کد خبر 740335
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
سوروس

یک میلیاردر مشهور بین المللی بر این باور است که برگزیت یک گزینه و پیشنهاد باخت-باخت برای بریتانیا و اتحادیه اروپا خواهد بود.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جورج سوروس میلیاردری که در سال ۱۹۹۲ میلادی با شرط بندی علیه پوند انگلیس، مشهور شد، در سخنانی تاکید کرد: بریتانیا در حال حرکت به سوی نقطه عطفی است که در آن شاهد افول اقتصادی خواهد بود و این افول اقتصادی احتمالا موجب خواهد شد تا برگزیت مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعیت اقتصادی در حال نمایان کردن ابعاد گسترده‌ای از برگزیت است، آن هم پس از همه پرسی برگزیت در ۲۳ ژوئن سال گذشته که ۵۲ درصد مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند. لحظه واقعی به سرعت در حال نزدیک شدن است.

وی افزود: واقعیت این است که برگزیت یک گزاره باخت- باخت برای بریتانیا و اتحادیه اروپا است. نمی توان از برگزیت بازگشت ولی مردم می توانند ذهنیت خود را تغییر دهند.

در حالی که چند ساعت پس از اعلام نتایج همه پرسی برگزیت، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا بیش از ۲۵ درصد کاهش یافت ولی اقتصاد ۲.۵ تریلیون دلاری بریتانیا تاکنون در برابر شوک ناشی از نتایج همه پرسی، مقاومت کرده است.

کاهش ارزش پوند موجب افزایش نرخ تورم و افت هزینه های مصرفی شده و این مساله موجب شده است تا بریتانیا که یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی را در بین گروه ۷ داشته، در اوایل ۲۰۱۷ پایین ترین سرعت رشد اقتصادی را داشته باشد.

افزایش قیمت ها و کاهش رشد دستمزدها به چالش بزرگی برای مقام های بانک مرکزی انگلیس تبدیل شده است که قصد داشته اند نرخ بهره را برای مقابله با تورم، افزایش دهند.

سوروس گفت: خانوارهای بریتانیایی درک خواهند کرد که استانداردهای زندگی رو به کاهش است و آنها باید عادت های خرج کردن خود را تعدیل کنند. میزان بدهی خانوارهای بریتانیایی به زودی افزایش خواهد یافت و آنها مجبور خواهند بود تا بخش بیشتری از درآمد خود را صرف پرداخت بدهی کنند.

بریتانیا بر اساس جدول زمان بندی شده قصد دارد تا مارس ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

پس از اینکه ترزا مِی در ۲۹ ماه مارس گذشته با ارسال نامه‌ای فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به جریان انداخت، اتحادیه اروپا و لندن یک برنامه‌زمانی دوساله برای نهایی کردن خروج انگلیس از این اتحادیه در پیش روی خود دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس