کد خبر 736923
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
تشکری هاشمی

سیدجعفر تشکری هاشمی با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی مفصل به برخی ابهامات در خصوص انجام استخدام‌ها در شهرداری و شرکت بهره‌برداری مترو تهران پاسخ گفت.

به گزارش مشرق، سیدجعفر تشکری هاشمی معاون منابع انسانی شهرداری تهران صبح امروز با حضور در سیصدوپنجاه‌ودومین جلسه شورای شهر تهران به تشریح برخی از اقدامات در حوزه منابع انسانی شهرداری تهران پرداخت. 

هاشمی تشکری با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم نیروها در مجموعه‌ای شکوفا شوند، باید نیازهای این نیروها تامین شود و موضوع امنیت شغلی این نیروها یکی از موارد مهم در این خصوص است، گفت: امنیت شغلی نخستین پله جهت دستیابی به بهره‌وری و رضایتمندی کارکنان است.

وی در ادامه با اشاره به برخی قوانینی که مبتنی بر آنها جذب و ارتقای نیروهای شهرداری انجام می‌شود از جمله آیین‌نامه شهرداری تهران مصوب سال 58 و اصلاحیه سال 59 (بند ب ماده 2)،  آیین‌نامه برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران (ماده 113)، مصوبه‌های شورای اداری شهرداری تهران و مصوبه‌های شورای شهر تهران می‌باشد. 

معاون منابع انسانی شهرداری تهران در ادامه به موضوع تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به ثابت آزمایشی در سال 95 در شهرداری تهران پرداخت و گفت: تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی نیازمند انجام و توسعه برخی پروژه‌ها بوده است؛ ساخت دریاچه شهدای خلیج فارس، نمایشگاه شهر آفتاب، رشد 200 درصدی سازمان آتش‌نشانی، راه‌اندازی 354 خانه سلامت، فعالیت‌های انجام شده در اراضی عباس‌آباد، راه‌اندازی پردیس تئاتر تهران، 57 خانه فرهنگ، 11 فرهنگسرا و 4 موزه از جمله این اقدامات شهرداری برای تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی عنوان شد. 

هاشمی تشکری در ادامه به اختلاف نیروهای شاغل در شهرداری تهران در مقایسه با سال 84 و خرداد 96 پرداخت و گفت: در سال 84 و در ابتدای مدیریت دکتر قالیباف تعداد 54 هزار و 330 نفر در شهرداری تهران شاغل بوده‌اند و در پایان سال 95 این تعداد با افزایش 2 درصدی به 55 هزار و 394 هزار پرسنل رسیده است. 

وی در ادامه به موضوع تغییر وضعیت شاغلین شهرداری در سال گذشته پرداخت و گفت: پس از پیگیری‌های مختلف در مورخ 26 اسفند 94 از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مجوزی اخذ شد جهت تبدیل وضعیت 5 هزار نفر از شاغلین قراردادی به ثابت آزمایشی در شهرداری تهران که البته شرایطی را در این خصوص برای ما اعلام کردند و تامین اعتبار لازم، برگزاری آزمون در یک فضای رقابتی، وجود پست‌های بلاتصدی در ساختار سازمان و تایید گزینش و صرفا جهت پرسنل قراردادی با مدرک دانشگاهی فوق دیپلم به بالا و تایید شورای اداری شهرداری تهران ضوابطی بود که برای این موضوع اعلام شد. 

به گفته معاون منابع انسانی شهرداری تهران افراد متقاضی این ارتقا با شرایطی از جمله حداقل 3 سال سابقه همکاری در شرکت‌های مورد تایید شهرداری، حداقل اخذ 50 درصد نمره نفر اول آزمون و 60 درصد از امتیازات پیش‌بینی شده قادر به تغییر وضعیت بوده‌اند. 

هاشمی تشکری به ثبت‌نام متقاضیان در تاریخ 20 آذر 95 اشاره کرد و گفت: مدارک این افراد بررسی و اشکالات احتمالی رفع شد و فایل مستندات متقاضیان به سازمان اداری و خدماتی کشور ارائه شد تا افراد واجد شرایط شناخته شوند.

وی در ادامه به برگزاری آزمون استخدامی شهرداری در تاریخ 26 اسفند 95 اشاره کرد و به انجام فرایندهای لازم برای حضور در این آزمون و بررسی‌های لازم به صورت الکترونیکی تاکید شود. 

به گفته تشکری هاشمی 61 درصد از افراد برگزیده در این دوره دارای مدرک تحصیلی لیسانس و 22 درصد دارای مدرک فوق‌ لیسانس هستند که از این میان 74 درصد در مناطق شهرداری و 22 درصد در واحدهای ستادی شهرداری شاغل می‌باشند.

در ادامه معاون منابع انسانی شهرداری تهران به موضوع ساماندهی قرارداد نیروهای پیمانی در واحدهای مختلف و در قالب هادیان شهر اشاره کرد و گفت: برخی از همکاران ما که از طریق پیمانکاران با شهرداری همکاری می‌کردند، شکایت‌هایی را مطرح می‌کردند در خصوص تاخیر و تعلل در پرداخت حقوق و مزایا، عدم پرداخت حق بیمه و عدم کنترل مناسب نیروهای انسانی شاغل و همچنین ایجاد انگیزه و ارتقای تعلق سازمانی و امنیت شغلی کارکنان این پیمانکاری‌ها اشاره کرد. 

به گفته تشکری هاشمی تبدیل قرارداد کار نیروهای تحت پوشش پیمانکاران به قرارداد کار با موسسه هادیان شهر طی دستورالعملی تنظیم شد و با فرایند انجام گزینش و عقد قرارداد با هادیان شهر محقق شد.

وی بر این نکته تاکید کرد که در حال حاضر در شهرداری تهران قریب 98 درصد از شاغلان دارای قرارداد با پیمانکاران مختلف قراردادشان با هادیان شهر انجام شده است.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران در ادامه به موضوع طرحی برخی شائبه‌ها در خصوص استخدام‌های انجام شده در متروی تهران پرداخت و گفت: گفته شده بی‌سوادها را در مترو استخدام کردند، این گفته حداقل از سر دلسوزی نبوده است و وضعیت تحصیلی در مترو در شرایط مطلوبی است و براساس استانداردهای بین‌الملی و آنچه در گذشته وجود داشته است شرایط فعلی کارکنان مترو مطلوب و کارشناسی شده می‌باشد. 

وی از آمادگی شهرداری برای رفع شبهات در خصوص جذب نیرو در مترو خبر داد و تاکید کرد: 70 تا 80 درصد نیروهای متروی تهران تحصیلات لیسانس و فوق‌لیسانس دارند. 

تشکری هاشمی در ادامه به بیان برخی آمارها در خصوص متروی تهران پرداخت و گفت: در سال 86 که شرکت بهره‌برداری مترو تاسیس شد، طول مترو در تهران 89 کیلومتر و دارای 40 ایستگاه، 372 واگن و انجام 400 هزار سفر روزانه بود اما در سال 96 شاهد آمار جدیدی هستیم و هم‌اینک حدود 222 کیلومتر تونل، 114 ایستگاه مترو، 1329 واگن و انجام روزانه 4 میلیون و 740 هزار سفر در روز می‌باشیم. 

معاون منابع انسانی شهرداری تهران انجام استخدام‌های اخیر در مترو را متاثر از رشد و توسعه مترو در تهران دانست.

وی همچنین در خصوص خط 7 متروی تهران در طرح برخی ابهامات در خصوص وجود نگرانی‌هایی در خصوص امنیت این خط گفت: خط 7 براساس اصول بین‌المللی ساخته شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و اگر ایستگاه‌هایی در این خط 7 افتتاح نشده باید گفت که این ایستگاه‌ها در حد سفت‌کاری و نازک‌کاری هستند و برخی از ایستگاه‌ها هم به علت عدم راه‌اندازی پله‌های برقی آنها افتتاح نشده است. 

تشکری هاشمی فاصله زیاد بین سرفاصله قطارها را نیز به دلیل انجام بهره‌برداری عملی از این خط و تشخیص اشکالات احتمالی دانست. 

در ادامه وی از افتتاح حدود 80 کیلومتر خط متروی جدید در قالب خطوط 6 و 8 متروی تهران در هفته‌های آینده خبر داد و تاکید کرد: با افتتاح خطوط 6 و 8 طول خطوط متروی تهران به 300 کیلومتر خواهد رسید. 

در ادامه این توضیحات تشکری هاشمی تاکید کرد: مگر می‌شود مترو را توسعه دهیم و نیروی جدید نگیریم.

وی در ادامه آمار نیروی انسانی در شرکت بهره‌برداری مترو در ابتدای سال 86 را 3 هزار و 993 نفر اعلام کرد و گفت این تعداد در ابتدای سال 92 به 5 هزار نفر رسید. 

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه تعمیرکار و راهبر و عوامل دیگر مترو باید تقویت شوند و این تقویت کار یک هفته و یک ماه نیست، گفت: برخی از نیروهای مترو برای آغاز به کار نیازمند مدت‌ زمان زیادی آموزش هستند. 

معاون منابع انسانی شهرداری تهران موضوع آبگرفتگی در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران در سال 91 و عدم وقوع حادثه برای هیچ یک از مسافران و پرسنل آن ایستگاه را ناشی از آموزش‌های کافی و تخصص کارکنان مترو دانست و آن را قابل افتخار عنوان کرد.

وی در ادامه به موضوع تحصیلات در کارکنان مترو پرداخت و گفت: در حال حاضر 314 نفر فوق لیسانس و 2 هزار و 994 نفر لیسانس و 2 هزار و 99 نفر فوق دیپلم در متروی تهران شاغل هستند.

وی تاکید کرد: برخی ادعاها در خصوص اینکه 50 درصد شاغلان مترو بی‌سواد و زیر دیپلم هستند را توهین به پرسنل مترو دانست. 

تشکری هاشمی همچنین در خصوص مقایسه تعداد نفرات شاغل در متروی تهران به ازای هر کیلومتر خط مترو در مقایسه با متروی سایر کشورها نیز گفت: در متروی مسکو به ازای هر کیلومتر 128 نفر، در هنگ‌کنگ 50 نفر، در آتن 106 نفر و در تهران 41 نفر شاغل هستند. 

وی همچنین با تاکید بر تعداد شاغلین کمتر از این تعداد در کشورهای اروپایی نیز گفت: تکنولوژی متروی ایران مبتنی بر تکنولوژی چینی می‌باشد و این تکنولوژی قابل مقایسه با تکنولوژی‌های موجود در اروپا که قطارهایشان فاقد راهبر می‌باشد، نیست. 

معاون منابع انسانی شهرداری تهران  همچنین یکی از دلایل انجام جذب نیرو در این شرکت را متاثر از گزارش یکی از نهادهای نظارتی دانست و در سال 91 کمبود کارکنان مترو را مورد انتقاد قرار داده و در این خصوص ابراز نگرانی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    0 0
    نمیدونم چرا من به هر دری میزنم یه کاری گیرم بیاد در به روم بسته ست.29 سالم شده هنوز یه شغل ندارم. سنمم رفت بالا از اونطرفم ای بابا ولش کن تو این وقت سحر مارم دعا کنید یه کاری گیرمون بیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس