13960318000386_PhotoA.jpg

شعری که توسط برادران متعهد و انقلابیم سروده شده بود و قبل از نماز عیدسعید فطر توسط برادر عزیزم حاج میثم مطیعی قرائت شد، بسیار پرشور ،حماسی ،عدالتخواهانه ،تحسین برانگیز و قابل دفاع بود.

 به گزارش مشرق، محمدمهدی عبدالهی پیرامون شعری که توسط چند شاعر انقلابی سروده شد و در روز عید سعید فطر توسط میثم مطیعی خوانده شد نوشت: 

شعری که توسط برادران متعهد و انقلابیم سروده شده بود و قبل از نماز عیدسعید فطر توسط برادر عزیزم حاج میثم مطیعی قرائت شد، بسیار پرشور، حماسی، عدالتخواهانه، تحسین برانگیز و قابل دفاع بود.

کما اینکه بعد از پایان هر بیت صدای تکبیر و تشویق حاضران در مصلی به گوش می رسید.

در مورد شعر عید حرف های زیادی چه موافق و چه مخالف زده شد.
ولی به نظر بنده از ویژگی های برجسته شعر عید، مفاهیم و معانی و مضامین گسترده موجود در آن با حفظ ارتباط عمودی ابیات می باشد.
ابیاتی در قالب نقد آورده شده بود ولی این بدان معنی نبود که کل شعر، شعر اعتراضی و نقادانه باشد بلکه هم درون مایه دینی، هم اخلاقی، هم اجتماعی هم حماسی وهم اعتراضی داشته و البته به شخص یا گروه خاصی هم اشاره نداشته است.
البته اگر نقدی در بعضی از ابیات آن آورده شده است، بسیار منصفانه و مؤدبانه و دلسوزانه بود و در هیچ بیتی از آن، هیچگونه توهینی به دولت محترم و مسئولین مشاهده نشده است.
از لحاظ فنی و ادبی هم کاملا قابل دفاع است.
البته باید در نظر داشت بوطیقای شعر هیئت با شعر ارائه شده در انجمن های ادبی اندکی متفاوت است و این بدان معنی نیست که شعر مذکور فاقد آرایه های شعری می باشد بلکه به اقتضای جمعیت و زمان و محل برگزاری نماز و ...ایجاب می نماید اینچنین باشد.
مداح محترم را نیز به خوبی می شناسم، هیچگونه انگیزه شخصی و مغرضانه و...نداشته و در صدد حمایت محض از ولایت و همچنین نزدیک کردن دل ها به رهبری و آرمان های ایشان می باشد.
میثم مطیعی صدای محرومان و مستضعفان و رنج کشیدگان در روز عیدسعید فطر بود و از این تریبون جهت بازگو کردن درد ها و رنج های مردم به خوبی و بدون هرگونه توهینی بهره برد و اینجاست که رهبر معظم انقلاب به خوبی اشاره کرده اند:مطیعی از رویش ها و برکات انقلاب است.
این هجمه های گسترده علیه مداح دلسوز و انقلابی و همچنین شاعران متعهد و انقلابی به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست بلکه کسانی که چنین توهین های سخیفی را به راه انداخته اند خواسته یا ناخواسته جریان مقدس شعر انقلاب را نشانه رفته اند تا دیگربار کسی جرأت سرودن و خواندن اشعار به روز و انقلابی را نداشته باشد.
حال آنکه رهبر ادیب انقلاب همواره نسبت به سرودن اشعار متعهد، دغدغه مند، موضع مند، انقلابی و به روز و همچنین حمایت همه جانبه از مظلومان و محرومان عالم تاکید داشته
و دارند از جمله قضایای برجام، بدعهدی آمریکا، جنایات ظالمان در یمن و بحرین و فلسطین و کشمیر و ...، جنایات آل سعود و ...
که اینها می بایستی با زبان شعر بازگو شوند.
از برکات شعر عید فطر از منظر دیگر موضع مند بودن و زنده بودن آن است و تشویق و تکبیر حاضران حاکی از آن است که هنوز شعر در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اینجاست که رهبری معظم فرموده اند گاهی یک بیت شعر کار ساعت ها بحث مستدل را می نماید و تاثیرگذاری آن بیشتر است و این اهمیت شعر را می رساند.
چه خوب است مسئولین محترم و جناح های مختلف به جای ناراحتی و عصبانیت و فرافکنی، این نقدهای دلسوزانه را که توسط سربازان جبهه فرهنگی انقلاب در قالب شعر ارزشی بازگو شده است را به فال نیک گرفته و با تلاش و همت مضاعف و روحیه جهادی، ان شاءالله در رفع مشکلات و معضلات موجود کشور، اقدام و عمل نمایند و امید است توفیق الهی یار و مددکارشان باشد.

در پایان به برخی از نمونه های برکات نقد از منظر رهبری انقلاب اشاره می نمایم:

_انتقاد در جامعه چیز خوبی است، زیرا انتقاد موجب می شود انتقاد شونده بتواند نقاط قوت و ضعف خود را بفهمد و این به پیشرفت کار کمک می نماید. (٨١/٤/٥)
_از انتقاد نه بترسید و نه خشمگین و ناامید شوید، اینطور نباشد که اگر روزنامه یا شخصی به بخشی از بخش های دولت یا به کاری که دولت پدید می آورد، انتقاد می کند، مسئولان آن بخش یا مسئولان دولتی سراسیمه شوند. (٨١/٦/٤)

_انتقاد به معنای تضعیف نیست اگر دلسوزانه و منصفانه باشد کمک هم می نماید. (٨١/٦/٤)
_برای شنیدن نقد، سینه گشاده و روی باز و گوش شنوا داشته باشید، هیچ ضرری نمی کنید از اینکه از شما انتقاد کنند. (٨٨/٦/١٨)
_از انتقاد اصلا عصبانی نشوید و از آن استقبال نمایید(٨٦/٦/٤)

و من الله التوفیق

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    0 0
    حالا بالاخره شعرانتقادي بوده يا نبوده ؟!!!
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    15 4
    شیر مادر حلالت میثم جان...مرگ بر اسرائیل...تا اخر پشت سپاه هستیم
  • محسنک IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    1 4
    بهتر بود این اشعار در جای و زمان دیگری اجرا میشد نه در حضور روحانی که باعث تحریک او و رسانهای حامی او شد و این تنشها برای امنیت کشور خوب نیست و بهتر است رسانه حامی روحانی و اصولگرایان دست از این تنشها بردارند که حسن روحانی بدنبال همین تنشها برای امنیتی کردن فضای سیاسی است
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    0 0
    متاسفم
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    6 4
    این شعر خیلیا رو سوزوند!
  • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    9 3
    کسی که ریگی به کفشش نباشه ناراحت نمیشه
  • روح الله IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    10 5
    زنده باد مطیعی /// مرگ بر مزدوران پست فطرت امریکای شغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس