کد خبر 738825
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب

داعش اکنون از دو سو در محاصره نیروهای عراقی و سوری است و به تدریج عرصه بر آن تنگ‌تر می‌شود.

 به گزارش مشرق، شعار «باقیه و تمدد» دیگر شعاری که به نفع گروه داعش در عراق و شام باشد، نیست، شمارش معکوس برای ریشه‌کنی این غده سرطانی شوم بدون توقف آغاز شده و «نابودی و برچیده شدن» مهمترین نشانه و ویژگی است که این گروه را تهدید می‌کند و این گروه از دو سو در محاصره نیروهای عراقی و سوری است و به تدریج عرصه بر آن تنگ‌تر می‌شود تا خفه و نابود شود.

صدها کیلومتر را ارتش سوریه و همپیمانانش در عملیات نظامی گسترده‌ خود در حومه شرقی حمص به سمت عمق بیابان سوریه طی کرد تا در ادامه به مرزهای عراق و سوریه در شمال شرقی گذرگاه «التَّنف» برسد و گروه‌های مورد حمایت آمریکا هم در یک مکان بسته در جنوب کشور در محاصره قرار بگیرند بدون اینکه تهدیدهای آن در عرصه میدانی ارزشی داشته باشد.  

یک سرتیپ ارتش سوریه که فرمانده عملیات را برعهده دارد، ‌ گفت: پس از موفقیت مرحله نخست که رسیدن به مرزها بود، نشانه‌های موفقیت و پیروزی ارتش و ناتوانی بقایای تروریست‌ها و آنچه خود را ائتلاف به رهبری آمریکا می‌دانند در برابر نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها نمایان شد، ‌ به همین سبب ما به پیشروی ادامه خواهیم داد و هدف اساسی ما باز کردن شاهراه حیاتی متشکل از چندین گذرگاه و نه یک گذرگاه با عراق دوست‌داشتنی است. شما می‌دانید امتداد عراق کجاست، به سمت ایران و از این سو به لبنان و فلسطین.

وی خاطرنشان کرد: محور مقاومت پیروز شده و نشانه‌های پیروزی اظهر من الشمس است، ما هرگز در این نقطه متوقف نخواهیم شد، ما شعارمان را به وضوح اعلام کرده‌ایم، شعار ارتش عربی سوریه «یا شهادت است یا پیروزی» و شهادت مقدم است، چرا که راه پیروزی است.

این فرمانده ارتش سوریه در واکنش به تجاوزات اخیر جنگنده‌های آمریکا به ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن گفت:‌ هر اندازه بمباران کنند و هر کاری که انجام دهند، هرگز نمی‌توانند ما را از اهدافمان بازدارند،  ضوابط و معیارهای ما فقط دستورات فرماندهی مبنی بر حفظ جان غیرنظامیان در هنگام فعالیت‌های رزمی است و در خصوص مسائل دیگر هیچ چیز مشخصی وجود ندارد.

وی افزود : اینجا سرزمین ما است و تا زمانی که آنها موافقت دولت قانونی سوریه را کسب نکنند، متجاوز قلمداد می‌شوند به همین سبب ما هرگز متوقف نخواهیم شد و هر قدر ما را تهدید کنند، ارزشی ندارد نه امروز و نه فردا و نه روزهای دیگر، ما به ماموریت واقعی خود که ایجاد پیوند و اتصال میان عراق و سوریه است، ‌ خواهیم رسید.

ارتش سوریه که در خلال این عملیات بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع را آزاد کرده است، توانست در یک مدت کوتاه به کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی داعش در امتداد جاده منتهی به مرزها بپردازد تا پس از آن نیروهای ارتش در امتداد این مناطق مستقر شده و تمام نقاط هم امن شود، برای اینکه آماده انتقال به شمال و نبرد دیرالزور و آزادسازی مناطق باقی‌مانده از اشغال داعش شود.

یکی از سربازان شرکت‌کننده در عملیات نظامی می‌گوید: ما اکنون این نبرد را به پایان بردیم، نبرد آزادسازی مرزهای عراق و سوریه و به یاری خدا این مناطق را به کنترل خود در آوردیم و برای آغاز مرحله دوم آماده‌ایم که مرحله شکستن حلقه محاصره دیرالزور و آزادسازی تمام مناطق کشور عربی سوریه است.

روحیه ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در بالاترین سطح خود قرار دارد و ایمان به پیروزی قریب‌الوقوع بیش از هر زمانی است، نقشه میدانی حاکی است که ارتش و همپیمانان صحرای سوریه را از تمام طرف‌ها در محاصره خود قرار داده و داعش امروز ضعیف‌تر از هر زمانی است.

یک سرباز دیگر ارتش سوریه می‌گوید: روحیه نیروهای ارتش بسیار بالاست و به یاری خدا به پیروزی‌های پیاپی دست می‌یابیم و پیروزی‌های بیشتری را در مرزها کسب می‌‌کنیم و به یاری خدا به نابودی تروریست‌ها ادامه خواهیم داد تا همه تروریست‌ها در این سرزمین نابود شوند. من این پیروزی را به جناب رئیس‌جمهور، رهبر وطن و به مردم سوریه دوست‌داشتنی تقدیم می‌کنم.

امیدواری همچنان به بازوان نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش باقی می‌ماند که برای حرکت به سمت دیرالزور آماده هستند تا از آنجا پاکسازی کامل سوریه را پس از نابودی آخرین داعشی در آن اعلام کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس