کد خبر 738437
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
پرچم قطر

خروج نیروهای حافظ صلح قطر از مرزهای میان دو کشور آفریقایی اریتره و جیبوتی سبب تشدید مناقشه مرزی میان آنها شده است.

به گزارش مشرق، جیبوتی همسایه خود اریتره را متهم به اشغال اراضی مورد مناقشه در مرزهای دو کشور کرد و این پس اقدام قطر  در خروج نیروهای حافظ صلح خود از مرزهای میان این دو کشور آفریقایی صورت گرفت.

علی یوسف وزیر خارجه جیبوتی اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح قطر در روزهای ۱۲ و ۱۳ ژوئن از مناطق مورد مناقشه خارج شدند و در همان روز اریتره دست به تحرکاتی در این مناطق زد و هم اکنون بر کوه دمیره و جزیره دمیره به طور کامل مسلط شده است در این صورتی که این اراضی متعلق به هر دو کشور است.

علی یوسف از آمادگی ارتش جیبوتی و شکواییه ای که به سازمان ملل و اتحادیه آفریقا ارائه شده است، خبر داد.

این در حالی است که منابع دیپلماتیک اعلام کردند که قرار است شورای امنیت در جلسه ای پشت درهای بسته در روز دوشنبه این موضوع را بررسی کند.

شایان ذکر است که یک منبع دیپلماتیک جیبوتی قبلا اعلام کرده بود که قطر تصمیم به پایان دادن به تلاش های میانجی گرایانه میان جیبوتی و اریتره گرفته است و در همین راستا نیروهای قطری مستقر در مرزهای دو کشور را خارج می کند و پرونده را به سازمان ملل ارجاع می دهد. دولت جیبوتی نامه ای از وزارت خارجه قطر مبنی بر پایان میانجیگری قطر میان جیبوتی و اریتره دریافت کرده است.  قطر به طور رسمی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل را درباره پایان تلاشهای میانجیگرایانه مطلع خواهد کرد.

منبع جیبوتی اعلام کرده بود: جیبوتی به این تصمیم قطر احترام می گذارد و رایزنی هایی با دوحه درباره پایان ماموریت نیروهایش که در مرزهای میان جیبوتی و اریتره مستقر هستند انجام خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس