کد خبر 739028
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
دستگیری فروشندگان مواد مخدر در مشهد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۸۰۰ خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد مخدر در کردستان دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ عباس نظری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران‌ که در سازمان بهزیستی کردستان برگزار شد، با تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت جمع‌آوری معتادین در استان مشخص نیست اما در مأموریت مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادین متهاجر و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر محدودیت برخورد نداریم.

وی گفت: در استان کردستان مواد صنعتی به عنوان کراک وجود ندارد و حتی این مواد صنعتی در سطح کشور جمع شده و رسانه‌ها باید در تیتر اخبار و گزارش‌ها مواظب باشند و با دقت مسائل مربوط به مواد مخدر را با استناد کامل از منابع خبری موثق دریافت کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان تصریح کرد: وضعیت استان کردستان در زمینه مواد صنعتی نسبت به سایر استان‌های کشور، وضعیت پاکی دارد و همچنان وضعیتمان سفید است.

وی گفت: در زمینه جمع‌آوری معتادین متهاجر مشکلات خاصی پیش‌رو داریم و در ظرف کمتر از 24 ساعت نیروی انتظامی استان کردستان 300 معتاد متهاجر استان را جمع‌آوری کرد اما به تنهایی این امر جوابگو نیست.

نظری افزود: تعداد پذیرش افراد معتاد در کمپ‌ها از 40 نفر به 130 نفر ارتقا یافته و اگر ظرفیتی در همین راستا انجام شود و نهادهای دولتی کمک کنند جمع‌آوری معتادین متهاجر کاری ندارد.

وی با اشاره به جمع‌آوری خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در خیابان طالقانی سنندج اظهار کرد: در بسیاری موارد اگر ماموریتی در خصوص جمع‌آوری معتادین و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این خیابان اجرا شده دستفروشان اقدام به اعتراض و هیاهو و سر و صدا کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان گفت: در طول سه ماهه نخست امسال 800 نفر از خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سطح استان دستگیر شده‌اند.

کشفیات مواد مخدر در کردستان 158 درصد افزایش یافت

وی گفت: استان کردستان از نظر آلوده شدن به مواد مخدر صنعتی جزو استان‌های سفید کشور بوده و ماموریت نیروی انتظامی در این زمینه، جزو اولویت‌های آخر و بر اساس کشفیات مواد مخدر استان در سه ماهه نخست امسال بیشتر این کشفیات تریاک و مواد سنتی و برخورد با این مواد مخدر در سطح استان بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان با اشاره به افزایش 55 درصدی کشفیات مواد مخدر خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از یکهزار و 38 مورد طرح پاک‌سازی نقاط آلوده به مواد مخدر، کنترل محورهای مواصلاتی و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان اجرا شد که نسبت به سال 94 با افزایش 3 درصدی اجرای طرح‌های مقابله مواجه بودیم.

251 مرحله پاکسازی و مبارزه با مواد مخدر در کردستان اجرا شد

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال 251 مرحله پاک‌سازی نقاط آلوده به مواد مخدر استان و کنترل محورهای مواصلاتی و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان اجرا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد اجرای طرح‌ها افزایش داشته است.

نظری افزود: در سه ماهه نخست امسال آمار کشفیات مواد مخدر استان 158 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین ماموریت‌ها در برخورد با مواد مخدر فرا استانی انجام شده، اظهار کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر در کردستان «تریاک و موادسنتی» است.

دستگیری 800 نفر خرده‌فروش مواد مخدر در کردستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان با بیان اینکه در طول سال گذشته 3 هزار و 466 نفر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به سال قبل از آن برابری داشته است، گفت: در سه ماهه نخست امسال 800 نفر خرده‌فروش و توزیع کننده مواد مخدر در کردستان دستگیر شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، 10 درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

وی گفت: در زمینه جمع‌آوری معتادین متهاجر که در سطح خیابان‌ها اقدام به ناامنی می‌کنند سال گذشته در همین راستا 318 نفر معتاد متهاجر دستگیر شدند و از این تعداد 229 نفر به مراکز نگهداری و کمپ‌ها تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز 126 معتاد متهاجر در سطح شهر سنندج جمع‌آوری شده که از این تعداد 124 نفر مورد پذیرش در کمپ‌ها قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا مشکلات حوزه مواد مخدر برطرف شوند و ماموریت‌های نیروی انتظامی به نتیجه برسند، گفت: ساماندهی اماکن مخروبه و متروکه یکی از مطالبات نیروی انتظامی استان کردستان است که آن را پیگیری می‌کنیم

پارک پشت استانداری کردستان محل و پاتوق معتادین و خرده فروشان مواد مخدر

نظری افزود: مکان متروکه استخر انتهای خیابان وکیل سنندج را به کرات پیگیری و مشغول ساماندهی آن هستیم و پارک پشت استانداری کردستان نیز که محل و پاتوق معتادین و خرده فروشان مواد مخدر شده نیاز به ساماندهی است که این مکان‌ها در حال پیگیری هستند.

وی اظهار کرد: اجرای دستورالعمل مراقبت بعد از خروج از کمپ‌ها در حال اجراست و اگر اشتغال برای معتادین بهبود یافته ایجاد شود دوباره به سمت مواد مخدر کمتر روی می‌آورند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس