احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)

مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: دو هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی درگیر ارائه خدمات ویژه شب‌های قدر به مردم بودند.

به گزارش مشرق، امین درخشان، مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، درباره آمار ارائه خدمات بهداشتی درمانی در شب‌های قدر در سراسر کشور گفت: در سه شب قدر با همکاری کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان‌ها اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها کردیم و در این چادرهای سلامت خدمات ویزیت رایگان، مشاوره و خدمات پیشگیری به مردم ارائه شد.

وی با بیان اینکه در هر شب قدر در سراسر کشور 600 ایستگاه سلامت برپا شد، تصریح کرد: اعضای بسیج جامعه پزشکی مجموعا در سه شب قدر در 1800 ایستگاه سلامت به مردم خدمت رسانی کرده‌اند.

مراجعه 450 هزار نفر به ایستگاه‌های سلامت سراسر کشور در شب‌های قدر

درخشان، در ادامه افزود: دوهزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی درگیر ارائه این خدمات ویژه شب‌های قدر به مردم بودند که جمعا در سحرگاه‌های ماه مبارک رمضان نزدیک به 6 هزار نفر به ارائه خدمات بهداشتی درمانی پرداختند؛ همچنین حدود 450 هزار نفر از مردم به این ایستگاه‌ها مراجعه داشته‌اند و خدمات بهداشتی و ویزیت رایگان را دریافت کردند.

ارائه مشاوره بهداشتی_ درمانی به مردم

وی با اشاره به اینکه در ایستگاه‌های سلامت هیچ گونه دارو یا کارهای درمانی انجام نشده است، متذکر شد: در این چادرهای سلامت بیشتر ارائه مشاوره‌های پزشکی به شکل کلامی و مباحث پزشکی به مردم را داشتیم به این شکل که توسط کادر درمانی با مردم صحبت می‌شد و به آنان درباره قند و فشار خون یا سرگیجه و سایر بیماری‌ها مشاوره داده می‌شد.

مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که آیا برپایی تعداد خاصی ایستگاه سلامت را در سراسر کشور در نظر گرفته بودید؟ گفت: ما برپایی تعداد خاصی چادر سلامت را در نظر نگرفته بودیم اما پیش از ماه رمضان به همه استان‌ها ابلاغ شد که با توجه به اینکه در سال گذشته از اقدام انجام شده، توسط رهبر معظم انقلاب تقدیر شده بود، تلاش کردیم که ایستگاه‌های سلامت امسال با برنامه ریزی منسجم و سازماندهی انجام شود.

وی ادامه داد: تصاویر و آماری که از استان‌های کشور به دست ما رسیده، نشان داده که استقبال و حضور همکاران بسیج جامعه پزشکی در ایستگاه‌های سلامت خوب بوده است.

این مقام مسئول به این موضوع اشاره کرد که با توجه به وسعتی که برخی استان‌ها دارند انتظار برپایی چادرهای سلامت بیشتری از سوی آنان را داشتیم که برای سال‌های آینده ما این موضوع را لحاظ می‌کنیم.

تلاش بیش از توان برخی استان‌های کشور در برپایی ایستگاه‌های سلامت

درخشان، در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برخی از استان‌ها نیز بیشتر از ظرفیت خود در برپایی چادرهای سلامت، خدمات رسانی کردند که این موضوع نیز جای تقدیر دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس