ترامپ

گزارش‌ها حاکی است ۲۰۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا به دلیل اشتغال ادامه دار ترامپ به امور تجاری، علیه وی اقامه دعوی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حدود 200 عضو دموکرات کنگره آمریکا صبح امروز چهارشنبه با تاکید بر اینکه روابط ادامه دار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با درگیری های تجارتی اش، ناقض قانون اساسی کشور است، علیه ترامپ اقامه دعوی کردند.

یو اس ای تودی نوشت که دموکرات های کنگره با انجام این اقدام قانونی بی سابقه علیه رئیس جمهور کشورشان، ترامپ را به نقض ماده حقوق قانون اساسی آمریکا متهم کرده اند که بر اساس آن، مقامات دولت فدرال از پذیرش هدایا و یا عناوین از دولت های خارجی آن هم بدون صدور مجوز کنگره آمریکا، منع شده اند.

بر اساس اظهارات «جان کانیرز» مقام ارشد دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان، این طرح دعوی علیه ترامپ، بیشترین تعداد شاکیان کنگره را در مقایسه با هر دادخواست صورت گرفته علیه رئیس جمهور آمریکا در تاریخ این کشور دارد. این دموکرات آمریکایی اعلام کرده است که این طرح دعوی فارغ از هر گونه احساس تعصب و صرفا به این دلیل صورت گرفته است که ترامپ هیچ گزینه دیگری برای قانونگذاران باقی نگذاشته است.

این روزنامه آمریکایی نوشت که سازمان جهانی ترامپ شامل بیش از 500 نهاد تجاری در حداقل 20 کشور جهان و شامل هتل ها، زمین های گلف و آپارتمان هایی می شود که خیلی از آنها در حال معامله با دولت های خارجی هستند و دولت های خارجی برای برگزاری مراسم خود در هتل های ترامپ و همچنین حفظ واحدهای آپارتمانی خود در ساختمان های ترامپ پول پرداخت کرده اند.

«ریچارد بلومنتال» دموکرات ایالت «کانتیکت» آمریکا گفته است که این دادخواهی علیه ترامپ برای مجبور کردن رئیس جمهور جهت افشای محتوای فعالیت های تجاری شرکت هایش با نهادهای دولت های خارجی ضروری است. بلومنتال تاکید کرده است که ترامپ در حال مداخله در وظایف قانون اساسی اعضای کنگره است.

یو اس ای تودی نوشت که ترامپ تنها رئیس جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا است که کپی اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نکرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس