کد خبر 738204
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
امید عمیدی

تکواندوکار سابق تیم ملی گفت: به شدت برای فعالیت در مدلینگ علاقه دارم و اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم قطعاً برای همیشه از تکواندو خداحافظی خواهم کرد.

به گزارش مشرق، فدراسیون جهانی تکواندو در تورنمنت بین المللی امارات در سال 94 به طور مستقیم از برخی تکواندوکاران حاضر در مسابقات امارات تست دوپینگ گرفت که در این میان از امید عمیدی  ملی پوش ایرانی حاضر در مسابقات هم آزمایش دوپینگ به عمل آوردند،اما ظاهرا با توجه به مصرف داروی خاص "بتامتازون" تست او مثبت اعلام شد. متاسفانه به همین دلیل مسئولان فدراسیون جهانی محرومیت چهار ساله‌ای برای عمیدی در نظر گرفتند و مسئولان فدراسیون کشورمان نیز به این حکم اعتراض کردند اما پس از بررسی اعتراض ایران به دوپینگ این تکواندوکار ایرانی در کمیته انضباطی، تخفیفی در صدور رای نداشت و این ورزشکار تا چهار سال محروم شد.

امیدعمیدی بدون شک یکی از ورزشکاران خوش اخلاق تکواندوی ایران است که طی سال‌ها فعالیت او در این رشته حتی یک حواشی از او را شاهد نبودیم، اما متاسفانه او پس از سرماخوردگی با استفاده از داروی بتامتازون گرفتار دوپینگ شد و در اوج ناباوری چهار سال از فعالیت در دنیای تکواندو محروم شد. او حالا تصمیم دارد در صورت کاهش پیدا نکردن محرومیت چهارساله‌اش در رشته دیگر و یا حتی به عنوان مدلینگ فعالیت کند.

امید عمیدی با توجه به محرومیتی که برای او در نظر گرفته شده،‌ همچنان در تکواندو فعالیت می کند؟

بله، خوشبختانه تمریناتم را به صورت منظم پیگیری می‌کنم و با توجه به علاقه‌ای که به این رشته دارم همچنان پرقدرت پیگیر این رشته هستم.

گویا اخیرا چند روزی را هم در کشور آذربایجان تمرین داشتید،‌ در مورد این موضوع برایمان بگو.

به خاطر اینکه مثل گذشته کنار دوستانم باشم؛ راهی کشور آذربایجان شدم و چند روزی را آنجا کنار پیام قبادی، سینا بهرامی و میلاد بیگی تمریناتم را پیگیری کردم. خیلی وقت بود که دوست داشتم دوباره در جمع دوستان قدیمی‌ام تمریناتم را پیگیری کنم، دلم برای آنها خیلی تنگ شده بود و خوشبختانه چند روزی را کنار آنها تمرینات منظمی را پیگیری کردم.

آیا با معتمد راهی باکو شدید؟

نه، من تنها راهی باکو شدم و معتمد هم آنجا حضور داشت. همگی با هم در یک سالن تمرین می‌کردیم؛ به هر حال ما سال‌هاست که همدیگر را می‌شناسیم.

پس حواشی اخیری که درمورد پیوستن تکواندوکاران ایرانی به تیم آذربایجان بوجود آمده را تکذیب می‌کنید؟

به هیچ عنوان این صحبت‌ها صحت ندارد، بنده با توجه به مشکلاتی که در بحث دوپینگ برایم رخ داده است نمی‌توانم در اردوهای تیم ملی ایران و لیگ حضور داشته باشم به همین دلیل تصمیم گرفتم برای اینکه حال و هوایم عوض شود راهی باکو شوم. به هیچ عنوان بحث پیوستن ما به تیم ملی آذربایجان صحت ندارد. در حال حاضر هم در تهران حضور دارم و به زندگی شخصی‌ام می‌رسم. متاسفانه نمی‌دانم چرا برخی‌ها دست از سر من برنمی‌دارند و در شبکه‌های اجتماعی برایم حاشیه‌سازی می‌کنند. من به اندازه کافی غم و غصه دارم و خواهش می‌کنم که دوستان به گرفتاری‌های من بیش از این اضافه نکنند.

آیا برای کاهش محرومیت خود اقدام کرده‌ای؟

من تمام تلاشم را می‌کنم تا شاید محرومیتم کم شود، به هر حال من از داروهای نیروزا برای دوپینگ استفاده نکرده بودم؛ متاسفانه پس از مشکل سرماخوردگی که برایم بوجود آمده بود، دارویی را مصرف کردم که نمی‌دانستم جزو داروهای ممنوعه است و به همین دلیل تست دوپینگم مثبت شد. متاسفانه فدراسیون جهانی 4 سال برایم محرومیت در نظر گرفته است. در حال حاضر یکسال از آن سپری شده و 3 سال دیگر باقی مانده، اما در تلاشم که شاید بتوانم راهکاری برای خروج از این مشکل پیدا کنم.

آیا مسئولان فدراسیون کشورمان نمی‌تواند از طریق فدراسیون جهانی برای کم شدن دوران محرومیت شما اقدام کنند؟

واقعا نمی‌دانم که مسئولان فدراسیون چنین لابی را دارند که بتوانند برای حل مشکل من اقدام کنند یا خیر، اما فقط این را می‌دانم که امید عمیدی خیلی زود فراموش شد. متاسفانه در این مدت هیچ کسی حال من را نپرسیده و حتی یک تماس تلفنی هم با من نمی‌گیرند، اصلا گویا کسی به اسم امید عمیدی در تکواندو نبوده است.

در صورت حل نشدن مشکل محرومیت، برنامه‌ای برای فعالیت خود در رشته دیگر را داری؟ 

ابتدا تلاش می‌کنم تا مشکلم حل شود، در غیر این صورت برای همیشه از تکواندو خداحافظی خواهم کرد. به هر حال چاره‌ای ندارم، وقتی کسی در ایران به ورزشکار خود در چنین شرایطی بها نمی‌دهد ورزشکار باید چه کار کند؟! من 26 ساله‌ هستم و خیلی زود است که از دنیای ورزش خداحافظی کنم، متاسفانه در طول این سال‌های که ورزش کردم خیلی درآمد مالی نداشتم و در واقع هیچ آینده درخشانی در انتظار من نیست، پس قطعاً‌ باید در صورت حل نشدن محرومیتم؛ برای آینده‌ام برنامه‌ریزی کنم.

حتی از اطرافیان کسی سراغ شما را نگرفته است؟

متاسفانه باید اینطور بگویم که در تنهایی مطلق به سر می‌برم و به خاطر اشتباهی که عمدی نبوده همه من را فراموش کردند، فقط مرتضی سلطانی چند بار با من تماس گرفته و جویای حالم بوده، به غیر از آن دیگر کسی حال من را نپرسیده است.

این روزها شنیده شده در رشته کیک بوکسینگ هم فعالیت می‌کنی آیا این موضوع صحت دارد؟

بله، چند جلسه‌ای را در تهران در رشته کیک بوکسینگ فعالیت کردم،‌ باربد یکی از دوستانم است که در مالزی زندگی می‌کند. او از قهرمانان ایرانی نامدار در رشته MMA است؛ قرار بر این است او بزودی راهی تهران شود و در مورد فعالیتم در رشته MMA با باربد مشورت خواهم کرد. باربد نیز در گذشته تکواندوکار بوده و در حال حاضر یکی از فایترهای مطرح در MMA است. اگر مشکل محرومیتم حل نشود قطعا سراغ MMA خواهم رفت و یا اینکه در مدلینگ فعالیت خواهم کرد.

دوست داری به عنوان یک مدلینگ فعالیت کنی؟

بله، به شدت برای فعالیت در مدلینگ علاقه دارم و اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم قطعاً فعالیت در مدلینگ را انتخاب خواهم کرد و برای همیشه از تکواندو خداحافظی می‌کنم.

حرف پایانی شما را می‌شنویم.

واقعا تصمیم گرفتن برای رفتن از کشور و دوری از خانواده، دوست و ... تصمیم بسیار سختی است، به هر حال ما ورزشکاران هم دوست داریم زیر پرچم کشورمان افتخار آفرینی کنیم، اما وقتی در شرایط بحرانی کسی به سراغ یک ورزشکار نمی‌رود او هم ناچار می‌شود علی‌رقم میل باطنی کشور خود را ترک کند. ما باید اول دلیل خروج ورزشکارانمان را پیدا کنیم و بعد در مورد رفتن آنها قضاوت کنیم. به هر حال وقتی آینده ورزشکار تامین نباشد او ناچار می‌شود برای ساختن آینده خود ترک وطن کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس