کد خبر 739014
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
آمریکا و کوبا

نخست‌وزیر ایتالیا طی اظهاراتی سیاست‌های جدید دولت آمریکا در قبال کوبا را اشتباه ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، نخست‌وزیر ایتالیا ضمن انتقاد از سیاست جدید دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال کوبا، آن را ناقض و برهم زننده توافق میان دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کوبا و سیاستی اشتباه تلقی کرد.

«پائولو جنتیلونی» امروز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه «لارپوبلیکا» اعلام کرد: «من از ابتکار عمل فوق‌العاده اوباما در قبال کوبا اطلاع دارم و معتقدم که خلاف آن یک اشتباه است؛ همانطور که خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس اشتباه بود. اما آمریکا به رغم این اختلاف‌نظرها هچنان متحد ایتالیا باقی خواهد ماند.»

وی افزود: «آمریکا متحد اصلی ما باقی خواهد ماند. وضعیت تاکنون اینگونه بود و این گونه ادامه خواهد یافت. من نمی‌خواهم از دموکراسی و آزادی صرفنظر کنم. ما کشوری بزرگ هستیم و باید نظر خود را درباره تصمیمات دولت آمریکا اعلام کنیم حتی اگر با آنها موافق نباشیم.»

اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا در انتقاد از سیاست جدید ترامپ در قبال کوبا در حالیست که وزارت خارجه روسیه نیز سیاست‌های جدید دولت آمریکا در قبال کوبا را سیاست‌هایی ناشیانه خواند و تأکید کرد که این سیاست‌ها آمریکا را به لفاظی‌های دوران جنگ سرد باز می‌گرداند.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ روز جمعه فرمان اعمال محدودیت‌ها و تحریم های شدیدتر علیه آمریکایی‌هایی که به کوبا سفر می‌کنند و همچنین علیه شرکت‌های آمریکایی که با ارتش کوبا معاملاتی را انجام می‌دهند اعمال کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر این اعلام کرد که در حال لغو توافق دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص بهبود روابط با هاوانا است.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در ماه دسامبر 2014 از عادی‌سازی روابط آمریکا با کوبا پس از بیش از 50 سال خصومت و دشمنی میان دو کشور خبر داد و در پی آن سفارتخانه‌‌های هر دو کشور یازگشایی شدند و از آن زمان تاکنون ده‌ها قرارداد همکاری میان آنها منعقد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس