13960321000666_PhotoA.jpg

جمعی از مقامات خارجی و دیپلمات‌های خارجی مقیم این کشورها با حضور در دفاتر نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ضمن امضای دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

 به گزارش مشرق، در پی حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران و شهید و مجروح شدن جمعی از هموطنان کشورمان، دفاتر یادبودی در محل دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گشوده شد و مقامات، شخصیت‌ها و دیپلمات‌های خارجی مقیم این کشورها با حضور در این محل‌ها به شهدای این حوادث ادای احترام کرده و به دولت، ملت و خانواده شهدا تسلیت گفتند.

بر همین اساس دفتر یادبودی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه گشوده شد و تعداد زیادی از مقامات، سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم هلند با حضور در نمایندگی کشورمان این دفتر را امضا کردند.
«احمد اوزومجو» مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه از جمله مقاماتی بود که با حضور در محل سفارت ایران، دفتر یادبود شهدای کشورمان را امضا کرد.


مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

سفرای کشورهای مختلف مقیم لاهه نیز یا با حضور در سفارت و یا در تماس با سفیر کشورمان مراتب تسلیت دولت متبوع خود به دولت و ملت ایران را ابلاغ کردند.
«بن بوت» وزیر امور خارجه سابق هلند نیز ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، به خانواده شهدای این اقدامات تروریستی تسلیت گفت.

«برت کوندرس» وزیر امور خارجه هلند هم ساعتی پس از این حملات تروریستی آن را محکوم کرده و با خانواده قربانیان این حملات ابراز همدردی کرده بود.

دفتر یادبود شهدای اقدامات تروریستی روز چهارشنبه در تهران همچنین در محل سفارت ایران در داکار پایتخت سنگال گشایش یافت و با استقبال زیاد مقامات رسمی، دیپلمات‌های خارجی مقیم و ... روبرو شد.

سفرا، دیپلمات‌ها، مقامات رسمی دولت سنگال، مقامات و نمایندگان فرقه‌های مذهبی، اساتید دانشگاه، مدیران مراکز ایرانی فعال در سنگال با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران این دفتر یادبود را امضا کرده و ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی با دولت، ملت و قربانیان این حوادث ابراز همدردی کردند.

خانم «رحمت‌الله فای» مدیر آسیا، پاسیفیک و خاورمیانه وزارت خارجه سنگال به نمایندگی از طرف دولت و وزارت خارجه سنگال ضمن حضور در سفارت و امضای دفتر یادبود، حملات تروریستی اخیر در تهران را قویاً محکوم و از طرف دولت سنگال به دولت، ملت و بازماندگان قربانیان حملات تروریستی تسلیت گفت.

دفتر یادبود گرامیداشت قربانیان حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) نیز روز جمعه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی گشوده شد و سفرا، هیات‌های دیپلماتیک و مقامات محلی با حضور در محل سفارت ایران این دفتر را امضا کردند. امضاکنندگان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و خانواده‌های شهدا، این اقدامات سبوعانه را به شدت محکوم کردند.

مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه کنیا و جمعی از سفرای خارجی مقیم این کشور نیز در محل سفارت ایران در نایروبی حضور یافتند.

براساس این گزارش، خانم «امینه محمد» وزیر امور خارجه کنیا نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدامات تروریست‌های تکفیری در تهران را محکوم کرد.

روز جمعه نیز دفتر گرامیداشت یاد شهدای حوادث تروریستی تهران، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو مفتوح شد و بیش از ٥٠ نفر از مقامات ژاپنی با حضور در سفارت ایران این دفتر را امضا کردند.
سفرا، دیپلمات‌های مقیم، مقامات وزارت امور خارجه ژاپن، تعدادی از نمایندگان مجلس ژاپن از جمله «نیشی مورا» دبیرکل گروه دوستی پارلمانی ایران در حزب لیبرال دموکرات و نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ تجاری ژاپن در این مراسم حضور یافتند و اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند.

حوادث تروریستی روز چهارشنبه در تهران واکنش مقامات روس را نیز به همراه داشت. در همین راستا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه، والنتینا ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون، ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی، گنادی اسکلیار رئیس هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه، کریل اسقف اعظم کلیسای ارتدکس روسیه، راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان، آلبیر کرگانوف مفتی جامعه مسلمانان روسیه، شیخ نفیع الله آشیروف مفتی ارشد و رئیس اداره دینی مسلمانان منطقه آسیایی روسیه، گئورگی پالتاوچنکو استاندار استان سنت پترزبورگ، یوگنی کویواشف استاندار استان اسوردلوفسک و رئیس هلال احمر و صلیب سرخ روسیه از جمله کسانی بودند که نسبت به این حوادث واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

علاوه بر آن تعداد زیادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی و تنی چند از ایرانشناسان روسیه ضمن حضور در سفارت کشورمان در روسیه ضمن تقبیح حوادث تروریستی در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، همدردی و همبستگی خود را با ملت و دولت ایران اعلام کردند.

لازم به ذکر است اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز در پیامی خطاب  به محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در ترکیه حوادث تروریستی تهران را به شدت محکوم و با ملت ایران و خانواده شهدا ابراز همدردی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس