فیلم/ چنگ و دندان نشان دادن آمریکا برای برجام

فارین پالیسی مدعی است که تیم جدید کاخ‌سفید خواهان ورود نیروهای ارتش آمریکا به نبرد زمینی با ارتش سوریه و متحدانش در جنوب این کشور است اما برخی ژنرال‌های پنتاگون، با این خواسته مخالفت می‌کنند.

به گزارش مشرق، با افزایش چشمگیر دفعات درگیری مستقیم میان ارتش سوریه و نیروهای پنتاگون در جنوب این کشور جنگ‌زده در هفته اخیر، نشریه فارین‌پالیسی به پشت پرده موافقت‌ها و مخالفت‌های مهره‌های تأثیرگذار واشنگتن با به راه افتادن یک جنگ تمام‌عیار در سوریه پرداخته است.

جنگنده‌های ارتش آمریکا طی هفته اخیر، یک فروند جنگنده سوخو 22 و یک پهباد ارتش سوریه را سرنگون کردند؛ آمریکایی‌ها مدعی‌اند که هر دو پرنده به سمت نیروهای تحت حمایت آنها شلیک کرده حال آنکه جنگنده سرنگون‌شده، از مأموریت بمباران پایتخت خودخوانده داعش یعنی رقه بازمی‌گشته است.

در این گزارش آمده که «اِزرا کوهن» از مدیران ارشد شورای امنیت ملی آمریکا و «دِرک هاروی» مشاور اشد خارومیانه این شورا، به شدت در پی جنگ تمام‌عیار ارتش آمریکا با نیروهای مستقر در جنوب سوریه هستند ولی برخی دیگر از جمله ژنرال «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، با این رویکرد مخالف‌اند.

فارین‌پالیسی نوشته که متیس و مقامات ارشد وزارت خارجه با رویکرد مقامات کاخ سفید برای باز کردن جبهه نبرد با نیروهای ایرانی مستقر در جنوب سوریه مخالف‌اند و می‌گویند که این کار می‌تواند باعث «رویارویی خطرناک با ایرانیان» شود.

گفته می‌شود که علاوه بر متیس، ژنرال «جوزف دانفورد» فرمانده ستاد مشترک ارتش و «برت مک‌گورک» دیپلمات ارشد آمریکایی ناظر بر فعالیت ائتلاف ضدداعش هم مخالف رویارویی مستقیم آمریکا با نیروهای تحت حمایت ایران در جنوب سوریه و همگی خواستار متمرکز باقی ماندن تلاش‌ها بر نابودی داعش و آزادسازی رقه هستند.

این اولین باری نیست که متیس و دانفورد با ماجراجویی‌های نظامی میهمانان جدید کاخ سفید مخالفت می‌کنند. پیش از این مقامات دولت ترامپ از پنتاگون خواسته بودند که به جای تقویت نیروهای محلی کُرد و عرب سوریه، از سربازان آمریکایی برای نبرد مستقیم با داعشی‌ها استفاده کند که این دو فرمانده ارشد، با آن مخالفت کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس