کد خبر 733984
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
امارات

یک روز بعد از قطع روابط دیپلماتیک بین دوبی و دوحه، امارات حتی از ورود هواپیماهای عمانی عازم قطر به آسمان خود ممانعت می‌کند؛ هواپیماهای عمان مجبورند از آسمان ایران استفاده کنند.

به گزارش مشرق، امارات متحده عربی از ورود هواپیماهای عمانی‌ که عازم قطر هستند، به آسمان خود جلوگیری می‌کند.

فعالان شبکه‌های ارتباط جمعی با انتشار تصاویر و مسیرهای هوایی خطوط هوایی عمان اعلام کردند که امارات حتی به هواپیماهای عمان نیز اجازه ورود به آسمان خود را نمی‌دهد.

به گفته این فعالان، هواپیماهای عمانی که عازم قطر هستند نیز مجبور شده‌اند با دور زدن امارات و استفاده از آسمان ایران وارد قطر شوند.

یک شهروند قطری با انتشار ویدیوئی از فرودگاه عمان و از داخل هواپیما میگوید که امارات اجازه ورود به آسمان خود به هواپیمای حامل وی را نداده است و این دومین بار است که هواپیما از فرودگاه عمان عازم قطر می‌شود.

در واکنش به این خبر، یکی از اعضای مجلس شورای عمان به نام محمد الکندی این خبر را تکذیب کرده است.

روز گذشته کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات و بحرین همه راه‌ای دریایی، زمینی و هوایی خود به روی قطر را بسته‌اند.

تنش بین این کشورها با قطر یک روز بعد از سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان در 23 ماه می آغاز شد.

امیر قطر که گفته می‌شود از نشست ریاض ناخرسند بوده، یک روز بعد از این نشست اظهاراتی در حمایت از ایران، حزب‌الله و حماس بر زبان آورده که به مذاق عربستان سعودی خوش نیامده است.

اگر چه وزارت خارجه قطر به فاصله چند ساعت این اظهارات را تکذیب کرد و تأکید داشت که خبرگزاری قطر (قنا) که اظهارات امیر این کشور را منتشر کرده، در معرض حملات سایبری بوده و برای ساعتی هک شده است؛ ولی تنش بین عربستان و قطر همچنان ادامه دارد و هر روز شدیدتر می‌شود.

دونالد ترامپ در واکنش به تنش بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در توئیت خود نوشت که طی سفری که عربستان داشته از متحدان و شرکای خود خواسته است جلوی حمایت از تروریسم را بگیرند که این متحدان قطر را به عنوان حامی تروریسم معرفی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس