبور شدند کار را به مجلس واگذار کنند.

وی در همین‌ زمینه افزود : در سال ۶۷ در مجلس قانونی تصویب شد که توسعه رشته ها توسط سه نفر یک‌ نماینده از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی، یک نماینده از سوی دانشگاه آزاد و یک نماینده از سوی وزارت علوم‌ انجام شود.

ولایتی افزود: در این سالها رشته های مختلف قریب سه هزار رشته ارشد و رشته های دیگر تصویب شد. مجموع این رشته ها چیزی حدود ۲۴۴ صفحه است که امضای سه نماینده مذکور را دارد که اگر لازم شد امضای این نمایندگان را نشان می دهیم که مشخص شود همه نمایندگان این موضوع ‌را تصویب کردند.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی  با اشاره به رویکرد وزارت علوم  و کارشناسان این وزارت خانه در قبال رشته محل های دانشگاه آزاد گفت: برخی از ایراداتی که بعضی از کارشناسان وزارت علوم به این مسیله گرفتند نه همه کارشناسان ما از آقای دکتر خدایی تشکر می کنیم که ما را خیلی همراهی کردند و می کنند اما برخی کارشناسان وزارت علوم ‌بر اساس سلیقه خود نظر می دهند  سلیقه یک کارشناس وزارت علوم‌ ناقض قانون نیست.

ولایتی افزود : دکتر امیدوار رضایی معاون پارلمانی دانشگاه آزاد سوالی را اخیرا از معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی در این‌باره پرسیدند که آیا قانون سال ۶۷ هنوز هم معتبر است که ایشان پاسخ مثبت دادند.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت به واسطه برخی تشکیک‌هایی که در زمان دکتر میرزاده به‌رشته محل ها گرفته شد به دیوان عدالت اداری شکایت شد که این دیوان به نفع دانشگاه رای داد.

وی خاطر نشان کرد: ما قانون را اجرا می کنیم درخواستمان از کارشناسان وزارت علوم این است به قانون مراجعه و اطلاعات قانونی خود را بیشتر کنند.

ولایتی در همین زمینه گفت: همین امروز یک صد نفر از نمایندگان مجلس تذکری را به وزیر علوم آماده کردند که چرا وزارت علوم دربرابر قانون مصوب مجلس بیانیه مخالف صادر می کند. ناقض قانون مجلس را خود مجلس باید صادر کند نه جایی دیگر.

ولایتی درباره اینکه آیا مشکل رشته محل ها تا پایان زمان انتخاب رشته حل می شود گفت: ما ثبت نام می کنیم کاری به این نداریم بیانیه فلان کارشناس وزارت علوم چه می گوید.

وی تاکید کرد:  به دانشجویان  و اساتید در این زمینه اطمینان خاطر می دهیم بنده به عنوان رئیس هیت امنا و هیات موسس این دانشگاه با قاطعیت این مساله را می گویم و خودم را حافظ کیان و کمیت و کیفیت این دانشگاه می دانم. یک واحد دانشگاهی نباید کم شود. بر اساس این بیانیه واحدهای حدود ۳۵۰ شهر تعطیل می شود.

ولایتی افزود: یکی از نکات طنز آمیز این است که برخی از رشته محل هایی که مجوز آنها حذف شده است برای دوره دکتری به آنها مجوز دادند. اگر دانشگاهی برای دکتری صلاحیت دارد آیا برای ارشد صلاحیت ندارد به نظر می رسد این در هم ریختگی وزارت علوم باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: ما به کار خود ادامه می دهیم. کاری به اجازه جایی نداریم. اجازه ما را قانون صادر کرده است. مر قانون‌ را عمل می کنیم و به هیچ وجه تحت تاثیر این شایعات قرار نمی گیریم.

ولایتی افزود به دانشجویان و اساتید دانشگاه این تاکید را می کنم سر جای خود باشند. در سالی که رهبری آن را سال اشتغال اعلام کرده است با این کار بی حساب که ما البته تبعیت نخواهیم کرد هزاران نفر از اساتید ما بیکار و دهها هزار دانشجو سرگردان می شوند. نمایندگان مجلس نگران این وضعیت هستند و ظرف یک روز تذکری آماده کردند. چون‌بسیاری از این شهرها به این مراکز آموزش عالی وابستگی دارند و این مساله بومی سازی را خدشه دار می کند.

وی درباره وضعیت دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته محل های حذف شده گفت: کشور قانون دارد و تکلیف این چیزها را قانون روشن کرده است. در اسفند سال ۹۴ قانون جدیدی درباره رشته های جدید دانشگاه تصویب شد که در بندی از آن درباره رشته های تایید شده در قبل از این تاریخ آمده است که آنچه که قبل از این تاریخ مجوز داده شده است معتبر است اگر  قرار است از این پس رشته ای تاسیس شود باید اجازه بگیرند.

وی تاکید کرد:  تمام این نزدیک به سه هزار رشته مربوط به قبل از سال ۱۳۹۴ معتبر است.

ولایتی در بخش پایانی این گفتگو درباره ابهاماتی که از ابتدای مسئولیت وی در هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد بنا بر سابقه فعالیت های سیاسی اش گرفته می شود نیز گفت بنده پزشک هستم .فوق تخصص اطفال دارم و شاگرد مرحوم دکتر قریب هستم.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: قریب ۴۳ سال است در دانشگاه تدریس می کنم. در سال ۷۱ عنوان استاد تمام و در سالهای اخیر استاد ممتاز شدم. توفیق تدریس به هزاران نفر از پزشکان جوان کشور در دانشگاه پزشکی شهید بهشتی و تهران را داشتم.

وی ادامه‌داد:  بیش از ۲۰۰ مقاله در رشته پزشکی در خارج از کشور داشته و رتبه خوبی در مقالات خارجی دارم. آخرین مقاله ام در مجله علمی نیچر چاپ شده است که اهمیت بالایی دارد و دومین آن‌هم به زودی چاپ می شود. یکی از مقالات بنده تنها ۵۰۰ ارجاع داشته و دو کتاب پزشکی بنده به عنوان کتاب اول پزشکی در دو سال شناخته شد. یکی از کتاب های بنده در زمینه بیماری های عفونی سالها کتاب درسی رشته پزشکی بود و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب دانشگاه پزشکی تاسیس کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    22 5
    باید خیلی محکم جلوی زیاده خواهی وزارت علوم که توسط باند رئیس سابق دانشگاه آزاد تحریک شده اند ایستاد
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
      7 0
      این است انتقام میرزاده. جالا بگویید در ایران فساد سازمان یافته وجود ندارد!
    • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
      1 6
      برادر عزیز ما هر دو ایرانی هستیم و هر دو از خوانندگان سایت مشرق و این نشون دهنده علاقه ما به نظام و انقلابه... اما یه کم منطقی باشیم ماجرای برکناری آقای میرزاده رو من با ادله دو طرف خوندم ... واقعا آقای ولایتی دوست داشتنی تسلیم فشارهایی شدن که موجب بی قانونی شده و این پذیرفته نیست ... چطور ایشون الان وزارت علوم رو دعوت به قانون میکنند ... لطفا پاسخ بدهیم نه هتاکی
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    6 2
    آنقدر از عوض شدن سرپرست دانشگاه آزاد کینه دارند که تلافی آن را بر سر دانشجوهای بدبخت و استادان درمی آوروند واقعا جای تاسف دارد آخه ما چه گناهی کردیم که رشته محل خودمون رو تو شهر خودمون حذف کردند . آخه سیاسی بازی رو تا کجا و به چه قیمتی میخواین ادامه بدین؟
  • حسین IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    7 1
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    4 1
    این خود فساده اگر مدعیان فیاد در کشور واقعا به فکر مبارزه با فساد باشند.
  • طرفدار IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    5 4
    درود بر مرد دانا دکتر ولایتی بنده ،بر علم ودرایت ایشون ایمان دارم
  • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    9 3
    حالا که دست بعضی ها از پول دانشگاه آزاد قطع شده ئارند کارشکنی میکنند
  • محمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    5 1
    سلام من امسال کنکور ارشد کامپیوتر داشتم نزدیک ۴ ماه اخر کنکور درس های کنکور منابع کنکور عوض کردن بعدش کنکور ازاد و دولتی یکی شدش اصلا طرف یکسال زحمت میکشه باز نمیتونه جای خوب قبول بشه بخصوص ما که دانشگاه دولتی شهرستان هستیم هم امکانتات و هم اساتیدی مثل دانشگاه دولتی پایتخت نداریم حالا که تو ماه اخر کنکور اومدن بعضی درس های کنکور عوض کردن رفتیم سر جلسه کنکور فهمیدیم که سنجش چه اشتباهی کردش سنجش دروس تخصیص رشته های معماری کامپیوتر و نرم افزار رو ندادن اشتباه در دفترچه اول قرار دادن دفترچه اول هم دیگه ندادن سوال های اشتباه و تخلفات زیاد دیگه حالا بعد کنکور که همه دانشجو ها که اعتراض کردن اصلا به حرف ما گوش نکردن حالا هم ظرفیت دانشگاه ازاد رو حذف کردن امسال بدرترین روز های زندگیم شدش این همه زحمت اخرش هیچی یعنی قشنگ سنجش ... دلش خنک نشده بعد این همه کار حالا اومده چوب کرده تو استین دانشگاه ازاد
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    8 3
    قانون یعنی هرچی كه وزارت علوم میگه و تیم سرمایه دار حامی روحانی. مخالف باشی کارت تمامه. یا افراطی میشی یا پرونده دار و ... زیاد دارن.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    6 6
    وزارت علوم دارد فساد میکند. باید خجالت بکشد. این خود فساد است که دانشگاه آزاد را دارند نابود میکنند چون از دست تیم اکبر هاشمی خارج شده
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    7 3
    دانشگاه آزاد بیاید سمت ملت همه چیز درست خواهد شد. ولایتی مدیر و مدبر است
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    7 1
    دانشگاه آزاد الان باید حرفه ای کار کنه و مقابل تیم مفسدین دقیقتر عمل کنه. مردم خبر ندارند چیز میگذره در پشت پرده و فکر میکنن منطقی است
  • رضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    5 1
    دانشگاه آزادبایدمنحل بشه بجزبیکارتحصیلکرده تحویل جامعه دادن کاری نکرده..رشته هایی که بازارکارندارندواشباع شدندبایدحذف شوند.
  • دانشجوی دکترا IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    0 1
    وضعیت علمی دانشگاه آزاد بحرانی است. سطح علمی دانشگاه آزاد خیلی پایین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس