کد خبر 734039
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کواکبیان

نماینده مردن تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کابینه ای در خط مطالبات مردم می خواهیم، اظهار کرد: برخی از اعضای کابینه در این انتخابات دولت را همراهی نکردند بنابراین باید به آنها بگوییم خداحافظ

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری عصر امروز ( سه شنبه) در همایش مطالبات اصلاحات از دولت اعتدال در هتل المپیک تهران اظهار داشت:

٥٠ نفر از اعضای اصلی حزب مردم سالاری در استان ها عضو شورای شهر شده اند.

وی با اشاره به انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری گفت: مردم به حق تشخیص دادند که این کاندیداها خیر الموجودین است و اصلح آنها آقای حسن روحانی است.

کواکبیان تاکید کرد: ما دنبال این نیستیم که به ما پست بدهند بلکه به دنبال استقرار مشی مردم سالاری هستیم و مطالبات مردم را فریاد می کشیم.

*مهمترین خواسته ما از دولت اعتدال تحقق تمام جنبه های مردم سالاری است

وی با تاکید بر اینکه احزاب نباید در مقابل خدشه به مردم سالاری دینی ساکت بنشینند، خاطرنشان کرد: اگر کسی به مردم سالاری دینی خدشه ای وارد کند فعالان حزبی نباید بگذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما دست ما نیست اما دولت می تواند لایحه ای بیاورد که رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور دایر شود تا حرف های دل ما در آن زده شود.

کواکبیان با بیان اینکه کابینه ای در خط مطالبات مردم می خواهیم، اظهار کرد: برخی از اعضای کابینه در این انتخابات دولت را همراهی نکردند بنابراین باید به آنها بگوییم خداحافظِ شما.

به اعتقاد وی دو الی سه تن از قشر زنان باید در کابینه دولت دوازدهم وزیر شوند؛ سن وزرای دولت دوازدهم نباید بالای 60 سال باشد چرا که این دسته از وزرا خسته اند و در شرایط فعلی باید از جوانان بهره بگیریم و معتقدم یک وزیر از اهل سنت باشد چه اشکالی دارد حداقل 6، هفت میلیون اهل سنت پشت سر روحانی ایستادند.

کواکبیان با تاکید بر اینکه در مجلس باید قانون ما تغییر کند، گفت: ما بحث تحزب در کشور را دنبال می‌کنیم که اگر اتفاق بیفتد برای ما تعجب ندارد که رییس جمهور کشوری مانند فرانسه 38 ساله باشد.

به اعتقاد عضو فراکسیون امید در مجلس سیاست منطقه ای ایران در چهار سال آینده باید برجسته شود چرا که در کشورهای همسایه خلیج فارس جایگاه وسیعی داریم.

وی با اشاره به تحولات قطر و قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای حوزه خلیج فارس با این کشور تصریح کرد: از بحرین و امارات انتظار نبود اما از مصر انتظار بود که عزیزان گفتند به خاطر قصه اخوان المسلمین ترکیه که مخالفت داشتند آنها ( مصری ها) آمدند.

کواکبیان در پایان تاکید کرد: باید دیپلماسی پنهان در منطقه داشته باشیم که خیلی علنی نباشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    1 0
    دیپلماسی خنده تان که معکوس جواب داد اقای دیپلماست
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    1 0
    خدا عاقبت آقای کواکبیان را به خیر برگرداند. حیف از او هست که آخرتش را به دنیای اصلاح طلبان ضایع کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس