بحرین

شهروندان بحرینی با برگزاری تظاهرات ظلم و ستم طایفه‌ای رژیم آل خلیفه علیه شیعیان این کشور را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های بحرینی، صدها شهروند بحرینی شب گذشته با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی بار دیگر با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور تجدید میثاق کردند.

شهروندان بحرینی ظلم و ستم طایفه‌ای رژیم آل خلیفه را که با حمایت طرف‌های منطقه‌ای و تبانی بین‌المللی علیه شیعیان این کشور انجام می‌شود، محکوم کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز سه‌شنبه دوم خرداد به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین یورش برده ضمن به شهادت رساندن 6 تن، ده‌ها نفر را دستگیر کردند.

دادگاه بحرین روز یکشنبه 31 اردیبهشت، شیخ عیسی قاسم را به‌دلیل آنچه «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» خوانده به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

رژیم بحرین همچنین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و فعالان مدنی و سیاسی را به حبس‎های طولانی‌‌‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس